Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blaze schreef:Maak het toch niet zo moeilijk voor het gemiddelde
**nederlandse pannenkoeken paard**
(zie De Quarter)
Blaze schreef:Ja dat vraag ik me eigenlijk ook al een tijdje af (is vanuit mij wel commentaar)
Waarom lastige lijnen tussen hindernissen in???
Het is trail en geen horsemanship.
vera schreef:Wat is dat voor verhaal dan in de Quarter?
en zo heb ik dat ook in de NK special geschreven van de Wran.
Maakt ook niets uit ,jij hebt jouw interpretatie van trail en ik de mijne(de juiste trouwens
)
.
spatter schreef:anya net schreef je dat heel anders op, waar blijft die mooie zin!!!!
Citaat:De stelling *eens zijn we allemaal zo begonnen* gaat niet helemaal op.het blijft een apart circuit met aparte deelnemers en sommige zullen dat circuit dan ook nooit verlaten
Blaze schreef:@Rom Nouja je zult er niet van staan te kijken dat ik het totaal niet eens ben met jeMaakt ook niets uit ,jij hebt jouw interpretatie van trail en ik de mijne(de juiste trouwens
)
641. Van de paarden wordt geen werk in de hoefslag vereist. Het parcours moet zodanig ontworpen zijn, dat ieder paard de drie gangen (walk, jog, lope) als onderdeel van het werk ergens tussen de hindernissen moet tonen, waarbij de kwaliteit van de beweging en de cadans betrokken moeten worden in de score van de manoeuvre. Op de route tussen de hindernissen dient het paard in balans te zijn, met het hoofd en de hals in een ontspannen, natuurlijke positie, met de maantop niet lager dan de schoft. Het hoofd mag niet achter de loodlijn gedragen worden, waarmee intimidatie gesuggereerd wordt, noch mag de neus overdreven naar voren steken, waarmee weerstand gesuggereerd wordt. De gangen tussen de hindernissen worden door de jury bepaald.
Citaat:Ik kan nu wel gaan uitleggen hoe het regelboek een trailpaard omschrijft maar dat heeft weinig zin,we lezen beiden hetzelfde en begrijpen iets anders, ik lees gekleurd en jij zwart/wit.
Ons maakt het niet uit want ons NP paard doet het wel dus waar maken we ons sappel om.
En ach voor de rerst heeft ieder zijn mening goed of fout doet er niet toe,het is een mening en die mag je hebben.
Blaze schreef:@Rom als je denkt dat ik een galop al een moeilijke lijn vind dan begrijpen we elkaar niet helemaal.
In regel 641 wordt niet gespoken over contra galop.
Wel over cadans en een ontspannen hoofdhouding.Nouja Sam heeft een goede cadans en een mooie hoofdhouding (in de *goede* galop)
in de contra is dat iets heel anders en zeker als je in een linker bocht in de rechter galop moet aanspringen en ik denk dat dat heel veel paarden hebben.

Anya schreef:ja vindt je dat? Ik vind het nog steeds denigrerend, met een positieve draai...Thanks Blaze.