Ik heb de edit knop vlak naast de qoute knop

[/oeps]
Wat ik nog in mijn crl+v had

Iski schreef:Hallo…mag ik effe: een paard kan niet lineair denken…of is dat te hoog gegrepen?
Dat kan een paard dus wel

Dat heet showsmart en reken maar dat ze dat heel snel zijn.
Iski schreef:En dan nog even dit: iedereen en zeker ook een paard heeft een maximaal haalbaar niveau. Mij bevreemd het dat dit zo zelden geaccepteerd lijkt te worden door de ruiters.
Als jij ff uit kan leggen hoe je het maximaal haalbare niveau van je paard hebt bepaald?
En niet beginnen over "als ie aangeeft het niet meer leuk te vinden" of iets dergelijks, want dan hadden we het bij de eerste bok als weer op stal moeten zetten
Kun je misschien je eigen tekst nog reproduceren?
Sorry sorry sorry

Nee Romkabouter...een paard kan niet lineair denken. Daartoe onbreken eenvoudig de cerebrale mogelijkheden. Maar een paard kan wel leren. Maar dat is iets anders.
Maximaal haalbaar niveau. Tja, hoe leg je dat nu uit. Idd...niet door naar je paard te luisteren aangaande wat ie niet leuk vind want dan zijn we vaak snel klaar. In training zien we progressie. Maar de snelheid van die progressie neemt af naarmate het maximum haalbare dichterbij komt. En wanneer je goed en kritisch naar je paard kijkt zie je vanzelf wanneer de progressie stopt. Dan kun je nog naar de belemmerende factoren zoeken. Die kunnen zowel op het fysieke als op het psychische vlak liggen maar ergens houdt het een keer op. En daar eerlijk in zijn en dat accepteren is een gave die ik maar weinig tegenkom. De meesten vinden dat het paard nog meer kan en drijven door en door en door... De beperkingen van het paard niet willen aanvaarden is iets dat hun ego raakt...projectie misschien?
,