Onze eerste klasse 1!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Onze eerste klasse 1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:17

Eindelijk.. Tovatsj’ en mijn endurancedebuut!
Heb vannacht bijna niet kunnen slapen, en was ontzettend zenuwachtig!

Vanmorgen om half 7 stond ik naast mn bed, om daarna tegen half 8 bij Karin (Kaya) te vertrekken richting Ommen.
Ik weet niet meer hoelaat we daar aankwamen, maar tegen half 10 was onze groom-instructrice Karin (aka Kiwi ) er ook!

Toen de voorkeuring.
Tovatsj z’n pols zat op 32, net als bij de start als we thuis trainen, dus dat zat wel goed.
De rest was ook goed, en een dikke A voor locomotie.
Mijn rijmaatjes Karin (Kaya hier op bokt) en Lina (BonBon @ bokt) werden gelukkig ook helemaal goedgekeurd, dus konden we gaan opzadelen en nog even wat eten.

Ik en Tovatsj!
Afbeelding

Afbeelding

En Karin en Kaya

Afbeelding

Zo eens rustig aan naar de start gestapt, even door de bak gehobbeld, en iets later dan 10:32 gestart

Afbeelding

Net echt toch?
Afbeelding

Toen over een brug, langs de weg, en óver gaten heen zo’n beetje warmgelopen.
Lees; Kaya vond het hobbelige ruiterpad wel érg leuk, en sprong over alle gaten en bulten heen, waardoor Karin zo moest lachen dat ze er bijna afkukelde

Foto’s die groom-Karin maakte vanuit de patserbak van Karin-Kaya (Handig, 2 mensen die Karin heten )
Afbeelding

Afbeelding

Het eerste stuk totaan groompunt D, waar wij dus achteraf helemaal niet langskwamen, was goed te doen qua bodem, het ging lekker, de paardjes hadden er zin in, en verder geen problemen gehad.
Daarna moesten we door over een ontzettend vreemd ruiterpad, net alsof de bomen de dag vantevoren allemaal de grond ingestopt waren
Best mul terrein, en óveral uitstekende boomwortels, hout, en takken op het pad, maargoed, daar zijn we goed doorgekomen!

Het stuk vanaf groompunt A naar C (nee, er stond geen groompunt B op de kaart ) was een direct een stuk zwaarder.. Over ruiterpaden waar je paard totaan zijn knieën in het mulle zand zakte, en een stuk over een zandverstuiving..
Gelukkig stonden onze supergrooms al klaar met water en camera om ons op te vangen op groompunt C.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het stukje totaan de P/A ging eigenlijk prima, en de paardjes liepen lekker, zelfs nog geplast ongeveer een kilometer voor de P/A, en op 500 meter afstand stonden onze grooms weer klaar om ze wat te laten drinken, en even een plens water over ze heen te gooien.
Dat had wel effect, want we mochten allemaal in 1 keer door. Tovatsj met een pols van 40!

Het stuk vanaf de P/A totaan de spoorlijn, en groompunt C ging goddelijk! Heerlijke paden, en lekker beschut, dus niet al te warm.
Het leek zelf net alsof we door zo’n middeleeuws dorpje reden, toen we een oude boerderij tegenkwamen

Tot we het 25 kilometer paaltje maar niet konden vinden.. We liepen dus in feite gewoon super achter op ons schema, maar hadden dat op dat moment niet door..
Op groompunt C, dat vlak achter het 25 kilometer paaltje zat, even bijgetankt en samen met Susan hier op bokt een trein getrotseerd! (Al vond Tovatsj het bord dat aan de andere kant van het pad lag toch veel enger als die trein )

Daarna kwamen we even in een dipje, en ging het even niet meer zo lekker.. Ik werd moe, en Tovatsj maakte daar dankbaar gebruik van door even flink te gaan pushen dat ie wel graag harder wilde
Gelukkig waren we daar na het viaduct wel weer overheen, en hebben we het stuk vanaf de brug tot groompunt F, langs de Beneden Reggel gedraafd! Ging super lekker, maar wel in de volle zon..
Bij groompunt F nog wat foto’s geschoten, en de melding gekregen dat ze (Romkabouter en de andere grooms) Susan kwijt waren
Verdwaald dus, en achteraf 13 kilometer omgereden, en het gewoon nog op het nippertje niet gehaald heeft!

Groompunt F, nog helemaal fris en fruitig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net na het groompunt kregen we een bordje in zicht! Nog 2 kilometer tot de finish!
Nog even een stukje gedraafd, voorbij de doodenge koeien, en bij de 1 kilometer-paal afgestapt, singel stukje losser, en bij de spoorwegovergang weer opgestapt!

Vlak na groompunt F, vanuit de groomauto!
Afbeelding

Aaaaaltijd blijven lachen

Afbeelding

Toen de finish
Ik was superblij dat we er toch heelhuids waren, dus ik wou eigenlijk nog wel even een eindsprintje doen, en ik was een beetje vergeten dat dat in Klasse 1 nog niet kan, omdat je pols wel onder de 60 moet blijven..
Gelukkig stonden er een Ibbel en een Faas aan de kant die me daar even aan herinnerden! (Bedankt nog!)
Ondanks de (bijna) eindsprint, nog een pols van 58 bij het binnenkomen, en op de nakeuring weer helemaal rad en een pols van 45.
Ook Karin en Lina zijn goed binnengekomen gelukkig dus we waren al helemaal blij!

Jammergenoeg mocht dat niet al te lang duren, want met de prijsuitreiking bleken we dus te langzaam gereden te hebben…
Ik denk dat we ons toch verrekend hebben op ons tijdschema.. Maargoed, we zijn 2 zakken wortels rijker, en natuurlijk ook een ervaring!

Ik vond het echt super, en in Onstwedde maar weer, en dan wél snel genoeg!
En grooms; Nóg een keer super bedankt!

Groetjes Evelyn en Tovatsj!

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:23

Hé jammer dat jullie te langzaam zijn binnengekomen, maar je kan wel trots zijn op de waarden.

Zie jullie in Onstwedde!!

Stopcontact

Re:

GAAAF
Ziet er tof uittt
Lijkt me heel leuk om te doen
Gefeliciteerd!

Guuus

Re:

Super verslag eef! en een leuk debuut.
Wanneer is je volgende wedstrijd?

Leo

Re:

Jammer van het late binnenkomen, maar was zo te zien toch een prachtige eerste ervaring?

Ik word er jaloers van als ik er naar kijk!
Jammer dat ik geen paard heb wat hiervoor geschikt is.

Volgende keer kom je binnen de tijd met Toof
Succes!

Leuke foto's ook trouwens.

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:24

oow eef supergaaf .. ik zie dta je je haar weer donker hebt.. vet man!!:P.. echt leuk zo'n endurance rit, volgende keer iets doorlopen en dan wordt je vast eerste!1 ( haha ik weet echt niet hoe dat werkt maar volgens mij was je te langzaam ofzo begreep ik .. boeie haha) Kei goed van je!

Groetjes Lynn

Antheman

Re: Onze eerste klasse 1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:25

Super gedaan hoor!

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:25

Super voor zo'n eerste keer eef !
ben trots op jullie !
foto's zijn leuk !

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:27

Echt jammer dat je laat was, maar toch, weer een ervaring rijker.
Ik zou het ook zo willen proberen, maarja, Tenner is geen paard ervoor..
Wanneer is Onstwedde dan?

Talisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:35

Super eef! Ach dat jullie iets te laat waren, geeft niets toch
Leuke foto's! (en je haar is toffff! )

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:39

Wat een onwijs leuk verslag! Jullie hebben echt een fijne rit gehad zo te lezen ! jammer dat jullie net te laat waren, maar zoals je zei, in Onstwedde beter!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:44

Haha, jij herkende ook echt meteen een hoop Bokkers hè? Mij, Faas, Ibbel, Romkabouter, Susan...

Jullie hebben het super gedaan, echt jammer dat jullie de tijd niet hebben gehaald, maar ik ben blij te horen dat zo'n endurancewedstrijd voor herhaling vatbaar is! En hopelijk denken jouw ouders er net zo over, wat mij betreft hebben ze hun vuurdoop als grooms prima doorstaan!

Ik vond het ook erg leuk om jullie met heel veel water naar de finish te helpen!

Karin heeft overigens een ge-wel-di-ge groomauto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:50

wow, ziet er best leuk uit!

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:54

Karin schreef:
Haha, jij herkende ook echt meteen een hoop Bokkers hè? Mij, Faas, Ibbel, Romkabouter, Susan...

Maar mij niet .

Ik zat dus bij Suus bij de trailer aan het eind van de middag.

Ondanks de extra kilometers zijn de paarden goed en hebben jullie een fijne rit gehad. Gefeliciteerd.

En alvast veel succes in Onstwedde.

BonBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:01

Goed verslag Evelyn! Heb ik weinig meer aan toe te voegen Ik zal even kort mijn dingetjes geven, zo'n mooi verslag als die van jou is niet meer nodig. Wat heb jij trouwens veel bokkers herkend! Hoe doe je dat? Ik zie nu pas, nu ik weer op bokt ben, wie ik allemaal had kunnen zien .

Ik starte met 39. Bij de p/a had ik 60, dus dat was maar net. Bij de finish had ik weer 60, dus weer maar nét. Bij de voorkeuring en nakeuring moest ik twee keer voordraven, ze vinden dat Bonny wat spastisch doet bij het aandraven , gelukkig wel gewoon een A. Bij de nakeuring weet ik niet meer wat ik kreeg voor locomotie, het was in ieder geval wel goed genoeg.

Ik was heel blij dat ik met Kaya en Mietje mee kon rijden. Dat was gezellig en bovendien heel leerzaam. Gelukkig was Karin(groom) mee, want daar kon mijn groom ook nog heel wat van leren. Alleen bij het laatste groompunt was mijn groom de weg kwijt, waardoor hij niet bij groompunt F kon staan. Maar ik heb gelukkig koelwater van Kaya's en Mietjes grooms gekregen .

Ik ben wel op tijd binnen gekomen, maar dit komt omdat ik kennismakingsklasse heb gereden, en dus maar 8 km/h hoefte. (ik geloof dat we 8,5 km/h gingen ongeveer?)

Nou, ik heb weer veel geleerd, ga weer flink trainen en dan op naar Onstwedde! Dan mijn eerste Klasse I wedstrijd.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 07:15

Karin schreef:
Jullie hebben het super gedaan, echt jammer dat jullie de tijd niet hebben gehaald, maar ik ben blij te horen dat zo'n endurancewedstrijd voor herhaling vatbaar is! En hopelijk denken jouw ouders er net zo over, wat mij betreft hebben ze hun vuurdoop als grooms prima doorstaan!
Ik vond het ook erg leuk om jullie met heel veel water naar de finish te helpen!

Karin heeft overigens een ge-wel-di-ge groomauto!

Haha ja
Natuurlijk van al hun verslagen over de wedstrijden

Mijn ouders vonden het ook super, en die waren toch wel heel blij dat jij erbij was om ze wat wegwijs te maken!

Fijn dat jij het ook leuk vond! Allemaal weer blij!

Freggel schreef:
Maar mij niet .
Ik zat dus bij Suus bij de trailer aan het eind van de middag.
Ondanks de extra kilometers zijn de paarden goed en hebben jullie een fijne rit gehad. Gefeliciteerd.
En alvast veel succes in Onstwedde.

Nu ik je profiel zo bekijk, achteraf wel! En ik heb je (volgens mij) 2 jaar terug ofzo op de snuffelmarkt bij Tanja ook wel gezien!

En bedankt!

En @ BonBon; Fijn dat jij het ook leuk vond Lina!

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 07:47

Ik heb trouwens Jeddah ook nog heel even gespot, toen je tussen de trailers door draafde
En Merens hier op bokt heb ik nog zien starten

Pomski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:55

Gefeliciteerd hoor, ik ben jullie ook nog tegen gekomen.
Zat op een fjord met blauw hoofdstel. Jullie waren net over het spoor gekomen!

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 09:11

pommiegirl schreef:
Gefeliciteerd hoor, ik ben jullie ook nog tegen gekomen.
Zat op een fjord met blauw hoofdstel. Jullie waren net over het spoor gekomen!

Hee was jij dat!
Echt supergaaf dat blauwe zeg!
Ik had al hetzelfde hoofdstel besteld als jij hebt, maar hij was jammergenoeg niet op tijd..
Volgende keer zijn wij ook helemaal blauw!

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:33

Leuk verslag Evelyn. Fijn dat jullie allemaal goed binnengekomen zijn.
Het lijkt mij ook heel erg leuk. Helaas is mijn gezondheid niet goed genoeg en zal ik dit nooit kunnen halen.
Maar jullie, op naar Onstwedde en veel plezier en succes met trainen!

ik ben trouwens Mirjam uit Anderen. Wij zijn toen bij jullie naar de les komen kijken omdat wij ook les van Judith wilden.

Groeten van Mirjam

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:30

Jammer van de late binnenkomst. Maar zo te horen hebben jullie toch een leuke dag gehad!
Volgende keer beter

Leuk verslag wel!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:46

WHOEOEOE!
Ik ben zo trots op jullie.
Zijn de wortels al op?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:43

Mietje dat van de snuffelmarkt kan wel kloppen .

En volgens mij zien we elkaar de 20e ook weer .

silv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 06:22

Leuk verslag! Ik geloof dat ik groomde voor een van de twee mensen die net voor jullie startten (om 10:28). Dat waren twee Welsh Cobs. Een ervan deed ook voor het eerst mee. Het was mijn eerste keer groomen, geweldige ervaring!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 08:23

@ Mirjam; Jammer zeg.. Maar gezondheid gaat voor!
Bedankt! Ik denk dat dat wel gaat lukken!

Hebben jullie nu ook les van Judith of niet?

@ Gwen; Ja inderdaad! Het was echt geweldig!

@ Sjemie; hihi Nee, dat duurt nog wel even denk ik..

@ Freggel; Ja inderdaad! Aangezien je ook al sinds een hele poos in mijn meetinglijstje stond, nam ik aan dat het van de snuffelmarkt was!
Tot de 20e dan maar

@ silv; Bedankt! Dan heb ik jou ook wel zien staan!
Mooie paarden waren dat zeg! Zijn ze ook goed over de finish (en op tijd) gekomen?