[WN] pad voor bob marshall zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

pad voor bob marshall zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 15:54

ik heb nu eentje van lamicell met ruggegraad vrijheid en antislip,maar ik vind het zo´n dun ding! welke pads zijn wat dikker en geschikt voor een bm..........

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:11

ik gebruik onder mijn barefoot arizona een grandeurpad met de standaard inlages, maar ik heb daar zelf nog een paar traagschuiminlages bijingedaan, dit bevalt me heel goed
grandeur heeft ook physiopads, die zijn wat diker
ik zie dat je in beilen woont en een van de wederverkopers van barefoot en deze pads zit daar aan de beilervaart, kun je zelf eens gaan kijken
op www.boomloosrijden.nl staat hun adres

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:19

Over het algemeen zijn de Grandeurpads niet groot genoeg voor een BM.
Je hebt natuurlijk de Skito pads, die zijn aardig aan de prijs maar wel heel goed.
Verder zijn er voldoende westernpads met voorgevormde rug (en dus ruggegraatvrijheid) of speciale inlages die hier voor zorgen.

Overigens hoeft een pad niet dik te zijn, zolang het materiaal maar bij indrukken voldoende dik blijft om de ruggegraat vrij te laten.
Alleen bij paarden met een iets hoger liggende ruggegraat heb je dan wat meer dikte nodig.

ieks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:41

Ik rij ook met een BM en heb ook net gekeken naar een skito maar die kost minimaal 140 dollar en dan komen er nog verzend invoer kosten bij en na beoordeling van de foto's die ik moest meesturen nog extra materiaal ze blijkt toch een beetje een swayback te hebben.

Op dit moment ligt er de grandeur onder maar na het rijden zie ik de afdrukken van de pommel aan beide kanten van haar schoft staan met de haren in de war dus naar mijn idee werkt dit niet goed

DIe van mij heeft een behoorlijke schoft maar geen uitstekende ruggegraad dus ik ben ook heel benieuwd waar ik een pad voor haar kan krijgen

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:44

@Ieks: Misschien moet je dan eens kijken naar een Swayback Pad
Afbeelding

Maar net wat Susan zegt, zou je ook eens kritisch naar de pommel kunnen kijken.

ieks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:54

Ehm hoe bedoel je die pommel ??

En als ik swayback intoets in de zoekmachine krijg ik alleen weer shop uit de vs

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:55

hahaha ik was net mijn berichtje aan het wijzigen en dat ging fout
maar idd ik zou maar eens goed naar de pommel kijken dat klinkt niet erg goed moet ik zeggen, alsof het niet helemaal past (klemt en schuift ofzo)

ieks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:58

die pommel moet toch klemmen het is immers hard en de singel gaat er door heen toch ?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:26

Dat is de pommel niet... de pommel is de boog aan de voorkant.

ieks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:51

ja maar bij de bm loopt desingel ophanging daar ook doorheen v ophanging pommel cantle

ieks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:57

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:53

Ondanks dat kurk zondermeer veel goede eigenschappen heeft heb ik toch altijd een probleem met dit soort uitspraken.
Citaat:
So great is the accommodating ability of the SUBER Pad that the quality of fit of the saddle is no longer of prime importance

Verder heeft de pad niet echt een ruggegraatvrijheid, maar alleen een middennaad.

@Ieks: heb je een foto van die zweetplekken, want bij mij zijn de schouders ook altijd meer bezweet als de rest, maar die bewegen dan ook het meest. En er klemt echt niets.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:48

Ik heb met mijn BM twee pads gekocht:
Allebei voorgevormd, omdat ik denk dat dat de beste pasvorm oplevert.
Eentje is een wat "traditionelere" en dunne pad van schapenwol met een katoenen bovenkant. Dat is de Mattes:
Afbeelding
En dan heb ik nog een wat modernere gekocht, de Cush N Air. Anti-zweet, ook voorgevormd en er zitten dikkere inlages in.
Afbeelding

Ik had gedacht dat ik de Cush N Air het fijnst zou vinden, maar het werd de Mattes. Weet niet waarom, gewoon een gevoelskwestie, want de Cush N Air ligt gewoon goed. Als je dus zoiets zoekt, heb ik er nog 1 liggen .

ieks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:52

de mattes voorgevormd en met ruggengraad vrijheud heb ik ook maar die is zo enorm groot onder mijn roundskirt en ik vind hem wat dun.

Ik heb net nog eens even staan kijken naar mijn paardje maar ze is misschien iets swaybacked maar naar mijn idee vooral over bouwd

@mac die cush in air hoe dik is die ?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:36

Ik heb geen BM, maar wel een Torsion waar ik een Skito onder heb liggen. Ik vind het een geweldig fijne pad! Hele stabiele ligging en duidelijk prettig voor Jeddah. Ruggegraat blijft prachtig droog.
Wanneer ik voor Senna een WN zadel ga kopen zal er ook een Skito Western voor haar komen.

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 11:46

ieks schreef:
Ik rij ook met een BM en heb ook net gekeken naar een skito maar die kost minimaal 140 dollar en dan komen er nog verzend invoer kosten bij en na beoordeling van de foto's die ik moest meesturen nog extra materiaal ze blijkt toch een beetje een swayback te hebben.

Op dit moment ligt er de grandeur onder maar na het rijden zie ik de afdrukken van de pommel aan beide kanten van haar schoft staan met de haren in de war dus naar mijn idee werkt dit niet goed

DIe van mij heeft een behoorlijke schoft maar geen uitstekende ruggegraad dus ik ben ook heel benieuwd waar ik een pad voor haar kan krijgen

ik wil wel eens een foto zien hoe jij hem hebt liggen op je paard ,heb je hem niet veel te ver naar voren ....

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 11:47

Mac schreef:
Ik heb met mijn BM twee pads gekocht:
Allebei voorgevormd, omdat ik denk dat dat de beste pasvorm oplevert.
Eentje is een wat "traditionelere" en dunne pad van schapenwol met een katoenen bovenkant. Dat is de Mattes:
Afbeelding
En dan heb ik nog een wat modernere gekocht, de Cush N Air. Anti-zweet, ook voorgevormd en er zitten dikkere inlages in.
Afbeelding

Ik had gedacht dat ik de Cush N Air het fijnst zou vinden, maar het werd de Mattes. Weet niet waarom, gewoon een gevoelskwestie, want de Cush N Air ligt gewoon goed. Als je dus zoiets zoekt, heb ik er nog 1 liggen .

hoe dik is die cush n air... en kan er dan ook nog een show blanket over heen voor wedstrijd..

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:51

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 12:11

is een reinsman tacky too ook geschikt voor boomloos of is dat te dik.....

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 12:12

en ook even voor de geinteresseerden er staat een BM op marktplaats te koop!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:19

Waar??????

Al gevonden.. mooi maar helaas geen centjes voor momenteel en 15,5 is me eigenlijk net te klein.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:34

Uriah schreef:

Prima geschikt, zeker als je de gecontourde bedoelt.

ieks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:52

Ik zal morgen eens een foto maken.

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 12:59

Sugarmiss schreef:
Uriah schreef:

Prima geschikt, zeker als je de gecontourde bedoelt.

Mooi! dan heb ik nu een lamicell non slip pad in de aanbieding! oeps dit mag niet

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:24

hoe zien die eruit