Eerste endurance wedstrijd!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Eerste endurance wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 20:26

Jaaaa vandaag de eerste endurance wedstrijd gehad!

Ik vond het erg leuk en het is zeker voor herhaling vatbaar!

We waren al vroeg op het terrein, zodat Flower even rustig om zich heen kon kijken en wat kon eten, dan was ze hopelijk rustig.
Nuja, ze was heel rustig, hinnikde een paar keer maar daarna stond ze gewoon te eten

Dus naar de voorkeuring, hartslag was 40, ademhaling en turgor ók.
Het voordraven vereiste wat meer, zij weigerd om te draven naast je.. dus ik had een zweepje, en toen ze dus niet ging draven gaf ik haar ook een tikje. maar dat schijnt dus niet te mogen...
We moeten daar dus nu echt op gaan oefenen!
Maar uiteindelijk gelukt en ze was okay. Dus we mochten mee doen

We moesten daarna eigenlijk 2 uur wachten, dus ik ging opzoek naar Anouar en Griebels van bokt, ik zou met hen starten en rijden. Ik had ze algauw gevonden, en toen wat gepraat en bleek dat we ook wel eerder konden starten, het liep in. Dus wij opzadelen en gaan met de banaan!!

Toen ik over de start reed bleek dat mijn schoenen niet meer genoeg hak hadden, ooit hadden ze hak en ik had er helemaal niet bij stilgestaan.... Ik had wel gelezen dat je schoenen met hak moest hebben, maar dat hadden ze ook, alleen net een paar millimeter tekort...
Maargoed, voordeze keer mocht ik door maar het moest niet nog een keer voorkomen. Ik ga morgen dus ook shoppen naar rijschoenen met duidelijke hak

Dus opweg!!
Nou bleek algauw dat het tempo van Griebels en Anouar 's paarden wel wat hoger lag als die van mijn tank Flower, maar ze reden gewoon voorraan en als Flower het niet bij hield liet ze vanzelf een gat vallen, Flower baggerde toch wel gewoon door op haar eigen (vrij trage) drafje, en als zij dan gingen stappen waren we zo weer bij
Zo ging het de hele route, tot we bij die zandverstuiving kwamen.
Sjeeee wat is dat zwaaar! Daar had Flower echt wel even goed moeite mee, ze moest echt ploegen om er doorheen te komen... Gelukkig daarna meteen een groompunt dus kon ze drinken en een appel eten van het zware werk, en gingen we wel weer fris verder. Nog een klein stukje gedraafd en toen gestapt (1 km) naar de p/a. Daar waren we vrij snel met 'glans geslaagd' (hartslag van 52) en konden we weer verder.

Daarna een groompunt waarbij mijn mede rijdsters wel stopte, maar ik ben (even alleen) wel doorgereden, want we waren pas gestopt en Flower karde liever op haar eigen tempo door, mijn mede rijdsters haalde mij toch wel weer in
Dus zo gezegt zo gedaan, wij zijn rustig dravend door gegaan, en na een stukje hadden ze mij ook wel weer ingehaald
Toen begonnen die andere toch wel weer heel hard te draven en galopeerde Flower afentoe aan om weer even het gat te vullen.
Bij de laatste groompunt weer een appeltje gegeven, slokje gedronken, en vanaf daar zijn we stappend/joggend naar de finish gegaan (2 km). Bij de finish had ze weer een hartslag van 52, en bij de nakeuring was ze weer in orde, dus we hebben het gehaald!

Ik heb geen idee hoe snel we waren, vind ik ook niet zo belangrijk, we hebben het gehaald, Flower is er super doorheen gekomen, ik daarintegen ben compleeeeet uitgeput, niet alleen door het rijden maar door de hele dag, maar het was het waard!

Flower op de zware zand vlakte:
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/endurance2.JPG

En ze ziet haar welverdiende appel haha!
Afbeelding

Edit: Helemaal vergeten. Francis, heeeeel erg bedankt voor het lenen van het bitje!!!!!
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 22-03-06 08:56, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: foto in link veranderd. Max formaat 480 x 640!

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:30

Gaaaaf!! Ben stiekem een beetje jaloers, maar ik ga het ook gewoon een keer proberen! Leuk paard heb je hoor! En fijn dat de dag zo geslaagd is!

nikyta34

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:34

hai,
leuk verhaal heb je geschreven!!Ik heb vandaag ook mijn eerste (kennismakings) rit gereden en we hebben het goed door staan, alleen die laatste 5 km waren best wel zwaar!!
Nikyta had dr eigen zo lopen opjutten door steeds maar achter andere aan te willen scheuren dat ze op het laatst echt op was (ik ook hoor)
Die zandvlakte zijn we goed over gekomen was wel pittig maar ze wou zelf in galop en dat heb ik haar dus maar gewoon laten doen.

we hadden aan het begin een hartslag van 40 bij de p/a na de zandvlakte zeg maar hadden we 44 en bij de finish 56 en nakeuring weer 44 alles was verder ook in orde en ik ben dan ook best wel trots op mijn fjordje..

grtjes

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:38

hé wat tof!
dat zou ik ook nog wel eens willen doen!
ik vind dat hoofdstel echt supertof en mooi passen op je schimmeltje!
nog veel succes verder!

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:38

Hee wat goed!
Foto`s zien er super uit!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:45

gaaf! ziet er ook mooi uit daar op die zandvlakte!
hoe hadden moniek&liekie het gedaan? was liekie's hartslag ook overal goed?
knap dat het bij jouw 1e keer meteen allemaal zo netjes is gegaan!
waarom mag je ze trouwens geen tikje geven als ze aan de hand niet mee willen draven? zonder zweepje of iemand die ze opjaagd draaft er geen 1 paard van mij mee aan de hand!

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:45

Ooh leuk zeg!
Lijkt mij echt leuk om te doen

Maseike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:49

Joh die rijbroek heb ik ook.
Zakt die ook zo van je ........kontje af ??? hahaha!
Blijft het leuk vinden jullie samen en ik zie genoeg zand hahaha
Geintje!

Gr heidie

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:56

Ja Ja het endurance gaat weer van start leuke foto's hoor

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 07:19

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 07:46

nikyta34 schreef:
(...)

Gefeliciteerd, dus volgende keer officieel !
Ja ik was die laatste km's ook dood op hoor, maar Flower niet en die had er nog zin in dus dan moet ik ook doorzetten he! Ze deed het immers ook voor mij op die zandvlakte!

Nette hartslagen toch! wij hadden dus 40 - 52 - 52 -40,

renske, liekie deed het super en ze zijn nu klasse 2 startgerechtigd. Dat dier heeft echt een onuitputtelijke conditie!
Ik weet niet waarom je geen tik mag geven, maar er zal vast wel een goede reden achter zitten... We gaan het gewoon goed oefenen zodat ik alleen nog maar hoef te dreigen, ze doet het de volgende keer vast wel

monchique: neeee ik val er niet nog een keer af hahahahaha! 1x is meeeeer dan genoeg.

rhijnauwen

Re: Eerste endurance wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 08:13

-> WD

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:58

Wat fijn dat jullie eerste wedstrijd zo goed gegaan is. Ik start over twee weken voor de eerste keer (in België). Ik heb er al erg veel zin in, en al helemaal als ik jullie foto's zie!!

ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:46

Hey Romy!
Hartstikke goed zeg, van jullie allebei! Wat is Flower toch ook een superknol he.. *Trots op mijn bijrijdpaardje*

Leuk verslagje ook! En wat een gave foto, op die zandvlakte!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:43

Leuk verslagje!! Ik wil het volgend jaar eens gaan proberen met Volumia! Een kijken of we verslaafd raken aan de endurance!!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:48

mooi dat je het leuk vond. zo zie je maar, in de praktijk kom je dingen tegen die je niet wist en die ze je verteld hebben wat je anders moet doen.
dus de volgende keer ben je helemaal goed voorbereid.

wie weet zien we je nog wel eens, merel doet voorlopig niet aan wedstrijden, ook 9 april niet.. gaat ws pas eind mei weer worden

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:11

wat leuk zeg! Ik ben nog nooit bij zulke wedstrijden geweest . Kan je ergens zien wanneer ze zijn en waar? Ik bedoel net zoiets als http://www.startlijsten.nl

Ziet er goed uit hoor! Heb je alweer een nieuwe op het programma staan?

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:55

He ik heb jullie gezien! Ik stond naast jullie grooms. Ik was de groom van het ponytje dat na de zandvlakte met jullie meereed
Leuke foto's hoor!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:56

trisca schreef:
wat leuk zeg! Ik ben nog nooit bij zulke wedstrijden geweest . Kan je ergens zien wanneer ze zijn en waar? Ik bedoel net zoiets als http://www.startlijsten.nl

Ziet er goed uit hoor! Heb je alweer een nieuwe op het programma staan?

Kijk eens op www.deronline.nl en dan onder vraagprogramma's!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:01

Renske20 schreef:
waarom mag je ze trouwens geen tikje geven als ze aan de hand niet mee willen draven? zonder zweepje of iemand die ze opjaagd draaft er geen 1 paard van mij mee aan de hand!

Dat mag niet omdat als je dat zelf doet je het paard vaak aan het hoofd trekt of iets anders doet waardoor de gang van het paard verstoord wordt. Wel mag iemand er schuin achter lopen om het paard te activeren. Maar in principe moet je het zonder hulp doen! Dus gewoon veel oefenen thuis

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:50

Bij mij moest iemand achter Anouar z'n kont aanrennen met een zweep van de DA, anders liep hij niet.
Ik baal daar wel van, hij loopt overal te springen en druk te doen, maar zodra we bij de keuring komen wil hij gewoon niet meer
Ik heb thuis geoefend, ging best goed, maar op de wedstrijd weer niet.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 17:34

ingrid_ schreef:
(..) Ik ben nog altijd helemaal gek op Flower, ze is voor mij perfect

Javayo, het is echt gaaf hoor! Jullie raken vast ook verslaafd

gekke_koei, ja zeker! Daar 'gebruikte' ik deze wedstrijd ook voor, gewoon om te leren hoe en wat! Ik ben ook wel blij dat ze het meteen zeggen, dan kan ik er wat aan doen !
Ik vond ze allemaal erg aardig, er hangt ook een prettige sfeer.

En behalve met diezweep en schoenen weten we nu ook meer over wat we mee moeten nemen, en hoe het in zijn werk gaat. Ik had wel kennismaking kunnen starten maar ik wou het zoiezo nog wel een paar keer proberen dit jaar, dus ik dacht dan kan ik netzo goed meteen lid worden.

Is merel ook goed gefinished?

Match -> Die leuke welshcob x hackney? Die was gaaaaf!
Hij was niet door de p/a gekomen, of wel? Ben jij dan ook de vriendin met wie ze normaal reed?

trisca, ik hoop dat ik 9 april mee mag doen (een vol = vol inschrijving) en uhm, de rest is ook gepland, want ik doe alleen degene die een beetje in de buurt zijn, waar ze een klasse 1 hebben en als er geen springwedstrijd is
En idd, op www.deronline.nl staat de meeste informatie, ik persoonlijk vind de site soms wat onlogisch maar als je de weg weet vind je alle info haha.

Djilan&Anouar, ja ik snap ook wel dat het niet mag eigenlijk, het probleem is ook dat ze het thuis dus gewoon doen... Ik zeg draf en ze draaft meteen aan, maar daar vertikte ze het gewoon. Ze zag teveel en we moesten naar iets 'engs' toe draven, (een automatische veger, tja, dat kent ze niet he). Maar we gaan er echt heel goed op oefenen, dus ook naar enge dingen toe, komt wel

nikyta34

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:24

wat een lol, ik zag zojuist op de uitslagenlijst dan we nog tweede ook zijn geworden bij de kennismakingsklasse!!!
[img] Afbeelding[img]
dan mag er wel een fotootje bij he

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:00

Match schreef:
He ik heb jullie gezien! Ik stond naast jullie grooms. Ik was de groom van het ponytje dat na de zandvlakte met jullie meereed
Leuke foto's hoor!

Haha dan riep jij keihard "OS" en toen hinnikte hij
(ik ben van het witte hengstje, Os stond op de zandvlakte achter ons te cirkelen met koelen )

Leuk verslag Romy, en je hebt een leuk paardje

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 21:08

griebels schreef:

Leuk verslag Romy, en je hebt een leuk paardje

Haha, vergeleken met jouw vurige witte droom hengst is mijn luie merrie maar saai hahaha!
Ik vond het ook erg leuk om met jullie mee te rijden, ondanks dat ik afentoe gigantisch achterbleef