Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lenneke_ schreef:Voor mij geen ander ras meer dan een arabier. Echt niet alle arabieren zijn iel en klein. Anouar is 1,60 en vrij stevig (stevig gebouwd, niet dik, hoevel er nu weer een paar kilo'tjes afkunnen)
Wil je er echt endurance mee gaan rijden? Zo ja, vind je klasse 1 en 2 al prima of heb je echt ambities om richting klasse 4 te gaan? Als je dat laatste hebt zou ik geen fjord of haflinger of ander zwaarder ras nemen
Ik denk niet echt dat ik verder ga
maar zo als lenneke al zei met klasse 4 ambitie zou ik niet voor een koudbloed gaan.... het zou wel kunnen (ze zijn er wel geloof ik) maar het kost meer moeite
Meisje21 schreef:Wordt er veel endurance gereden met arabieren?
Het lijkt mij ook super om (op den duur) endurance te rijden, en ben al zolang ik me kan herinneren verknocht aan arabieren *zwijmel*

Evenaar schreef:Een karakter zoals Anouar heeft lijkt me ideaal voor endurance, hij ziet er op de foto's tijdens een rit helemaal happy uit!
Roanneke schreef:Ik ben op zoek naar een leuk paard voor mijn man. Hij is helemaal weg van endurance. We hebben al een paard, maar deze gaan we voor de dressuur gebruiken.
Mijn man is 1.84 m en weegt zo'n 85 kg. Nou hebben wij al gekeken naar paarden met arabisch bloed, maar ze zijn allemaal zo klein of erg duur in aanschaf. Heeft er iemand een suggestie, naar welke stokmaat wij minimaal moeten gaan zoeken? Alvast bedankt!
Succes met je zoektocht! Meissie17 schreef:Roanneke schreef:Ik ben op zoek naar een leuk paard voor mijn man. Hij is helemaal weg van endurance. We hebben al een paard, maar deze gaan we voor de dressuur gebruiken.
Mijn man is 1.84 m en weegt zo'n 85 kg. Nou hebben wij al gekeken naar paarden met arabisch bloed, maar ze zijn allemaal zo klein of erg duur in aanschaf. Heeft er iemand een suggestie, naar welke stokmaat wij minimaal moeten gaan zoeken? Alvast bedankt!
een 1,60 of 1,65 zou prima kunnen hoor!
Voor de endurance schijnt trouwens dat de wat kleinere paarden het meest geschikt zijn.
Meissie17 schreef:Trouwens een tinker wat denken jullie daarvan?
Ik wil maar 1 of 2 wedstijden endurance in het jaar doen gewoon voor mijn plezier
roxje21 schreef:een merens is een kleine fries
roxje21 schreef:een merens is een kleine fries, oersterke paarden, gemaakt voor in de bergen en zin dus supersterk. Zien er heel gaaf uit en gemaakt om door te zetten. Even googelen en je vind tal van informatiesites.