Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Als privé-les te duur is kan je misschien een 10-lessen kaart o.i.d. kopen en bij een beginnersgroep gaan, maar bij privé-les krijg je natuurlijk veel gerichter les. Je kan altijd 5 privé-lessen nemen en als je dan besluit dat je het leuk vindt alsnog een leuke groep zoeken. punkies schreef:Het dressuur spreekt mij eigenlijk helemaal niet aan, en het springen wel, maarja, dat kan ook niet altijd. En dat heb ik na een tijdje ook wel weer gezien.

Citaat:H niet zo 'tuttig' als het engelse

Citaat:Maarja, mijn paarden zijn engels ingereden en ik weet niet of het western überhaubt nog aanleerbaar is

Citaat:Ik zou natuurlijk zelf eerst wat lessen moeten nemen om te kijken of ik het wat vind, op andere paarden dan mijne. Maar daar is dan weer het probleem dat het heel erg duur is om een privéles te nemen en ik eigenlijk wel een groepsles wil, als dit mogenlijk is

Dus ik ga lekker recreatief western doen, lekkere bosritjes maken. Vind mn pony ook het leukst
bedankt voor jullie adviezen 
Romkabouter schreef:Als dressuur je niet aanspreekt, kun beter ook geen western gaan rijden. Dat is namelijk ook dressuur
Ik proef een beetje uit je woorden dat je dressuur saai vind om te doen namelijk. Dan zul je met westernrijden van een koude kermis thuis komen denk ik
Citaat:Hier nog iemand die waarschijnlijk over gaat stappen!
Ben de dressuur helemaal beu Dus ik ga lekker recreatief western doen, lekkere bosritjes maken. Vind mn pony ook het leukst
Bertuss schreef:Tuurlijk, je kan ook zeer actief westernrijden en dan nog geen wedstrijden rijden,
Jolande schreef:Western is veel veelzijdiger dan dressuur. Dressuur is dressuur, western is reining, cutting, horsemanship, pleasure, trail enz.