Dus opzadelen en rijden maar (may I remind you, dit paard heeft dit jaar 1 keer een zadel op gehad, vorig jaar een keer of 6)
Om jullie maar vast voor te zijn: ja, inderdaad ligt het er zonder pad op. Het wol was nog zo dik en wollig dat het in combinatie met mijn extra dikke equitexpad té dik werd... 't zadel hing er een beetje boven dan óm m'n paard. Het wol moet nog 'inzakken' en een iets minder dikke pad is bíj zo'n goed passend zadel voldoende... Dus om even uit te proberen even zonder pad. 'k Ging zowiezo geen uur rijden ofzo.
Ook moet het leer zich nog wat gaan vormen, 't is nu natuurlijk nog stijf en recht hier en daar. Toch zat het al heel lekker, fenders zijn al lekker soepel en draaien vrij makkelijk mee. En uiteraard kraakte het dat het een lieve lust was (vind 't geen naar geluid trouwens)... ze horen me in't bos in ieder geval aan komen
Zoals ik verwacht had was Dot haar super zelf... geen krimp gegeven, ook niet om het gekraak van het zadel ofzo en ben gewoon opgestapt en weggereden. (Ben zo trots op m'n meisje hé
)Dus hier zijn we dan... met ons eigenste zadel

Zoals jullie wel snappen is't vrouwtje érg blij met d'r zadel...

en Dotje zelf ook... *chéééése*