Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karin schreef:Vroeger, nog ver voordat ik endurance reed, toen de start en finish nog aan de kant van Holten waren (bij camping De Holterberg) stond deze wedstrijd bekend als 'licht'. Volgens de organisatie is dat al jaren niet meer zo, eigenlijk sinds de start en finish op de manege in Haarle zijn. De paden aan de kant van Holten zou je licht kunnen noemen, hoewel die wel in het lagere gedeelte van de Berg liggen en zeker als het vlak van tevoren veel heeft geregend, komen daar veel losse stenen 'bovendrijven'. Het hogere gedeelte tussen Haarle en Hellendoorn is het stuk met veel vals plat.
Stel je in op lange brede zandpaden door het bos. Er zit één echte heuvel in, op de Bergweg Haarle, dat is het stuk vlak voor/na de finish/vetgate. Als het een tijdlang erg droog is geweest, dan kan het daar heel mul (en daardoor zwaar) zijn. Als het een tijdlang heeft geregend, dan kan het daar ook stenig zijn, hoewel het pad twee zomers geleden een nieuwe toplaag heeft gekregen.
Het is nog steeds geen heel zware wedstrijd, maar ik ben zelf van mening dat de term 'licht' hier ook niet van toepassing is. Zeker niet als je paard zonder ijzers loopt.
Samen met een vriendin (vippie hier op Bokt) die wel klasse 1 officieel start. Ik heb er reuze veel zin in, maar hij gaat wel op ijzers voor die wedstrijd. Zonder ijzers red hij het echt niet daar in de omgeving.
. Maar er zijn genoeg paarden die onbeslagen van start gaan en geen problemen hebben hoor!
ijslanderfan schreef:Ik denk erover om de wedstrijd in Ommen te gaan rijden, kenningsmakingsklasse. Voor de eerste keer met mijn IJslander. Als hij de trailer in wil... Hij staat wel zonder ijzers.
Ik lees dus even mee, ik begin namelijk te twijfelen.
) goed te doen zonder ijzers.