[WN] onze kroost

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anika

onze kroost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 15:23

Hoop dat Francis me foto's kan ontvangen!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:26

Uh... ik heb nog niks ontvangen...

Francis

Re: onze kroost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:47

Daar zijn ze dan... Karolien d'r foto's... ik laat het voorstellen aan haar over.
Gera, vakwerk weer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:34

En zeker weten weer mooie foto`s

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:57

Geweldige foto's van schitterende paarden.
Anika, stel ze eens netjes aan ons voor.

calemity_jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 02:13

zo plaatjes van paarden zeg mooi hoor

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 08:05

Dame 1 de bovenste 3 foto's met het witte hoofd heet My Smokin Kick Deebar (Patch) 7 jaar oud.

Heb haar vanaf September verleden jaar. Zij komt bij Ruben van Dorp vandaan. Het was het valentijns kadootje voor zijn vrouw Melissa. Wij zochten een mooie en qua prestaties goede reining paint merrie dus toen werd ze verkocht aan ons. Het was wel spannend toen ze hier heen kwam we hadden haar op de foto gekocht en op het verhaal wat Ruben ons vertelde. Maar Ruben heeft niks gelogen ze is precies zoals hij haar aan ons voorstelde. Toch apart want toen ik haar foto zag wist ik dat het goed was!

Een dame die graag wil werken en niet te veel poespas. 4 keer per jaar worden onze paarden aan een soort sportmassage onderworpen. De gene die dat doet noemt haar een topatleet. Spieren waar je u tegen zegt. En wij zijn het daar mee eens. Dit is een dame waar ik een hoop van kan leren en die alles in huis heeft. Volgende week is onze eerste NRHA/DRHA wedstrijd. Ik start Green as Gras en Bo onze trainer start de Lim. Open met haar. Wij zijn blij dat deze bijzonder merrie op ons pad gekomen is.

Dame 2 de 2 foto's na Patch en verderop in de rij. is onze Sizzling Listo (Sizzle) Ze is pas 5.

Sizzle was na een aantal maanden dat we haar kochten niet goed meer in haar lijf na veel onderzoeken (arm paard) bleek dat ze niet meer gereden kan worden. Ze is nu drachtig van Footworks Finest. We hebben er alles aan gedaan om uit te zoeken wat ze heeft en doen nog steeds nieuwe testen met haar. Ze heeft er ook alleen last van als je er op gaat zitten. Longeren, Voetballen hebben we ter compensatie met haar gedaan. Nu mag ze lekker niksen en dat bevalt haar uitstekend! Lieve, ondeugende merrie met veel humor!

Inmiddels weten we waar de plek zit die haar belast met rijden. Als ze straks bevallen is en het veulen is afgspeend proberen we dat te laten behandelen. Ons doel is dat Sizzle 1 x per week lekker naar het bos kan in de toekomst. Dat vond ze zo geweldig altijd! We hebben veel met deze dame meegemaakt ook al hebben we haar pas 1 1/2 jaar. Van ons mag ze altijd blijven!

Dan de andere dame onderste 3 foto's Normas Goldwood (noortje) 20 jaar oud. Noortje is van Bo. Deze dame woont tijdelijk bij ons omdat we graag van haar een Ice baby willen. Het zal haar laatste veulen zijn en of het lukt weten we of 16 dagen qua dracht.

Noortje vond het in het begin een beetje raar alle aandacht. Nu als ze aandacht wil kijkt ze je aan met de groote ogen die ze heeft als je dan vraagt wat er is dan knikt ze ja altijd 3 x dan doet ze haar hoofd schuin omhoog als of ze wil zeggen krabbel eens even! En dat doe ik dan. Veder over Noortje weet ik niet zoveel want we hebben haar net. Ze lijkt veel jonger en zo gedraagt ze zich ook. Zij en onze sizzle zijn twee vriendinnen vanaf het eerste gezicht. We hopen dat het Noortje lukt drachtig te worden.

Dan onze nieuwste aanwinst I Cee Diamonds (ICE) 7 jaar oud.

Zal eerst even vertellen hoe ik hem tegen ben gekomen:

Goh ik zag een foto van hem op de site van McQuay het eerste wat ik zei WOUW!!! Iki was verliefd. Was al een aantal weken aan het zoeken naar een tweede sportpaard en voor andere mensen aan het rond kijken. In Januari zou ik met 2 reisgenoten naar Amerika gaan en dan de eventuele geschikten paarden daar gaan bezoeken.

Ik had de zoekende dame die opzoek was naar een 2e hengst gemaild over Ice. Ice lag boven ons budget en het was een hengst en ik wilde een merrie. Afgesproken dat ik video's mee naar huis zou nemen zodat ze kon kijken of het wat voor haar was. Hoop paarden gezien in Amerika 2 hele leuke merrie's waarvan 1 te jong die moest nog zoveel leren de andere erg duur en aangzien wij ook met fokken van goede paints bezig willen zijn en je dan toch echt gunner zelf op zo'n merrie moet zetten dachten nou nee dat is niet verstandig. Het is nou eenmaal zo dat er niet veel goede paint hengsten zijn en Dottie was een Like a Diamond dochter dus die optie konden we dan ook niet gebruiken qua fokkerij. Toen naar McQuay beetje rond kijken en Gunner een beetje pesten Ruben was met ons mee. Toen hoorde we dat ICE al in de bak was. Wij er heen ik zag hem en ik kon mijn ogen niet meer van hem afhouden. Het eerst wat ik zei sorry maar die is voor mij!!!!! Of ik even wilde rijden. Ik was echt weg van hem zo lief zo allert op je echt super.

Nu is Ice 6 weken bij ons. Hij is een echte heer. Heel lief heel makkelijk een bonk spier. Hij heeft toen ie net hier was al wat merrie's via KI gedekt. Daarna is ie een paar weken naar Bo gegaan en nu staat ie weer een paar weken thuis voor wat merrie's te dekken. Volgend jaar als alles goed gaat heeft ie 7 kinderen in nederland. Na het dekken over 2 weken gaat ie weer even terug naar Bo. Daarna komt ie thuis en gaan we lekker rustig aan de slag. We zullen hem waarschijnlijk dit jaar nog niet starten. Dat willen we doen als ie er echt aan toe is. We gaan wel met hem naar de hengsten promotie hal op de Americana.

Nou een heel verhaal over onze paarden. Ice staat in de aankomende WHW waar een van de reisgenoten die met mij mee was een mooi stuk schrijft over hoe het in amerika was.

Groetjes,

Karolien

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 08:38

Leuk om ook het verhaal achter de paarden te lezen!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 08:57

Ja het is een heel verhaal!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:14

Wat een schitterende paarden zeg. En die hengst, 1 woord: Wow!!!
Wat een plaatje zeg. Veel succes ermee in de toekomst.

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:05

Mooie paarden! Ice is natuurlijk prachtig, maar ik ben ook erg weg van Patch! Wat een prachtige dame!

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:57

Wat een ontzettend gave foto's weer, Gera!

Ik val vooral voor Ice De paarden zien er goed uit!

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:01

Wauw die paint is echt prachtig! Leuke bles ook.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:10

wauw mooie paarden hoor!! vooral Ice is echt helemaal mijn smaak!!! wat een Bonkie! de eerste Paint vind ik ook heel erg mooi!

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:19

Wauw ik val echt helemaal voor Noortje, ik weet niet waarom.. Ben normaal niet weg van stipjes en wit en alles, maar wat een uitstraling zeg!!

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:39

Jaaaa eindelijk Karolien haar paardjes....
Wat een knap stel is het toch allemaal bij elkaar...
Jij mag wel heel trots zijn op je kroost...
En dat paarse halster echt helemaal goed....
Ik zie je volgende week...in Aalsmeer

En ja Noortje heeft ook zo`n lief koppie...

En Gera het is weer

Groetjes Charita

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 18:58

Dank jullie wel! Ben ook zeker heel trots op mijn kanjers! Ik zie je volgende week charita heb er zin in en Patch krijgt haar mooie halster om op stal.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:34

Oeh Anika, ben weg van jouw Sizzle, wat een gave merrie is dat zeg!!!

Veel geluk met je paarden, je ben een hoop van plan!

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:50

Wat een prachtige paarden!! Ik ben helemaal wég van het koppie van Patch en van je paars/gele halster

Eas_Mon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:54

Waauw! dat paardje op de derde foto wat een beauty! Echt super mooi!

JoyRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:58

wat een prachtige paarden heb je, zit hier op mijn stoel te kwijlen , vooral Patch en Ice zijn super. .l Mocht ik onze merrie nog een keer laten dekken dan staat Ice op mijn lijstje vermeld

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:50

ja anika je hebt prachtige viervoeters stuk voor stuk. de 1 mooi bont de andere een mooie effen kleur.
patch vindt ik geweldig lijkt veel op mijn spoocky.

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 07:44

Wat een verschrikkelijk gave paarden!!!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 08:16

Ods schreef:
Oeh Anika, ben weg van jouw Sizzle, wat een gave merrie is dat zeg!!!

Veel geluk met je paarden, je ben een hoop van plan!

Heeft een tijdje geduurt voordat je een foto van er te zien kreeg!

anika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 08:17

Wranglerbutt schreef:
Wat een prachtige paarden!! Ik ben helemaal wég van het koppie van Patch en van je paars/gele halster

Paars, geel en zwart zijn onze stalkleuren we proberen dat met alles door te voeren.