Jullie trainingsomgeving..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Jullie trainingsomgeving..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:21

Hoi!

Ik lees de topics over het trainen van jullie paarden en zie dat jullie veelal buiten trainen.
Nu ben ik benieuwd... hoe is jullie omgeving dan?

Ik sta zelf op een stal momenteel met niet al te beste uitrijmogelijkheden, per 1 augustus verandert dit wel...(dan verhuist de huidige stal naar een nieuwe accomodatie, komt er een natuurgebied met ruiterpaden, waarlangs we zo een bos inrijden...).

De bermen bij mijn huidige stal zijn gewoon niet best. De paden tussen de weilanden LAGEN er goed bij, maar nu hebben ze de paden weer bestrooid met keitjes..
Het gras staat hoog momenteel...
Je moet langs wegen waar de auto's niet zacht rijden... lees: héél hard... met 80/100 een paard passeren is daar gewoonte... de sukkels..

Kortom: niet fijn om eens lekker op buitenrit te gaan, vooral niet door de week als het spits is.

Ik ga er vanuit dat er vast nog meer mensen zijn waarvan de uitrijmogelijkheden niet je van het zijn, hoe doen jullie dat??

dosator

Re: Jullie trainingsomgeving..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:39

Wij trainen in het Amsterdamse bos

_SC_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:56

Ik mag niet klagen... Sta in Leersum met ALLEEEEEEEN maar bos!

Farah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:03

Ik mag ook zeker niet klagen. Dunya staat in Weerdinge (vlakbij Emmen) en het Valtherbos is om de hoek! Hiervoor stond ze in Heerjansdam (in de buurt van Rotterdam) en daar was inderdaad geen boom te bekennen... dan wordt je wel een stuk creatiever qua buiten rijden!!

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:26

Ik heb ook zeker niet te klagen. Ik zit op 800 meter van de hei af en train in/rond Havelte.
Waar vroeger endurance Wittelte was.

De genieput is over de hei ong. 5 km rijden voor mij.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:05

Ik moet (bijna) altijd langs de weg. Dan moet ik eerst een druk stukje, en dan ga ik daarna de "polder" in. Hele brede bermen enzo, dat vind ik wel fijn rijden. En eens in de zoveel tijd huren we een trailer, en brengt mn pa Nanza en mij naar een bos zodat we daar lekker kunnen trainen.

Match

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:09

SpeedyCorsa schreef:

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:15

Wij hebben dorpjes, dorpjes, veel bruggen spoorovergangen, kanalen ect. Niet echt fijn rijden opzich wat dat betreft maar het is te doen. 8 km de ene kant op of ong. 10 km de andere kant op en we zitten in een klein bosje, een park of iets met lange paden. Geen idee hoe dat heet. Ga ook wel regelmatig met de trailer weg.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:44

Ik train op de Sallandse Heuvelrug, het gebied van Endurance Holterberg.

Verder kan ik ook nog kilometers over zandpaden tussen weilanden, ik kan naar de Friezenberg en naar wat kleinere stukken bos met kuilen en wat heuveltjes op en af. Ik mag dus niet klagen.

Maar ik kan me levendig voorstellen hoe frustrerend het moet zijn om in een gebied te moeten rijden waar je niet fatsoenlijk kunt buitenrijden, waar je al helemaal niet fatsoenlijk kunt trainen, waar de bermen slecht zijn (hier met grasbeton) en waar de automobilisten je van je sokken rijden. Ongeveer zoals bij ons op de asfaltwegen buiten de bossen - maar dat is bij jullie dan zo ver als je kunt kijken. Wij zijn gelukkig niet aangewezen op die asfaltwegen, dus we kunnen daar lekker bij uit de buurt blijven.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:24

Wij zitten redelijk lekker, niet zoals vele met bossen etc maar kunnen hier in de polder vele rondjes maken en diverse verschillende stukken nemen waaronder ook een paar bergjes (okay is niet veel maar goed voor de afwisseling) en dijken.

Af en toe gaan we naar het strand of naar recreatie gebied het Twiske.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:08

Ik had mijn paard dichtbij Groningen staan, en had dus ook alleen maar dorpen en 80 km wegen. Vreselijk! Ik kon wel een kanaal op en neer rijden, maar daarna had je het wel ongeveer gehad.

Mede hierom heb ik mijn paard verhuist naar Drenthe. Ik kan nu trainen in het Gieterbos en op het Ballooërveld. Groot genoeg om te trainen. En echt verschillend, bos en hei. Verder zijn hier ontelbaar veel zandwegen waarlangs te rijden is.

Ik heb nu wel een nadeel dat ik een uur lang moet reizen om bij Bonny te komen, en dus ook weer een uur terug! Eerst kon ik in 20 min heen fietsen. Nu moet ik heen met fiets,trein, bus en fiets. (en dit andersom weer terug )
Maar ik heb het ervoor over.....dubbel en dwars.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:44

Ik ben gewoon heel verwend. Ik woon aan de rand van de Veluwe, ik kan tot aan Heerde in het Noord-Oosten, Arnhem in het Zuid-Oosten en Ede in het Zuiden rijden zonder het bos of de hei uit te hoeven.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:26

Ik sta in de buurt van een bos.
Maar zou ook een drukke weg langs moeten en oversteken.
Ik weet niet of de mogelijkheid er is, maar probeer de drukke tijden te vermijden. Ga desnoods vroeg je bed uit om te gaan rijden, of wat later op de avond. Het scheelt al dat het wat langer licht is.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:27

SpeedyCorsa schreef:

Bekijk net je profiel.. Wat een bekende stal
Wel heerlijk zo vlakbij het bos!

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:47

Heel veel bos en landwegen, kan 5 uur in het bos rijden hier in de buurt van Duessledorf, heerlijk! Bij de naburige stal rij ik les in de buitenbak en in de winter in een klien hal.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:52

Ik mag van mezelf wel klagen, we hebben hier een mooi stukje strand aan ijselmeer waar je niet meer op mag met je paard het hele jaar, natuur gebied mag je ook niet meer komen. en voor de rest zijn er weinig goede bermen..

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:16

Ditto Ibbel. Sta bij Otterlo en hoef twee weken niet uit het bos te komen als ik dat niet wil.

Westernfreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:31

Mag ook zeker niet klagen!
Nu we in Duitsland wonen ligt er een ruiterroute die vlak achter onze wei loopt! Zandpaden tussen de weilanden, bos, glooiend terrein. Moet af en toe een asfaltweg oversteken waar de auto's wel 100 km / uur rijden. Alleen....bijna geen auto te bekennen! Heerlijk!

Zou zelf ook erg gefrustreerd worden als ik niet buiten zou kunnen rijden! In Wierden had ik ook redelijk veel geluk met boerenweggetjes en goede bermen.

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:41

Mijn paardje staat op een stal in een druk bewoond gebied, zeer dicht tegen onze hoofdstad brussel, maar gelukkig is er hier het zoniënwoud wat ong het grootste bos van vlaanderen is denk ik. Na 3.5 km over het asfalt ben je in het bos en daar kan je rustig een uur of 5 rondrijden. Het bos wordt wel doorkruist door autosnelweg, treinspoor en kleinere wegen, maar gelukkig zijn er meestal tunnels.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:43

Ik train thuis altijd in het Twiske (recreatiegebied met 18 km ruiterpad) en als ik met de trailer wegga ga ik meestal naar Castricum (duingebied met bos en strand).

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:12

Ik woon aan de rand van de Veluwe(zoom) en mijn paard dus ook
Enige obstakels zijn de hekken waar ik door moet af en toe, maar verder kan ik km door bos en over hei rijden...

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:22

Ik sta in Malden bij Nijmegen. Daar hebben we ook een mega bos. Wel af en toe een weg oversteken, maar dat is te doen.
Gr heidie

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:24

Je kan hier prachtig rijden, bos en hei, alleen jammer dat het altijd zo druk is. Behalve als het regent, dus ik rij graag als het regent

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:03

Wow, wat een omgevingen zeg....
Om jaloers van te worden !!

Ik heb gelukkig een heel braaf paard, ik ga wel gewoon op stap met hem en probeer inderdaad de allerergste drukte te vermijden...

en verder vloek ik soms behoorlijk als er weer een malloot met zijn dikke audi voorbij komt met de teller op 100

Maar als ik dat van jullie hoor... ik wil ook bij de veluwe wonen...

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:04

Oja.. heb verder gelukkig een trailer en strand is een half uurtje met de trailer rijden, dus daar zijn we ook regelmatig te vinden