[WN] YESS..ik heb 't voor elkaar! Dot gaat verhuizen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

YESS..ik heb 't voor elkaar! Dot gaat verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 20:20

Al bijna een jaar probeer ik de eigenaar van een paarden-stekkie zover te krijgen dat'ie de boel aan mij verhuurt... Hij heeft het te koop staan en het staat dus al meer dan een jaar leeg (voor't geld dat hij er voor vraagt zou het dat ook wel blijven). Nu kiest'ie eindelijk eieren voor z'n geld en kan ik het huren.

Dotje gaat 'op stand'... krijgt eindelijk die mooie lichte 3x3 stal in degelijke schuur die ze verdient.
Gemetselde schuur met twee stallen en flink extra ruimte voor hooi en zaagsel en poetsplaats, rondom bestrating (oh heerlijkheid, geen blubber meer!), klein weitje en een bak (ik kan dus ook fatsoenlijk gaan rijden straks, ook als't een keer geregend heeft) en alles op eigen, afgezet, terrein.

'k Ben straks wel íetsje meer kwijt per maand dan nu, maar oh oh, wat een heerlijk stekkie is het. Dot heeft er afgelopen zomer een maand gelogeerd omdat mijn huidige weitje dan voor de kermis gebuikt wordt (jaja, Garderen heeft een kermis 's zomers!) en Dot én Wakkie vonden het er heerlijk. Normaal moet Dot altijd een poos wennen als ze ergens logeert, maar daar helemaal niet...

Volgende week gaat ze er heen, eerst nog even wat dingetjes rond maken, dan zal ik ook foto's maken. Hihi, met de molen op de achtergrond ('t ligt tegenover de molen in Garderen) dus hoe 'Dutch' wil je't hebben..

Happy, happy, happy!

Pluttersput

Re: YESS..ik heb 't voor elkaar! Dot gaat verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:23

Gefeliciteerd! Wat leuk dat het nu wel gaat! Echt leuk voor jouw en je paardje.. En wat moet dat heerlijk zijn, geen blubber meer. Nou, veel plezier met je nietuwe stekkie!
Groetjes, mij

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:27

Heeej wat leuk! Dat plekje heb ik wel es gezien idd
Goed hoor!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:29

gefeliciteerd hoor

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:33

Top, Francis!! Ik kom binnenkort weer es een bakkie doen en je nieuwe stal bewonderen!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:38

Dat klinkt goed zeg! MET een bak nog wel! Toppie !
Gaat Wakkie ook mee?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:49

gefeliciteerd!
kan me voorstellen dat zo'n plekje genieten wordt, veel plezier daar!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 21:01

Uiteraard gaat Wakkie mee (oh wat zal die genieten in z'n eigen grote stal, nu heeft'ie een klein schuil'standje' waar'ie eigenlijk niet eens kan liggen).
Had eerst in de kop om voor de tweede stal een pensionklant te zoeken en Wakkie weg te doen. Misschien, bij de juist persoon en het juiste paard doe ik dat nog wel een keer, maar voorlopig vind ik het heerlijk om gewoon m'n eigenste stekkie te hebben, zonder gedoe met derden.

Groomdemo die ik van't voorjaar nog weer van plan was te gaan geven kan dus lekker 'thuis' plaats vinden en mocht er es iemand gezellig met mij willen Veluwe rijden, dan kan ik nu dus een logé met paard 'bergen'...

@ FH... wordt inderdaad wel weer es tijd voor een bakkie en bijkleppen!

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:41

Gefeliciteerd met je nieuwe stekkie.
En dat aanbod van Veluwe rijden klinkt wel heel interessant.

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:03

gefeliciteerd met je nieuwe plekje!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:03

Wat fijn voor jullie Francis!! Dit gaat een geweldige zomer voor jullie worden! Geniet er nog maar heerlijk van.... wij wachten op de foto's

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:33

Francis: het klinkt geweldig. Veel plezier op je nieuwe stek

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:42

Dat klinkt goed Francis!! Zijn de verkoopplannen nu dus helemaal van de baan?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:06

Verkoopplannen van Dot bedoel je? Die waren al lang van de baan hoor... Ik wil haar zowiezo nooit verkopen, alleen dwongen de omstandigheden er me vorig jaar bijna toe. Maar verkopen zou wel het laatste zijn wat ik zou doen, dan moet het écht écht niet anders kunnen en die situatie is gelukkig al lang voorbij. 't Is nog steeds lastig, maar 't lukt.

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:12

Nee, niet van Dot! Ik bedoel van het plekje wat je nu huurt...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:33

OH..! Die mensen gaan hun huis inderdaad verkopen aan de gemeente zodat daar meerdere woningen gebouwd kunnen worden ja, maar dat duurt nog wel even. 'k Had er nog best een hele tijd kunnen blijven, maar dit nieuwe plekje is gewoon veel mooier en had ik al heel lang op 't oog. Minder blubber, een bak, mooie stallen en m'n hooi droog onder dak i.p.v. dat wegwaaidend zeiltje over die 4 baaltjes per keer... volgende week krijg ik daar een flinke kar vol geleverd... my hay-hauling days are over! (ok, daar komen 'manure-moving days voor in de plaats... mestbult kan ik daar niet leggen, dus mest gaat op een aanhanger en breng ik 1 keer per week weg naar een boer... tja, d'r blijft natuurlijk altijd wát... maar goed... 't heeft ook weer z'n voordelen. Geen stinkende, vliegentrekkende mestbult en mest gratis weg.. moet 't alleen ff zelf wegbrengen)

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:37

Mest wegbrengen.
Eerst alles op de aanhanger scheppen en daarna op de plaats waar je het brengt er alles weer afscheppen.
Ik ken mensen die een soort kiepbakje op de aanhanger hebben gemaakt. Dan hoef je het er in ieder geval niet meer af te scheppen.
Vraag SuzanneAAHCH maar eens.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:46

Dat opscheppen doe'k niet, ga vandeweek een karretje ophalen dat speciaal voor dit doel is en daar gaat de mest dus direct vanuit de stal op. Zodra de kar vol is breng ik het dan weg. Zo deed ik het ook jaren in Harskamp en is goed te doen... dat afscheppen is minder werk dan zo'n kar volscheppen als je een hele bult moet wegscheppen (ook dat heb ik in Harkamp een paar keer gehad...wát een po**e-werk). Kan wel es kijken of ik een soort kiepvloer kan fabrieken in die kar...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:12

Tof Francis!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 01:32

Das super voor je!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 02:29

Dat is geweldig voor jou en je paard

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:07

Joh Francis dat klinkt wel erg gaaf!!! Van zo'n plek droom ik nou ook, voor mij en m'n paardjes. Helaas wil men het plekje wat ik al jaren op het oog heb, in de zomer steeds maar weer zelf gebruiken voor de eigen paarden en in de winter staat het leeg, zucht. Wat een plezier zou ik daar kunnen hebben!!

Nou jij hebt het in ieder geval goed voor elkaar zo!! Gefeliciteerd enne natuurlijk ben ik nieuwsgierig naar de foto's met molen!

Smoske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:12

Fijn voor je dat je zo'n fijne plek kan huren!!!!!!
Je ziet: de aanhouden wint hé!
Veel plezier met de stal en met de paardjes uiteraard!!

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:15

Fijn het je gelukt is!
Ik heb even een kijkje in je profiel genomen en wat is het een mooierd!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:12

Gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn voor jou en je paardjes

Ik ben wel een beetje jaloers.... Dacht ik de ideale opfokstal voor mijn [half]jaarling te hebben gevonden, blijkt dat ze alle mooie beloftes bij lange na niet waar kunnen maken. Het invoeren van een vaste bezoektijd van maar 2 x per week is voor mij de druppel: met mijn onregelmatige werktijden is dat gewoon niet te doen
Op zoek naar een andere stal dus Als iemand nog tips heeft.....