Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
naam voor les?! en wat voor prijskaartje je er ook aan hangt, de mensen zijn bereid om het te betalen, denk ik?!

bleuberta schreef:Eind Maart ga ik mee doen aan een 3 daagse clinic van een amerikaan, kost redelijk veel geld maar voor dat geld kan ik bij lange na niet een lesje bij hem gaan pikken!
** Nou weet je wat, dan sluit ik buitenlandse trainers in dit verhaal even uit![]()
Ik sluit me wel aan bij de discussie die hier aan de gang is.
Je kan beter een prive- Groeps les gaan nemen bij de trainers in Nederland, belgie of Duitsland dan ben je vaak veel goedkoper uit.
Ik vind het trouwens belachelijk als de bakrandridders bij een clinic niks hoeven te betalen.
Ze nemen een leeg hoofd en een video camera mee en gaan daar lekker heel de dag zitten kijken en leren.
In tegenstelling tot de ruiter die krijgt vaak veel (te veel) informatie en weet de dag later al meer dan de helft niet meer.
** Waarom zou je als ruiter dan niet gewoon dubbelop leren en iemand met een videocamera langs de kant zetten?
Ik vind echter wel dat de ruiter een groom (voor niks) mee mag nemen naar de clinic.
** Dus die geef je een camera in de hand danwel op een statiefje
Blaze schreef:Clinic dure groepsles yeah right![]()
Misschien komt iemand nog met een serieus te nemen antwoord.
Maar dat is niet waarschijnlijk

Blaze schreef:Clinic dure groepsles yeah right![]()
Misschien komt iemand nog met een serieus te nemen antwoord.
Maar dat is niet waarschijnlijk

Sonja schreef:Je maakt mij toch niet wijs dan Wendy ruim 80 euro voor een uur priveles vraagt?
En Tyrza 105 euro per les?
mehlika schreef:Ik denk dat dat het grootste voordeel van een clinic is voor de meeste mensen. Je kunt iemand "aan huis" halen , je ziet andere ruiters ook aan het werk en je kunt je ervaringen delen met mederuiters cq geinterresseerden. Wat het duur maakt is vaak het huren van locatie met al dan niet een geluidsinstallatie en de reiskosten van de betreffende trainer.