[WN] Vliegendeken voor een Quarter....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Vliegendeken voor een Quarter....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 13:14

Ik ben weer eens op vliegendekenjacht en schijn iets onmogelijks te zoeken qua pasvorm.

Vorig jaar had ik de Buzz Off:
Afbeelding
Maar die werd te klein en ook redelijk krap op zijn borst.
Ook vond ik hem nogal warm en ik had er ooit eentje gezien van een stijf materiaal die heel luchtig en losjes bleef zitten maar ik weet het merk niet meer.
Dus op zoek naar dit type en deze leek er een beetje op:
Afbeelding
Net even opgehaald maar die is ook veel te krap op de borst.....
Wel ongeveer het materiaal wat ik zoek (niet helemaal overigens) maar ook weer een maatvoering voor smalle paardjes....

Weet iemand misschien welke deken ik bedoel:
Afbeelding
Deze soms???

Tsja, nu weet ik niet meer wat ik moet halen voor gespierde propjes zoals Digger
Iemand een tip??????????

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:36

Ik heb voor Dot een oud model Rambo, met een rits over 't halsstuk (aangeknipte hals)en borst en die laat ik momenteel vermaken. Was ook veel te smal van voren, lengte was nog goed, dus rits er uit en twee borstsluitingen er op en klittebandsluitingen op de hals.

Ik denk dat jij met die stugge misschien de HarryHorse deken bedoelt... die ziet er idd net zo uit als je middelste foto alleen afgewerkt met blauw. 'k Heb er net gister een voor Wakkie gehaald in't kleinste maatje wat ze hadden (stoere shet heb ik nu joh!) en die moet nog op't kleinste gaatje zeg maar... die zijn dus in ieder geval heel ruim te verstellen.
Ja, 't is echt lastig die dekens. Ik heb voor Dot overigens een Harry Horse winter deken (wel maat 205) maar die ligt prima.. kan op 't kleinste gaatje dicht en ligt goed. Volgens mij worden ze mij Masta gemaakt, want ik heb een Masta dunne deken uit Engeland en die zit precies het zelfde in elkaar, zelfde rubberen hoekjes boven de splitten e.d. en ook die deken ligt goed.
Als de Rambo na vermaken nog niet goed ligt ga ik denk ik maar zo'n HarryHorse deken proberen.. stevige stof ook, dus shetlander-proof en idd minder warm dan de Rambo

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:18

Vera ik heb de middelste al 2 jaar voor mijn paard en hij zit perfect hoor

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:28

Ik heb voor Sugar ook de Harry's Horse (witte/middelste) en voor Missy de onderste dat is een Irish Horseware (Rhino/Rambo). Die deken is behoorlijk stug en heeft eigenlijk geen pasvorm, maar hij voldoet prima en gaat ook al jaren mee.

Als je paard ook wat last heeft van eczeemmugjes is de Rambo niet geschikt (te grote mazen) en kun je beter die van HH nemen.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:31

Ik heb van Ods een Weathabeeta gekocht die Sim best aardig past!
Picture Trail licht eruit dus ik kan geen foto's uploaden, maar de merries van Ods hebben super bespierde schouders en die pasten er ook in. Volgens mij heeft ze er nog eentje te koop...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:36

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:40

Ja, maar dan moet ik weer leren hoe dat allemaal moet enzo... geen tijd vandaag..

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:05

ik heb een brede geblokte quarter en heb een Anky vliegendeken die perfect past! (Alleen gelukkig staat het er niet op dat het een Anky is, stel je voor een quarter met Anky spullen ) het was een misdruk partij van de fabrikant en dus ook geen Anky prijs gelukkig!
maar het is wel dezelfde deken en ook een losse hood erbij. Fijn materiaal en lekker soepel, geen last op de schouders.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:09

Is een Boett-exceemdeken niks?
Afbeelding

het voordeel van die vind ik de goede afsluiting rond de benen en de buik. Want ongeacht welke vliegendeken ik erop leg, de buik weten die kl*tebeesten altijd te vinden....

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:23

Ja op zich is dat ook een optie alleen lijken me die dingen zo heet...
Dat is dus wat ik het grootste nadeel van een vliegendeken vind; het lijkt wel of ze in de winter zijn ontworpen

Dus leek mij dat luchtige ding wat ik ooit gezien heb en de naam niet meer van weet, handig

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:26

@Vera: heeeeee ik zie ineens een gat in de markt voor een bedrijf wat hight tech outdoor producten ontwerpt

Is het niet zo dik omdat het heeeel fijnmazig moet zijn? De standaardvliegendekens hebben zulke grote mazen dat de vliegen er gewoon tussen gaan zitten...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:29

Die van HH is niet zo dik en wel fijnmazig genoeg voor mugjes.

Ik heb nog een Semi-Boett liggen die ik ook te warm vind. En ook die halsopening was daar erg strak van. Daar heb ik zelf toen maar een rits ingezet.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:30

Vera, zo'n Boett-deken lijkt me juist zalig zitten!! Ik zit er voor mijn ouwe witte, makkelijk verbrandende pony ook aan te denken............
Ook ik ben vorig jaar NIET geslaagd voor een vliegendeken, ik weet dat Cornelie wat moois heeft!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:36

Er stonden vorig jaar bij ons IJsco's met een Boett om, en dat zag er toch niet zo zwaar uit hoor...
Divoza heeft ze ook, ff voelen in de winkel?

*gaat even Cornelie dr site tsjekken*

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:41

Die van Cornelie lijken heel erg op de Boett-dekens, zoals ik dus de nepperd van Kreamer heb. De stof is best dik en warm, zeker als het buiten ook echt warm is.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:43

Ik vraag me ook af of de lichte kleuren niet prettiger zijn in de zon, dan die heel donkere? Of maakt dat niet uit?

Wat ik me kan herinneren is dat veel stof niet perse warm hoeft te zijn (denk aan woestijnbewoners) maar of dat vergelijkbaar is

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:44

Vera, Sim heeft het echt super snel warm, maar dat valt me 100% mee hoor onder de vliegendeken!!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:45

Hmm, dat kan ook Cer, Sim is met deken natuurlijk wit, en misschien daardoor ook niet zo snel warm!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:53

jeddah schreef:
Vera, Sim heeft het echt super snel warm, maar dat valt me 100% mee hoor onder de vliegendeken!!

Maar als je hier over die WeatherBeeta spreekt dan is dat niet iets voor Digger, die is te krap.

@ Cer; Hahaha, ja een gat in de markt inderdaad....als je al ziet hoe lang ik er mee aan het stoeien ben.

@ FH; heb jij het nu over die Boett achtige dekens?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:58

Ja, 'k die vliegendeken van Rambo die ik heb is ook de koelste niet.. helemaal op de schouders, zitten twee ronde stukken voeringstof tegen 't schuren, daar is ze heel snel nat... wilde ze er al uit halen, maar 'reparatie-vrouwtje' zei dat die stof dan erg zou gaan schuren dus gok het maar niet... beetje haar weg vind ik niet erg, maar kapot geschuurde schouder is ook weer niet de bedoeling... Moet 't maar ff zien hoe hij straks ligt met de aanpassingen... hoop niet dat het weggegooid geld was want als't niet ligt komt er echt wel een andere...
Wel jammer dat die 'mug-bestendige' dekens vaak gelijk weer zo warm zijn (of duur, zoal die boett.. vind 't nogal prijzen hoor..)
Had vorig jaar een redelijk fijne deken, dunne stof die wel mugjes bestendig was, maar helaas was die stof weer niet 'scheur-bestendig'... kompleet aan repen toen'ie een keer niet goed lag ofzo (of shet heeft em afgetrokken) en ze er op is gaan staan. Da's dus ook weer niet alles. En zo is er altijd wat...

Ik zou idd wel voor wit kiezen.. lijkt me toch koeler dan die donkere kleuren...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:03

hmm, kijk net op de Divoza site, dat middelste plaatje van jou ís de HH deken, maar ziet er toch net ff anders uit dan de HH die ik hier bij de buurman gekocht heb... Die is blauw afgebiesd en was ook nog iets duurder (hoewel de buurman normaal dus goedkoper is dan Divoza).. kan dus zijn dat dat een oud model is (vandaar in de aanbieding) en die ban de buurman een nieuw model.. zit een giga lange staartflap aan die bijna net zo lang is als de deken. Zal zo ff foto van Wakkie maken met z'n nieuwe deken, kun je't zien.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:06

Ja ben benieuwd Francis.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:08

De HH die Sugar heeft zit ook best wel een lange staartflap aan. Overigens heb ik die ook wat aangepast omdat daar dus ook een zweetnylon voering op de schouders zat. Dat was idd tegen het schuren, maar liever iets kale schouders als bezwete schouders. Zolang hij niet 24/7 omblijft valt het met die kale schouders ook alles mee.

Vera

Re: Vliegendeken voor een Quarter....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:10

Dit is die bij Cornelie op de site staat:
Afbeelding

Wat ik niet snap is dat ze al die dekens van die enge kunststoffenmaken als polyester e.d....dat is toch warm?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:11

Ja het is warm, maar het is ook snel droog als er eens een bui op komt.