Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!

, en voor de endurance maakt het ja ook niet uit of je heel iets te groot bent ..
,
Chrissetje schreef:Ik vind dat je te groot bent.
Lijkt me ook niet echt prettig voor de pony als hij dan in de Endurance moet gaan lopen.
Yamcha schreef:Ik zou het niet doen... endurance is een redelijk zware sport, vraagt veel van de lichamelijke conditie van de pony,

Citaat:ik zou uitkijken naar een dier wat je makkelijker kan dragen en wat ouder is... 3 is echt heel jong voor endurance...
) Karin schreef:Chrissetje schreef:Ik vind dat je te groot bent.
Lijkt me ook niet echt prettig voor de pony als hij dan in de Endurance moet gaan lopen.Yamcha schreef:Ik zou het niet doen... endurance is een redelijk zware sport, vraagt veel van de lichamelijke conditie van de pony,
Zie mijn reactie hierboven.Citaat:ik zou uitkijken naar een dier wat je makkelijker kan dragen en wat ouder is... 3 is echt heel jong voor endurance...
Waarom zou ze geen 3-jarige mogen kopen voor de endurance? Ze zegt toch nergens dat ze er direct mee wil starten? Om in de endurance te mogen uitkomen, moeten ze sowieso 4 zijn. En veel mensen wachten zelfs nog een jaartje, die starten pas als hun paard 5 is. In die tussentijd kun je ze mooi opleiden voor die tak van sport.
Ik denk overigens dat deze vraag op END beter op zijn plek is, dus ik verplaats het topic even.
Karin schreef:Je moet natuurlijk wel realistisch blijven. Als je voeten zowat de grond raken of je pony geeft aan dat hij moeite heeft met je gewicht, dan is het in het belang van de pony en van jezelf dat je je eisen bijstelt. Dan ga je geen inspannende dingen van hem vragen.
Maar het is dus niet per definitie zo dat een lengte van rond de 1.70 m en een stokmaat van rond de 1.40 m niet samengaan omdat je dan te lang (en misschien wel te zwaar) voor je pony zou zijn.