[WN] Rijden met spijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Rijden met spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 08:32

Ook op n ander forum had ik deze vraag gesteld, maar ik hoor het ook graag van jullie.
Altijd als ik met een spijkerbroek rij, heb ik daarna de binnenkant van mijn benen helemaal afgeschaafd. Daar hoef ik maar een uur voor gereden te hebben. En pijn daarna! Schrijnen, steken, alles rood en auw.
Wat doe ik dan verkeerd? Ik heb dit dus ook met Wranglerbroeken. Wat is de magische zit of broek voor dit probleem? Ik rij nu al weer tijden met een gewone paardrijbroek met daarover van die korte bruine chaps. Zit erg lekker, maarja, ziet er natuurlijk niet zo cool uit op een westernzadel.
Vertel, wat is jullie geheim?

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:35

Het is erg simpel eigenlijk een spijkerbroek heeft naden aan de binnenkant en een rijbroek niet!Daarom rij je jezelf door.

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:38

De een heeft natuurlijk een gevoeliger huid dan de ander. Ik had het pas met een nieuwe spijkerbroek, na een paar keer wassen heb ik nu van doorrijden geen last meer. Koop altijd gewoon spijkerbroeken bij de miss etam ofzo, broeken met stretch erin zijn vaak zachter, misschien helpt dat? Helaas slijten ze ook sneller.

@aerdenhout1: Dit is western, en met western rijd je altijd in jeans, dus geen gekke vraag!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:39

Oh wat dat betreft dan blij dat ik geen western rijd. Ik ozu dat ook echt niet kunnen....

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:39

Ik heb het alleen als ik absoluut niet ontspannen aan het rijden ben (met name bij doorzitten, paard stuitert echt heel erg )

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:41

idd...
al rij ik of reed ik veel met gewone broeken. ik was met mijn toen nog verzorgpaardje vaak uren onderweg (naar hei lopen daar rit van 1 tot 3 uur maken en weer terug. tesamen dus als langst 4,5 uur. ik reed dan niet intensief dus had nooit last ergens van..ik schaaf me trouwes allen open bij mijn kont (die naad daar) en dat is maar 1 x gebeurt...ik had een weidere spijkerbroek aan (niet slim dus) en we hebben 2 uur zeer internsief gereden buiten (met boktmeeting) toen had ik toch wel pijn...nu heb ik omdat ik iedere dag de hele dat met paarden bezig ben gewoon een rijbroek aan...

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:44

ow ja ik rijd altijd met of rijbroek of stretchbroeken.... desnoods kun je een rijbroek met daaronder een wijdere spijkerbroek aandoen probleem ook opgelost maar dan heb je wel veel aan dus of dat dan zo lekker zit geen idee!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:44

Ik vond het ook geen gekke vraag hoor!!!Ik ben echt helemaal niet thuis in het westernrijden dus dat wist ik niet.Je zou toch denken dat ze voor mensen die niet tegen een gewone spijkerbroek kunnen wat nieuws hadden uitgevonden.Of is er al iets op de markt?

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:46

Ik rijd regelmatig met een levi's spijkerbroek en ik heb nooit ergens last van.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:47

Volgens mij zijn er idd rij-spijkerbroeken... Zonder naad aan de binnenkant.

Dikkie81

Re: Rijden met spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:47

Toen ik nog western reed op mijn vroegere bijrijdpaardje had ik ook vaak de binnenkant van mijn knieen stuk.

Ik heb toen een spijkerbroek rijbroek gekocht. Ziet er uit als spijkerbroek, maar met de naden van een rijbroek. Gewoon te koop bij ruitersportzaken. Daarna nooit meer last gehad.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:59

Citaat:
Het is erg simpel eigenlijk een spijkerbroek heeft naden aan de binnenkant en een rijbroek niet!Daarom rij je jezelf door.

dat snapt ze al denk ik, de vraag is waarom zij wel doorschuurt en al die cowboys niet...
Ik merk wel verschil met mn wranglers, ik heb er eentje die origineel rigid indigo was en die is ook wat ruwer aan de binnenkant dan de 13mwz, met de laatste heb ik geen last van doorrijden met de 1e wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:09

Als ze zegt dat ze met mini-chaps er geen last van heeft, dan schuurt ze zich aan de onderbenen open. Reden hiervan kan zijn dat je je benen te dicht/strak aan het paard hebt liggen en niet stil kunt houden.

Overigens zijn er prima rij-jeans. Ik heb er diverse van het merk Steeds. Zonder binnennaad en met extra ingezette kont/kniestukken.
Deze bleached versie
http://www.kraemer-pferdesport.de/cgi/w ... f%2fmd5%7d
Of de donkerblauwe:
http://www.kraemer-pferdesport.de/cgi/w ... 3%2fmd5%7d
Er is ook een model met smalle pijpen:
http://www.kraemer-pferdesport.de/cgi/w ... 0%2fmd5%7d

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:46

ik rij met allerlei soorten spijkerbroeken.zelf broeken van 10 euries die ik weleens op de markt koop.ik wil nogsteeds een Wrangler spijkerbroek.maar dat was eigenlijk meer voor de heb.ik ben dus erg blij dat ik geen probleem met schuren heb of wat dan ook.

succes.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:09

Op langere ritten, als ik veel licht rijd heb ik ook wel eens last van doorrijden. Dan heb ik ook nog een druk paardje en dat werkt ook niet echt mee, met zijn rare fratsen.
In de bak en bij " normale" rustige ritjes geen last. Ik draag meestal een wrangler stretch broek en tijdens lange/ endurance ritten een speciale rijbroek met paddings in kruis en op de knieen.

Mooie broeken trouwens, die rij-jeans. Ik kan wel weer wat nieuws gebruiken .
Laatst bijgewerkt door ElCid op 14-04-06 10:19, in het totaal 3 keer bewerkt

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:12

Ik heb 1x met een spijkerbroek gereden. Ik vond het niet zo heel erg naar ofzo alleen zat die wat minder soepel dn een rijbroek dus ik ga toch voor de rijbroek

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:25

Ik denk dat Sugarmiss daar inderdaad een punt te pakken heeft, rijden met klemmende onderbenen vergroot het risico op doorrijden absloluut! Wellicht is het een idee iemand mee te laten kijken naar je beenligging?

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:37

Mijn geheim, lekker met johperbroek gaan rijden. Ik rij mezelf ook altijd open met spjkerbroek, ieder dag weer. Dus heb nu mooie donkerbruine johperbroek van HKM aangeschaft, ziet eruit als een gewone broek maar rekt heerlijk mee, kruipt niet op (door stiekjes onder je schoen door) en valt mooi over je laarzen, echt een uitvinding.

scoobydoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:43

ik rijd ook met een spijkerbroek aangezien ik de gewone rijbroeken niet fijn vind en ook niet mooi.
alleen die tegenwoordig ook met wijdere pijpen die vind ik wel mooi.
ik heb wel eene speciale rijspijkerbroek dat houd in dat er maar een enkele naad aan de binnenkant zit en daar heb ik gene last van.
mijn man reed ook met rijbroek en toen heeft hij mijn spijkerrijbroek een keer geprobeerd op mijn aanraden.
ook hij had nergens last van terwijl hij dat wle met een gewone spijkerbroek heeft.
#sugarmiss verzenden ze ook naar nederland?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:45

Ik heb mijn hele leven al met een spijkerbroek gereden en nog nooit last gehad.Maar ik rij ook met een los en stil been,ik denk dat het daardoor komt.
Ik hou niet van rijbroeken, met spijkerbroek zit ik veel vaster.

Lientjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:47

Toen ik mijn verzorgpony nog had reed ik ook wel eens met een spijkerbroek, ik had er geen last van ofzo.. maar rijbroeken vind ik toch wel wat fijner zitten..

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:49

Volgens mij reageren hier ook veel "engelse" ruiters.. Rijden in een engels zadel met spijkerbroek is verre van confortabel. Maar in een western(!!!)zadel zou je er toch veel minder last van moeten hebben...

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:52

Zelf nooit problemen gehad met rijden in een spijkerbroek op mijn dressuurzadel (!), wel werd mijn zadel er snel minder mooi door! Ik reed toen in only broeken (kan ik mij herinneren)

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 10:55

Zo, wat een hoop antwoorden al! Ik denk dat ik maar eens ga zoeken naar een elastische broek, ik denk dat ik daar beter mee overweg kan.

Vraag 2: hoe zorgen jullie dat je broek aan de onderkant niet omhoog kruipt? Want ik heb dus ook als ik met spijkerbroek rijd, dat na 10 minuten ik met mijn sokken aan het aandrijven ben

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:56

Ik denk dat je met laarzen aan daar een stuk minder last van hebt...