foto's NK endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nasheeta

foto's NK endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 22:33

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:42

Leuke fotos hoor ! mooi scherp ! krijg nu toch een beetje een indruk van wat het nou " echt inhoud " bij paard en ruiter . Niet dat ik dat niet weet maar hoe ze in teamwork werken zegmaar ik kan het niet omschrijven in ieder geval leuke fotos !

sam98

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:48

wouw wat een mooie foto's !!

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:59

Mooie foto's. Zijn er nog meer foto's van de 125 km? Ik zag namelijk wel een startfoto, maar verder geen. Ben heel benieuwd, mijn zusje reed die afstand namelijk (nr 130).

nasheeta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:19

nasheeta

Re: foto's NK endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:34

Afbeelding

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:23

Ben benieuwd naar de foto`s, hopelijk vind ik er 1 van Pikaar tijdens zijn 160 rit Heb net met het thuisfrint gebeld, hij staat lekker en voldaan op stal, en mijn zus met spierpijn te bed

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:27

Mooie foto's! Marco van www.endurancesport.net heeft ook de hele dag in het veld rondgelopen (en vandaag bij de prijsuitreiking). Enkele foto's zijn al te vinden op www.deronline.nl, de rest volgt in de loop van de week. We zijn net thuis en het zijn er heel wat, we gaan er snel eens goed voor zitten om ze uit te zoeken.

Smax, jouw zus en haar paard zijn toppers! Het laatste stuk in de regen en duisternis... Afzien hoor. Kan me voorstellen dat ze enorm trots is op Pikaar!

Ik was trouwens ook wel even ontroerd toen Guinni over de finish kwam en ik had hetzelfde bij Marly (hoewel ik net niet op tijd was om die te zien finishen). Geweldig hoe mensen van alle leeftijden genieten van het rijden van zulke enorme afstanden!

BTW: de middelste foto van de dame in het rood is gemaakt op de 90 km, dat is Ageeth met Sancho.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:40

Ja is ze zeker, ze was bekaf dat vertelde ze me, en was sàvonds na het douschen nog flauwgevallen, toch te weinig gegeten Maar Pikaar was super, zeker na zijn blessure, taaie kanjer!!!!!

Ze was ook heel blij dat er nog zoveel mensen aanwezig waren toen ze aankwam, en met haar meeleefden tijdens zijn laatste keuring, ik was er niet bij, maar ga zeker binnenkort eens mee

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:45

Ik heb je zus gisteravond gesproken vlak nadat ze was flauwgevallen, hoorde idd al dat ze beter had moeten eten.

Gelukkig zag ze er vandaag heel wat fitter uit! Typisch is dat toch, dat de ruiters (en grooms) zo goed voor hun paarden zorgen onderweg en zichzelf 'vergeten'.

Ik denk dat Marco wel het een en ander aan foto's van haar heeft, houd de link in mijn onderschrift de komende dagen maar goed in de gaten.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:51

Ga ik zeker doen

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:05

Voor de liefhebbers van foto's: op http://www.deronline.nl/fasna/fbfasna.asp staat een kleine selectie, maar wel slechts bijgewerkt tot 14 uur. De man van de computer kon het op een gegeven moment niet meer bijbenen, hij had het enorm druk met het verwerken van de tussenstanden en eindresultaten, dus de foto's zijn er wat bij in geschoten.

Deze zal Smax iig wel herkennen (vlak voor de start gemaakt): http://www.deronline.nl/fasna/6to10/IMG_9767.jpg

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 06:37

smax schreef:
Ben benieuwd naar de foto`s, hopelijk vind ik er 1 van Pikaar tijdens zijn 160 rit Heb net met het thuisfrint gebeld, hij staat lekker en voldaan op stal, en mijn zus met spierpijn te bed

deze toevallig?

Afbeelding

Afbeelding

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:10

Pikaar is een vosje met lange witte benen (hoog heet dat)
Thx voor de foto's, er zitten er idd twee van mijn zusje tussen (eerste met rode jasje en d.bruine knol en in je tweede post, dat was vlak voor de start, even later werden we van het terrein verjaagd volgens mij).

Pikaar was ook super, ik was veel te moe om te gaan kijken bij de finish, lag in m'n tent en hoorde het applaus toen ze nét voor tijd binnenkwam. Mijn ouders hebben haar ook verwelkomd. Overigens zit jouw zus bij mijn zusje in het C-kader , ze hebben ook samen in de Ardennen getraind pas geleden.

Karin: ik was ook superblij dat ze het had gered, ik heb ook wel gemerkt dat wij érrug zuunig zijn op onze paarden, in vg 2&3 vond ik 'm zo zielig en moe dat ik echt dacht 'als dat maar goed gaat....', ja, hij had wel wat meer gedaan dan anders, maar als je zag hoe hij er zondag nog bij liep (niet stijf, niet moe, gewoon as usual) dan werd wel even goed duidelijk dat hij nog lang niet op z'n grens had gelopen. Na de finish slofte hij een beetje voor zijn doen, binnen twee uur liep hij al weer behoorlijk kwiek te stampen. Dus geleden heeft hij geloof ik niet... gister had hij thuis ook alweer praatjes omdat z'n maatje er niet was (die moesten we nog gaan halen).

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:28

Afbeelding dit is Pikaar!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:32

Voltrack was na de finish idd wat onder de indruk, maar nog lang niet leeg, dat was goed te zien! Bij de prijsuitreiking was ook te merken dat hij nog pit genoeg had!

Wat lijken hij en zijn halfbroertje Macho trouwens veel op elkaar, qua uiterlijk én dat pittige karakter. Ik had het er nog over met Jeanne.

Pikaar is idd die vos met veel wit, waaronder één bijna geheel wit been.

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:48

Die prijsuitreiking ja, bij het eerste applaus (toen ze binnenkwamen stappen) keek hij alleen wat geïnteresseerd. Hij heeft het eerder meegemaakt (op de renbaan, meer dan 6 jaar terug), dus ik dacht: oh dat gaat wel goed, maar bij het ere rondje werd het hem even teveel, en mijn zusje kon m met haar armen vol prijzen niet houden. Djilan heeft 'm toen nog opgevangen (de schurk stond aan het eind van de rijhal gewoon lekker aan het zand te snuffen). En bij de 160 flikte Macho idd bijna hetzelfde geintje. Jeanne had hem wel goed in de smiezen. Ze lijken zeker op elkaar, de oogopslag is identiek, Macho is alleen ietsjes kleiner (en daarom vonden heel veel mensen Voltrack geen arabier, hij meet nl. 1.65)

nasheeta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 10:50

Laui! schreef:
Afbeelding dit is Pikaar!

aha!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:26

Laui! schreef:
Die prijsuitreiking ja, bij het eerste applaus (toen ze binnenkwamen stappen) keek hij alleen wat geïnteresseerd. Hij heeft het eerder meegemaakt (op de renbaan, meer dan 6 jaar terug), dus ik dacht: oh dat gaat wel goed, maar bij het ere rondje werd het hem even teveel, en mijn zusje kon m met haar armen vol prijzen niet houden. Djilan heeft 'm toen nog opgevangen (de schurk stond aan het eind van de rijhal gewoon lekker aan het zand te snuffen).

Ja, toen hij in volle galop op de uitgang afrende en ik ervoor sprong deed hij net alsof hij dat helemaal niet van plan was "Nee hoor, ik wilde alleen even het zand aan deze kant van de bak onderzoeken "
Leuk paard

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:34

stoere foto's !!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:04

Bedankt voor de foto die jullie geplaatst hebben, ik weet dat Claudia in het C kader zit, maar eerlijk gezegd geen flauw idee wat dat allemaal inhoud, Maar ben zeker trots op allebei, en zal binnenkort eens meekomen als support
Want als ze zelf tijd heeft staat ze ook altijd aan de bakrand tijdens mijn wedstrijden
Als we elkaar spreken hebben we het er wel over alleen zit ik in een heel andere tak van paardesport, waar Pikaar trouwens ook super ging, alleen is Claudia haar intresse nu meer naar de endurance, maar is ook altijd trots als ik weer goed gepresteert heb

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:57

C-kader is een groepje ruiters die binnenkort in aanmerking komen om door te stromen naar het B-kader, volgens mij. Ze krijgen dan trainingen en lessen om zichzelf en het paard te verbeteren. Zo heeft Guinni dus al een training in de Ardennen gehad, er is een clinic van Lammert Haanstra georganiseerd en vlak voor de Fasna heeft ze een 'balanstraining' gehad, daar heeft ze geleerd om li/re verschillen op te heffen, zodat ze zelf in balans is (even sterk aan beide kanten) en het paard dus niet in de weg zit. Nu het paard nog

Voltrack is overigens alleen pittig als hij er zelf zin in heeft, tijdens de wedstrijd heeft hij zich weer als vanouds gespaard (ietwat lui achter Nikolai aangehobbeld). Het is wel een leuk beest, beetje arrogant. We hebben overigens Macho en Vollie ook samen op de foto gezet, heel leuk is dat .

Smax: ik ga ook eigenlijk nooit mee naar wedstrijden, maar pas op het achterblijvende paard, óf rijd zelf. Ik heb geloof ik in de afgelopen paar jaar niet gegroomd, maar moest nu wel omdat ik een rijbewijs had, het paard kende, weet wat de sport (in principe) inhoud. Vroeger kende ik 3/4 van de mensen die op een wedstrijdterrein rondliep, nu werd ik vooral voor m'n zusje aangezien en kende ik een handje vol mensen. Van de ruiters kende ik overigens wel een flink aantal, maar in kl 4 gaan mensen ook al wel een aantal jaartjes mee

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:34

Geweldige foto's!!

Guinni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:37

Djilan, bedankt voor het vangen van mijn 'wilde' pony Blijkbaar zat er nog genoeg energie in!

Karin, wat leuk om te horen dat je het mooi vond om Voltrack te zien finishen. Jij hebt 'm natuurlijk óók meegemaakt toen hij nog een echt broekie was en achter Hercules aansjouwde, en nu is het een klasse 4 paard! Ik moet zeggen dat ik echt apetrots op mijn kleine ventje ben.

Macho en Voltrack lijken op sommige vlakken echt verschrikkelijk op elkaar. Zo zagen wij Macho eens even lekker schuren bij Jeanne, precies zoals Voltrack dat doet En toen ze samen op de foto moesten, keken ze even ongeïnteresseerd

Guinni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:38

C-kader is een niet door de KNHS gesubsidieerd kader met mensen die 'talent' hebben en wellicht uiteindelijk kunnen doorstromen naar de Nederlandse (sub-)top.