[WN] Pleasure, Horsemanship en CUTTING bij Wendy! Ook filmpjes...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Pleasure, Horsemanship en CUTTING bij Wendy! Ook filmpjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 14:11

Nou, ik heb ook 's ontdekt hoe ik filmpjes moet maken en uploaden... Vork

Op 11 juli had ik onverwachts een clinic van Wendy (dankzij Jolande hier op bokt, ze kwam ons met de trailer halen en daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor). Het was voor Bonanza en mij de eerste les sinds 1,5 jaar (o.a. door lange revalidatie). Ik train zelf, maar probeer nu af en toe weer clinics te gaan volgen (als het lukt met vervoer). We hebben in ieder geval zeer nuttige tips gehad, daar kunnen we voorlopig weer mee vooruit. En we zitten op de goede weg! Lachen

Eerst wat stills:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Ik heb sinds de clinic flink aan mijn houding gewerkt. Toch wel handig om jezelf zo terug te zien. Clown Ik heb/had namelijk de neiging om wat voorover te duiken tijdens het lichtrijden en daardoor gaan mijn benen te ver naar achteren (dat is zoiets wat erin sluipt...). Het gaat nu al een stuk beter!

En dan nu *trommelgeroffel*....een FILMPJE!! Haha! *KLIK*

Gaan we verder met de koeien! Koe

Afgelopen woensdag (9 augustus) hebben Bonanza en ik voor het eerst met koeien gewerkt. We hadden een cuttingles bij Wendy. In eerste instantie zouden we met z'n zessen zijn, maar iedereen had afgemeld. Daarom was ik de enige samen met mijn stalgenoot. Wendy deed zelf ook mee.

Het was even spannend in het begin, want Bonanza had nog nooit koeien van dichtbij gezien. We wachtten in de bak, terwijl Wendy buiten de koeien bij elkaar ging drijven. Na een paar minuten kwamen er acht bruine kalveren binnenrennen. In het midden van de bak bleef de kudde staan. Bonanza werd twee keer zo groot en hij maakte zich klaar om te kunnen vluchten. Haha, dat was echt grappig! Haha! Maar hij bleef toch netjes staan en hield de koeien nauwlettend in de gaten. Vervolgens gingen we om de kudde heen galopperen, om zo de paarden even te laten wennen. Dat ging eigenlijk meteen hartstikke goed. Natuurlijk vond Bonanza het wel heel spannend (ik ook), maar hij stapte er toch moedig naar toe. In galop eromheen ging ook prima, op een gegeven moment galoppeerden we voorop en moesten we soms de koeien een beetje drijven. Lachen!!! Na vijf minuten stopten we en begon Wendy het één en ander uit te leggen. Ze deed het ook voor. Als eerste mocht mijn stalgenoot (met z'n paard ja Vork ) proberen om een paar koeien van de kudde te scheiden. In het begin ging het vooral om het kunnen scheiden van een paar koeien, want dat is op zich al best moeilijk. Deze koeien waren namelijk ERRUG snel!

Daarna mochten Bonanza en ik! Nou, daar ging het hoor. Stap voor stap, maar hij ging! Oren naar voren, nek erop, grote ogen, maar hij was zoooo dapper! En ineens stonden we twee meter van de kudde af. Ik vond het prachtig. Bonanza ook, maar hij wist nog niet zo goed wat hij moest verwachten. We moesten in het midden de kudde in. Op die manier kun je ze opsplitsen. Nou, ik moest wel wat aanporen, maar Bonanza deed het mooi wel! Soms renden de koeien een beetje tegen de bakrand op en dat maakte wat kabaal. Daar schrok Bonanza een paar keer van (zie je ook in het filmpje, tijdens het eromheen galopperen). Dus hij schrok niet zowzeer van de koeien, maar van het lawaai. Na een paar keer proberen hadden we dus een aantal koeien van de kudde gescheiden. Daarna vond Bonnie het wel ff heel eng. Want nu stond hij tussen de kudde en die paar koeien. Hij snapte niet wat hij ermee moest, dus nam hij maar een loopje. Het stuur en de rem waren voor een paar seconden kwijt, maar we konden al snel weer opnieuw proberen. Pling

Dus weer op de kudde afgestapt en paar koeien gescheiden. Dat ging elke keer wat beter. Daarna liet Wendy 'het echte werk' even zien, hihi! Zo mochten we drie keer met de koeien werken. Het was GEWELDIG!! Het ging steeds beter, heel even sloeg de ''paniek'' toe bij Bonanza en ging hij twee keer rechtsomkeert tijdens het opsplitsen. Dat was een beetje onzin, want het ging al die tijd goed. Even streng aangesproken en aangemoedigd Knipoog en toen ging het weer super! Uiteindelijk hebben we een paar keer tussen één koe en de kudde gestaan. En op het laatste hebben we zelfs een koe voor even van de kudde gescheiden weten te houden. Maar dat was niet zo'n snelle, dus dat was precies een goeie voor Bonanza en mij. Haha! Al met al een onwijs gave ervaring. Bonanza vond het prachtig, het is een heel leuke afwisseling op de dagelijkse pleasuretraining. We gaan dit in de toekomst zeker vaker doen! En ik ben ontzettend trots op Bonanza, hij was zo dapper! Wendy vond ook dat hij het heel goed had gedaan, zo'n eerste keer vinden alle paarden het wel een beetje eng. Maar hij stapte elke keer toch heel moedig op de kudde af. Mijn held! Lovers

Nou, eerst weer wat stills:

Afbeelding
Op weg naar de eerste confrontatie. Haha!

Afbeelding
'Hee, ze lopen voor me weg. Dát is wel leuk!' *LOL*

Afbeelding
Yes, de eerst paar koeien zijn van de kudde gescheiden! Tong uitsteken

Afbeelding
JIIHAAAA! Cool

Afbeelding Afbeelding

Op de film zie je ons eerst rond de kudde galopperen, daarna een poging van Bonanza en mij en vervolgens laat Wendy het echte werk zien. Haha!

*klik* KOEIENFILMPJE *klik* GELUID AAN! *LOL*

Nou, wat vinden jullie ervan? Lachen

Yosan

Re: Pleasure, Horsemanship en CUTTING bij Wendy! Ook filmpjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:24

Hey joh, ziet er gaaf uit hoor, helemaal het koeienwerk.
En die muziek erbij is ook gaaf.
(wie is de zanger/band eigenlijk Haha! )

Groetjes van Sandra

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 14:25

Dankjewel, het was ook echt ontzettend gaaf! Ja Muziek is Chris LeDoux met Western Skies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:28

Ik kan de filmpjes hier niet zien, maar je foto's en verslag zijn echt supergaaf!

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:36

zier er leuk uit!!! lijkt me echt gaaf...

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:03

Ziet er gaaf uit!! Haha!
Moet je thuis ook doen..! Tong uitsteken

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:29

wow zeg, super
filmpjes zijn echt leuk
met de koeien, hihi plezier straalt er vanaf ook
en de laatst paar secondes daarvan, wowie!!

moet dat toch snel gaan plannen met fig Ja

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:14

Wouwie dat ziet er echt heel erg leuk uit!!
Je paardje is ook erg leuk

Ik wil ook graag een cutting clinicje volgen Haha!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:50

Super, Toekie! En zo herkenbaar. Die van mij schrok ook van de herrie als de koeien tegen de wanden trapten....... Filmpjes zijn ook geweldig. Ik kan bijna niet wachten om ook weer een keer te gaan lessen! Vooral als ik dit zo zie....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 23:54

Dankjulliewel! En voor iedereen die overweegt eens cutting te proberen: DOEN!!! Het is echt iets wat je meegemaakt moet hebben. OK dan!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 19:40

Verder nog iemand?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:37

Jammer...

Zie ik er niet uit? Kan ik niet rijden? Is mijn paard lelijk? Ben ik...

Vergeleken met de andere topics hier, reageren er altijd maar bar weinig. Dat viel me alleen op...

Maar degenen die wél een berichtje hebben achtergelaten: bedankt! Want het is toch wel leuk om in ieder geval een paar reacties van medebokkers/westerncollega's te lezen...

En voor de rest denk ik de volgende keer nog wel 10 x na...

Scheve mond

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:02

Ach gut Tsjaa, maar je topic is wel effe 299 keer bekeken. Dat is ook niet niks. Heb ik ook weleens, hoor, dat er bijna niet wordt gereageerd. Het is denk ik maar net wat voor reacties je krijgt en wat dat weer uitlokt. Als je topic halfvol staat met off-topic reacties heb je er ook niets aan.....en dat komt heeeeeel vaak voor.... Cool

Dus niet 10 keer nadenken...........gewoon plaatsen die foto's en filmpjes!!! OK dan!

spinner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:10

En ik sta leker ook op het filmpje Tong uitsteken Haha! Tong uitsteken Haha! Tong uitsteken Haha! Tong uitsteken

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:22

Idd Spinner. Haha!

@ Redneck: Ja dat is ook zo, en ik weet ook wel dat geen wedstrijdje meeste reacties is. Maar toch, mijn vorige fototopic had ook amper reacties. Nu kan ik dat bij 'simpele wei-foto's' nog wel begrijpen, maar als je filmpjes en cutting (wat toch niet vaak is) e.d. plaatst hoop je toch op reacties/commentaar/tips/herkenning/weet ik veel van je (western)collega's. Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen, maar het is gewoon leuk om reacties van anderen te lezen. Daarom ben ik ook heel blij met degenen die een berichtje achterlieten, maar als ik dan kijk naar alle andere topics hier dan denk ik; wat doe ik fout? Verward

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:43

Klopt Spinner, ik had je al gespot! Leuk dat je ook hebt meegedaan. Zag er goed uit!

Helemaal met je eens, Toekie. Zoals gezegd, ik krijg ook nooit zoveel reacties. Geen idee wat we fout doen, maar we gaan er gewoon mee door! Haha!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:06

Hey Toekie !

Ziet er goed uit hoor, je zit netjes recht en ontspannen. Gaaf dat je toch weer wat lessen van Wendy krijgt, zij heeft tenslotte Bonanza gereden voordat jij hem reed....toch?

Zag ik trouwens Maarten en Freckles ook op de volte meerijden? Hebben zij ook met de koeien gewerkt? Koe Koe Koe Koe

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 20:14

Dat is inderdaad Maarten met Freckles. En het klopt dat Wendy Bonanza heeft gereden; ze heeft 'm ingereden/getraind en toen ik 'm kocht hebben we nog een jaar les van haar gehad. Dus die clinic na zo'n tijd was wel weer heel leuk. Ja

Dankjewel voor je reactie! Knipoog

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:27

Ik kan je geen enkel nuttig opbouwende feedback geven, maar wat ziet dat er super gaaf uit! Gaan jullie binnenkort weer?

En ik ben verder helemaal niet jaloers Haha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 20:33

En nog een reactie! Haha! Bedankt! Vork

Het is wel de bedoeling dat we binnenkort weer gaan ja. Maar ik weet nog niet of ik daar foto's/filmpjes van plaats, ghehe... Duivel

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:18

Heey Nai!

Wat leuk dat werken met die koeien, ziet er stoer uit! Anders link me even als je een nieuw topic opent? Dan mis ik het zeker niet Haha!

Mooi gefilmd trouwens, het eerste filmpje! Schijnheilig Hahaha!

Spreek/zie je snel!

xxx Syllie

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 19:54

Thanx Syl! En idd: heeeeel mooi gefilmd. Cool

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:02

Ziet er goed uit hoor, Bonanza is stoer hoor met de koeien Knipoog Lijkt me echt gaaf om te doen.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:46

ziet er gaaf uit! Dat hoop ik ook ooit nog is te doen, Bonanza is ook een superstoer paard hoor zo tusssen de koeien!

Showpony

Re: Pleasure, Horsemanship en CUTTING bij Wendy! Ook filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:40

gewoon fotos en filmpjes blijven plaatsen hoor!
hardstikke leuk Haha!