Vandaag dan mijn debuut in het M, mijn paard heb ik nu 2 jaar en 1 maand en die kon niet veel. Helemaal niks op het gebied van sgw. Ze is nu 2 jaar en 8 maanden zadelmak.
Het wedstrijdterrein had zich echt super gehouden, zelfs de dressuurbanen en de springtuin waren goed te rijden. Voor Dijkgatsbos heel goed.
Mijn dressuur ging niet slecht maar ook niet echt goed. Met inrijden was er een man al een paar keer bijna op mijn paard gebotst en daar kan zij niet zo goed tegen. Begin ik aan mijn proef gaat die vent op 5 meter van mijn baan heen en weer rijden
Rabette erg afgeleid, heb nog wel 2 passen achterwaarts gedaan. Achteraf goed voor 169 pt en de 1 na laatste plaats.Springparcours ging erg lekker, had 1 balkje op 2 en dat was nog wel de laagste uit het hele parcours.
En toen moest ik er toch echt aan geloven
Rabette was de eerste paar sprongen meer met de omgeving bezig dan met de hindernissen, tot hindernis 6 ging het goed. Hindernis 6 was een behoorlijke picknicktafel die net na een bochtje kwam. Had totaal geen afstand maar dat maakt Rabette niet uit, die gaat toch wel af.Daarna meteen over een dikke boom en op 1 galopspron lag een trakhener. ( beetje coffin idee) Niet echt een combinatie om weer in het ritme te komen dus.
Tot en met de piano ging het goed. Mijn paard kan nog niet zo heel goed omgaan met afsprongen en dit was best wel hoog. Ik ben 1.68 en als ik o de grond stond was de boom hoger dan ik. Afsprongen gaan steeds beter, alleen nu had ze wat beroerede sprongen gehad en dan zet ze naar boven toe af => ik werd kompleet afgeschoten
had nog wel het besef om mijn teugels tot de gesp te laten vieren mijn zadel te pakken en zo ver mogelijk naar achter te hangen. MJ en Bento weten hoe raar ze kan doen en zo erg als nu is het in een training nog nooit geweest
Dit was helaas niet genoeg en ik hing na de landing naast mijn paard, heb der nog een flinke schram bezorgt toen ik probeerde terug te klimmen. Helaas was er geen houden aan en heb ik me vlak voor het smalle bospad laten zakken. Wat wel erg pittig en vooral erg penny was, was dat ze meteen terug kwam toen ik der riep
Weer opgestapt en heerlijk verder gereden. Op de derde diepe greppel twijfelde ze even, dit was geen hindernis dus niet erg, en eigenlijk voor mijn gevoel vrij simpel naar de finish gereden.
Zelfs de wijnvaten en de burcht, beide goed voor een aantal uitsluitingen waren geen probleem.
Had wel een hoop tijdfouten en natuurlijk 60 strafpunten van mijn val. Begin nu wel iets meer te balen dat ik niet boven ben gebleven. Er waren maar heel weinig combinaties foutloos en zij heeft nergens gestopt.
Toch ben ik super tevreden over mijn paard, was volgens mij met afstand het onervarenste paard in de M.
Beest heeft 1 keer een L1 proef gelopen en 11 punten in het B springen.
Was van de geplaatste laatste geworden, maar er waren er zeker net zo veel uitgesloten.
Heb nog even met Canter,bento, Reeskees, Love, Bitwise en Scum gesproken. Hoop niet dat ik nog iemand vergeten ben

maar zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt.
)