[WN] I Cee Diamonds

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anika

I Cee Diamonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 08:32

Nog heel even en dan gaat de Americana van start Ice is daar ook van de partij hij is 1 van de 20 hengsten die in de promotiehal zal staan!

De bedoeling was Ice ook in de Open Bronze Tropy te starten maar 2 weken geleden tijdens het poetsen ondekte ik een dikke kogel. Het was niet warm hij had geen pijn en liep niet kreupel. Na 2 dagen rustig rond stappen toch naar een arts gegaan en laten onderzoeken. De arts concluderde dat hij 30% verdikking had tussen zijn tussen pees en buitenschenkel. (t.o.v. de binnenschenkel). Het advies was 6 weken stappen en draven.

Dit heeft ons doen besluiten hem dit jaar helemaal niet te starten. Straks als hij weer aan de gang mag bouwen we lekker rustig op. Wij vinden het niet nodig hem door te stampen want willen hem graag nog jaren in de ring zien showen. Hij mag wel vervoerd worden en daarom gaan we toch de Americana van dichtbij meemaken.

Ice gaat vanaf vandaag tot aan 4 september naar zwemles leek me wel een fijne ervaring voor hem. Best spannend! Ik zal proberen daar een leuk filmpje van te maken!

Mocht er mensen naar de Americana gaan dan zijn jullie van harte welkom om een bakkie te komen drinken.

Groeten,

Karolien

flow1234

Re: I Cee Diamonds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:05

zwemles??

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:31

Gaat hij bij Gert-Jan op zwemles?

Wat vervelend dat hij nu uitgeschakeld is, maar wel een heel wijs besluit van jullie. Ik hoop dat hij snel hersteld en dat het allemaal mee blijkt te vallen.

Cath_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:30

Vervelend voor je dat Ice niet mee kan doen. Maar idd je kunt beter rustig aan doen.

Ik ga Ice vast wel zien op de Americana, we zijn daar vanaf de donderdag t/m zaterdag dus ik probeer even bij je langs te komen voor een bakkie!

Succes met de zwemlessen!

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:35

Verstandig dat je rustig aan doet!! Als hij zn zwemdiploma heeft feliciteer m dan maar okey!! Knipoog Lachen Lachen

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 12:24

Ja hij gaat bij Gertjan op zwemles tot aan de 4e sept. voor zijn A en van 11 t/m 25 sept. ongeveer voor ze B ! Haha!

Ja hij verveeld zich te pletter dus zo kan ie toch wat doen.

Ja het is vervelend dat ie niet gestart kan worden maar er komen nog zoveel wedstrijden volgend jaar!

Hij heeft al zoveel op zijn naam staan dat een luxe leven nu ook wel even lekker voor hem is hoor!.

Wij zien het allemaal heel positief in en zijn arts ook.

We willen zoveel mogelijk proberen het beste voor de paarden te doen. En hopen dat we dat ook doen.

Ice is zo ontzetend sterk en heeft zo'n groote wil om te werken dat hij eigenlijk nu best boos is dat ie dat niet mag Haha!
Hij had het erg naar zijn zin in de training en snapt het gewoon niet waarom ie nou alleen maar mag stappen draven en in de wei mag staan. Maar vanavond wordt alles anders voor hem! Ik kijk er enorm naar uit denk dat ie het heerlijk gaat vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:13

Wijs besluit Karolien. Liever nu even niet en daarna nog jaaaaaren wel, dan nu kortstondig genieten en dan mogelijk lang eruit liggen door een blessure die voorkomen had kunnen worden.
Ben benieuwd naar z'n zwemkunsten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:57

Wanneer en waar is die Americana? Ik wil Ice héél graag eens zien!!!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:13

Om Ice te zien kun je me beter bellen voor hier af te spreken! Of je moet 7 uur willen rijden naar Ausburg dat mag ook! De 3e september begint het tot en met 10 september.

Groetjes!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:19

en dan heb je't héél snel gedaan! Meestal duurt 't dankzij al die fijne 'bouwstelles' onderweg nog wel langer. Ik heb er beide keren dat ik er geweest ben op z'n snelst 8 uur over gedaan, maar 1 keer ook 12 uur!
Maar als je vrij kunt krijgen en de centen hebt, is't zéker de moeite waard om er een keer heen te gaan. ParsePartout kopen is goedkoper wanneer je drie dagen of langer gaat en in het Etap-hotel kun je goedkoop pitten en ben je over de snelweg zó bij de Americana (véél sneller dan wanneer je in de binnenstad logeert, kan ik uit ervaring vertellen).

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 21:06

Wij slapen in onze trailer dat is nog goedkoper! Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:24

Ja klopt, doe ik op wedstrijden ook... maar om alleen daarvoor een trailer mee te nemen... Maar d'r zijn er idd wel die met een caravan of camper op de parkeerplaats staan, ook 'gewoon' bezoekers dus.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:22

anika beterschap voor je paard

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 07:01

Anika, heel verstandige beslissing! Er komen nog een heleboel wedstrijden in de toekomst!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 08:03

Zijn eerste zwemles zit erop straks mag ie weer.

Hij mocht tot aan soort pootje baden erin. Bouwen ze rustig op met lopen op een loopband. max. 10 min. Hij is een snelle leerling! Vandaag mag ie al hoger in bad.

Toen het water hoger kwam vond ie het eerst lastig zijn passen te blijven maken maar al heel snel kreeg hij ontspanning en ritme. Mocht er de eerste keer niet echt bij zijn omdat de eigenaren vaak een paard in paniek kunnen brengen. Denk dat ik het pas mag zien als ie hoog in water gewend is. Zat op afstand te luisteren en kreeg de slappe lach van Ice en zijn begeleiders. Zag dat hoofd van Ice helemaal voor me. Zo'n hoofd van ik weet heus wel wat ik moet doen hoor. Hij stapte het bad ook vol zelfvertrouwen. Toen werden zijn benen afgespoten. En hoefcreme op en toen was ie klaar.

Gisteren lieten ze ook een paard zien die al hoog in bad liep. Mooi gezicht hoor hoe die paarden hun hals ook strekken met lopen. Zo'n mooi rug en achterhand gebruik. Hoop dat ik snel kan filmen zodat jullie allemaal even kunnen meegenieten.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:54

Lijkt me cool hé! Is er een website van, daar wil ik wel meer over weten...

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:02

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:04

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:08

kun je niet gewoon gaan zwemmen met je paard? ik vind dit een beetje overdreven.....
Misschien nuchter, maar zwemmen is veel leuker. Dit lijkt me niks.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 18:00

Ze vinden dit echt leuk hoor Ice zat zelfs wat in het water te spelen. Het is ook heel leuk om op de monitor mee te kijken. En het is nog zeer nuttig ook voor het lichaam zoals jullie hebben kunnen lezen.

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:55

Zwemmen is leuk! en zeker goed voor je paard, maar zoals ik de meeste dingen het liefst in de vrije natuur doe doe ik dit ook liever in de vrije natuur...... Haha! Knipoog

Succes met hem, ik hoop dat hij snel opknapt!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:09

Ja roxanne, maar dit is veel gecontroleerder en dat is iets wat je wel wilt als je het als revalidatiemiddel gebruikt. In natuurwater weet je nooit hoe de bodem loopt ('t zal niet voor 't eerst zijn dat een paard z'n been breekt doordat'ie in een gat stapt wat in de vloedlijn is ontstaan) en kun je veel minder invloed uitoefenen op de omstandigheden waaronder je paard beweegt. Voor 'de lol' zal dit ook ff iets te duur zijn lijkt me, dit doe je met speciale redenen, niet 'zomaar' ff.

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:12

Nee dat snap ik, ik snap het verhaal en de redenen ervoor, maar het is niks voor mij. Bloos
Ook dat het paard daarna in het solarium gaat gaat mij net even iets te ver..... Bloos

Ik ben misschien te nuchter voor dit soort dingen..... Knipoog I'm sorry.

Ik hoop dat je paard snel weer opknapt en dat je gauw weer met hem kunt starten!
Volgens mij is hij een lust voor het oog in de arena... OK dan!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:55

'Te ver', wat voor 'soort' dingen??? Zo 'ver' gaat een solarium anders helemaal niet hoor.. beetje stal heeft zo'n ding tegenwoordig hangen, heel normaal en niks geks of overdrevens aan...
Heb zelf bij particuliere mensen op stal gewerkt die er een hadden en't is ideaal... 's Winters je paard lekker onder de lampen laten drogen zodat'ie niet verkouden wordt, je Paint ook bij kouder weer lekker kunnen wassen en drogen voor een show... De warmte van de lampen is ook heel heilzaam bij spierpijn of (rug)blessures. Niks geks of bijzonders dus, gewoon een prettig hulpmiddel om op stal te hebben.
En onder wat voor 'soort' dingen schaar jij dit dan? Solarium ontbreekt tegenwoordig in geen enkele sportstal meer...

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:56

Ik wil dit niet afkraken, het zal ongetwijfeld goed zijn voor je paard, en ik sta er voor open maar met te ver bedoel ik dat het in mijn ogen overbodig is.
ik ben niet zo'n type die dit soort dingen snel zal doen.

Citaat:
Solarium ontbreekt tegenwoordig in geen enkele sportstal meer...
'Te ver', wat voor 'soort' dingen??? Zo 'ver' gaat een solarium anders helemaal niet hoor.. beetje stal heeft zo'n ding tegenwoordig hangen, heel normaal en niks geks of overdrevens aan...
Solarium ontbreekt tegenwoordig in geen enkele sportstal meer...

,omdat bijna elke sportstal dit heeft moet het maar normaal zijn?? Bijna elke sportstal heeft ook een stapmolen, die dingen vind ik ook in dit rijtje overbodig passen. Al zou ik op een stal staan die een solarium had, zou ik er geen gebruik van maken. En ik heb echt het beste voor mijn paarden voor! Knipoog

Om te voorkomen dat mijn paard niet verkouden wordt in de winter, stap ik hem gewoon goed uit, ben je ook gelijk van je spierpijn probleem af..... keep it simple....