Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en het zadel wat ik nu heb past goed. stef schreef:(nieuwprijs was 1895 euro, is ca 1.5 jaar oud, heb geen aankoopsbewijs of iets)
Contact opnemen met de verkoper is moeilijk, die woont nietmeer in NL
stef schreef:betreft die clinic, zoiets vind ik zeker wel interesant, maar ik ben er niet mee geholpen.

Citaat:daar heb ik gewoon een kenner voor nodig. ben alleen een beetje sceptisch geworden op kenners
Citaat:kzelf vertrouw helaas niemand daarop....iedereen kan een fout maken , het is mij te fout-gevoelig enzo.
)Citaat:Het belangrijkste van deze clinic was IMO het tonen van een aantal zadels en kale bomen op levende & bewegende paarden.
Waar een zadel heel redelijk leek te passen op de rug van de paint [ik weet zeker dat enkele bekende zadelverkopers het als 'passend' zouden zien]
, bleek bij het passen van de kale boom die identiek was aan die in het 'passende' zadel dat deze veel te veel druk gaf op de schouders & lendenden van het paard. Inderdaad: Bridging!
[zie Jeddah's foto's van Feline met zadel & boom op haar rug].
Deze clinic maakte mij eens te meer duidelijk dat het volstrekt onmogelijk is om zekerheid te hebben dat een ready made zadel [nieuw of tweedehands] daadwerkelijk past. Je kan het gewoon niet zien of voelen.
Als je paard al een aantal jaren prima loopt met een off the rack zadel, kan je er van uit gaan dat het past. Of je moet een erg vergevingsgezind paard met hoge pijngrens hebben..
Anyway, in het eerste geval is er eerder sprake van mazzel dan [zadel]kennis, IMO...

[/edit] stef schreef:zadel op maat laten maken is voor mij geen optie met betrekking op de financieen......
stef schreef:....en ze willen toch graag aan je verdienen als het even kan....
annebe schreef:Hoi Stef,
Ik heb snel iets gelezen dat je ook al een barefoot hebt gepast, maar beviel deze niet?
Anders zou je dit zadel kunnen ruilen tegen een barefoot?
Stef schreef:De barefoot western vind ik niet mooi (ja, het oog wil ook wat)....
annebe schreef:Hoi Stef,
Ik heb snel iets gelezen dat je ook al een barefoot hebt gepast, maar beviel deze niet?
Anders zou je dit zadel kunnen ruilen tegen een barefoot?
Hoe is het met honey pie?