[WN] WRAN-D show 19 Maart 2006 in Eersel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca5055

WRAN-D show 19 Maart 2006 in Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 12:14

Afbeelding

Inschrijfformulieren kun je per post, fax of email sturen naar wme.
Inschrijfformulieren zijn te downloaden op www.westernmovement.nl

bleuberta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:43

Hoe is het met de inschrijvingen?
Ik moet zelf nog even kijken of ik start want het valt op mijn verjaardag!
Maar dit is eigelijk veel leuker.

bianca5055

Re: WRAN-D show 19 Maart 2006 in Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 00:39

Let op want de starttijd is veranderd.

We beginnen niet om 9.00 uur maar een uurtje later om 10.00 dus.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:57

Wowhh, dat was me het weekend weer wel, goed gepresteerd en veel lol gehad, en wat een commotie weer bij de reining, heeft iemand dit nog mee gekregen ???

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:00

Nee... vertel

Skuye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:02

dat de judge, een niet te nader noemen persoon op zn flikker gaf ??? niet meegekregen ?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:30

jammer dat ik niet gebleven ben tot en met de open reining
heb alleen een stuk van de beginners reining gezien

ik vond dat er erg weinig deelnemers waren in de open klasse, erg jammer!
5 in de trail , 6 in de pleasure en 4 in de horsemanship
zo kom je wel met linten thuis

skuye wat heb jij gedaan?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:14

Skuye schreef:
dat de judge, een niet te nader noemen persoon op zn flikker gaf ??? niet meegekregen ?

You go Judge. Hopelijk volgende keer de waarschuwing eens ten uitvoer brengen
Of zou zoiets sowieso nog binnen de organisatie besproken worden en tot gevolgen leiden voor die niet-nader-te-noemen-persoon-die-ondertussen-al bij-iedereen-bekend-is-maar-waarvan-je-de-naam-niet-mag-noemen-anders-wordt-ie-door-een-Mod-verwijderd.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:44

Ja, ik heb het mee gekregen!!!
Van heel dichtbij zelfs, ik was namelijk de ruiter waar bij de niet nader genoemde persoon dat deed.
Viel bij de judge idd niet in het goede keelsgat.
En het vuur was even echt heet.
Ik weet dat de judge een meerdere is maar dan vind ik wel dat hij het ook kan vragen ipv commanderen, ik heb zelf niet gehoord wat hij precies gezegd heeft ik stond namelijk nog in de arena, maar ik hoorde van diverse mensen dat hij het niet echt aardig zei, vandaar dat het vuur zo hoog op liep.

bleuberta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:35

en idd, ik heb het net zelf in het boekje gelezen, Het mag niet!
Een goede leer voor de volgende keer dus.
Volgende keer maar eerst doorlezen en dan op show gaan.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:39

spatter schreef:
jammer dat ik niet gebleven ben tot en met de open reining
heb alleen een stuk van de beginners reining gezien

ik vond dat er erg weinig deelnemers waren in de open klasse, erg jammer!
5 in de trail , 6 in de pleasure en 4 in de horsemanship
zo kom je wel met linten thuis

skuye wat heb jij gedaan?

Ik was bakrandridder, en reserve groom, haha ( oh ja en feestbeest op zaterdagavond, twas weer gezellig !! )

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:42

bleuberta schreef:
Van heel dichtbij zelfs, ik was namelijk de ruiter waar bij de niet nader genoemde persoon dat deed.
Ik weet dat de judge een meerdere is maar dan vind ik wel dat hij het ook kan vragen ipv commanderen, ik heb zelf niet gehoord wat hij precies gezegd heeft ik stond namelijk nog in de arena, maar ik hoorde van diverse mensen dat hij het niet echt aardig zei, vandaar dat het vuur zo hoog op liep.

Even buiten het feit of het nu wel of niet mag, maar wat vind je daar nou van als die persoon dat doet ??
Ik heb ook weer veel klachten over hem gehoord in de kantine, er is zelfs iemand in de pauze naar de judge gegaan om te klagen over zijn "rijstijl" het antwoord van de jury was : zat op het toilet heb niets gezien .................

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:49

Skuye schreef:
bleuberta schreef:

Even buiten het feit of het nu wel of niet mag, maar wat vind je daar nou van als die persoon dat doet ??
Ik heb ook weer veel klachten over hem gehoord in de kantine, er is zelfs iemand in de pauze naar de judge gegaan om te klagen over zijn "rijstijl" het antwoord van de jury was : zat op het toilet heb niets gezien .................

Wat ik er van vind.
Voor mijn was het fijn, aangezien ik veel last heb van wedstrijdstress om het zo maar even te zeggen.
En daardoor veel fouten ga maken, maar goed het mag dus niet, en als het aan mijn ligt gebeurt het dus ook niet meer.
Zijn rijstijl ja...... daar kunnen we lang en breed een discussie over voeren, lijkt me niet echt nodig hier op bokt!
Dat iemand klagen heeft ja ook dat kan gebeuren, jammer dat de juy ook naar de toilet moet anders had hij zijn mening daar over kunnen geven.

Ps De volgende keer moet ik het misschien zaterdag avond niet meer zo laat maken, dan kan ik het misschien zonder hulp

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:13

NOpe... jury mag niets zeggen over wat er gebeurt in de inrijbak... helaas...

10y

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:37

crazycactus schreef:
NOpe... jury mag niets zeggen over wat er gebeurt in de inrijbak... helaas...

Waar staat dat CC?

@Blueberta: neem de volgende keer een Bachkuurtje of een een flesje van de toverdrank die ik ooit kreeg vlak voor het inrijden. Gegarandeerd geen wedstrijdzenuwen meer.

Hulp van buiten de wedstrijd arena, tijdens de proef, door wie dan ook gegeven, zelfs ongevraagd, levert normaal een dikke DQ op.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:44

Heb ik van Chris gehoord. We hadden het er over afgelopen zomer.

sugarspice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:54

Zover als ik het begrepen het is het de bedoeling dat een jury onafhankelijk blijft.

Door te kijken naar wat er gebeurd in de inrijbak heeft de jury al een mening klaar over een bepaald persoon of personen.

En dat kan weer lijden tot een oneerlijk juryoordeel.

Dat is wat ik geleerd heb tijdens de jurycurses van de WRAN

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:57

Klopt sugarspice!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 09:41

En daarom hoort er ook een 2e jury/persoon te zijn die de inrijbak in de gaten houdt en bevoegdheid heeft daar in te grijpen indien nodig.

10y

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:14

Sugarmiss schreef:
En daarom hoort er ook een 2e jury/persoon te zijn die de inrijbak in de gaten houdt en bevoegdheid heeft daar in te grijpen indien nodig.

Ja, zo is dat wel. Maar de "hoofd"jury beslist dan samen met "inrijbak"jury over een eventuele strafmaatregel.

Maar als de "hoofd"jury van de wc afkomt en hij ziet dingen die absoluut niet door de beugel kunnen in de inrijbak, zal deze persoon toch wel iets moeten doen. Of moet ie dan maar even de andere kant opkijken.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:06

Toevallig dat ik dit onderwerp zag staan en ik heb daar nog wel wat over te melden.

Ik ben blij dat deze judge er wat over gezegd heeft, over dat "aanmoedigen"(lees: heel de proef op dreunen)... en hij heeft eerst een waarschuwing afgegeven ook nog.

Mij is het de vorige keer overkomen, en het is niet leuk om daarna, ook nog eens met een bagger score, de kantine in te lopen en mensen, waaronder ook mede ruiters, terecht zo naar me keken van "vind je dat normaal of zo" Schaamde me dood!!!!

Bij mij werd letterlijk de pattern opgelezen, en ook nog eens hoe ik het moest doen.... I
k zat dus echt met een mega rooie kop op mijn paarden (reed 2x ook nog eens).

De duitse judge die er toen was, zei er helemaal niks van, maar ik werd van een 67 score naar een no score gedumpt, vanwege een kinketting die bij mijn weten, binnen de toegestane maat viel, de man liep direct na afloop van mijn proef naar mijn paard voor een bit controle? nee om te zeggen dat de kin ketting niet binnen de maat was!!! (gekocht van de persoon-wiens-naam-niet-genoemd-word, en die zeker wist dat het een goede maat was... )

later nagevraagd aan iemand die er als zelf judge zijnde over zei... "het is een twijfel-geval, maar net binnen de marge, "en alleen als ze je niet mogen dan gaan ze over de maat vallen", hoewel deze duitse judge nog geen schuifmaat bij zich had...
dat ie dan het gewoon had gezegd, dan had ik zelf ook een weerwoord kunnen geven, maar nu was er geen enkele communicatie meer over te voeren! (goede ogen had die man trouwens dat hij dus tijdens het rijden het opviel)

Bij de tweede proef schrok mijn paard van een flitser, en brak uit, toen was er niks op aan te merken, behalve dat ie mij tot 3 x toe ,op video aantoonbaar, marker penalty's had gegeven, die er dus absoluut nog niet eens een twijfel geval, niet waar waren! (nee ik leg de schuld van een mindere proef niet zeurderig bij een judge neer, dit waren de feiten!)

Ook een manier om het op te lossen dan van die judge, alleen had ik liever gehad dat hij de persoon-wiens-naam-hier-niet-staat, er op aan had gesproken, want hoe kon die judge nou weten of ik daar op zat te wachten ja of nee...

Wrange na smaak ervan, kan ik je wel zeggen! Ik had gehoord dat er een discussie was geweest tijdens de open klasse, en ik vond het echt een goede actie toen ik hoorde waarom!!

Hoe deze judge het oploste in verband met de personen bij wie "die persoon-die niet-genoemd word-hier" hij dat weer zo deed (maar lang niet zo als toen trouwens!!)
Hij, de judge, ging tenminste een waarschuwing aan de -persoon-die-niet-genoemd-word toe, om duidelijk te zeggen dat ie dat dus niet moest doen, en gaf de ruiter het voordeel van de twijfel!!!
*o/*
Over het losrijden.... dat was geloof ik ook niet de eerste keer....

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:29

@Smarty: ik begrijp uit je verhaal dat dezelfde persoon ook bij jou de proef heeft voorgelezen.
Mag ik aannemen dat dit niet op jouw voorstel gebeurde?? En dat je het er dus ook niet mee eens was ??

Wat is naderhand dan jouw reactie naar deze persoon (je instructeur??) geweest ??
Mij lijkt het dat hij hierdoor eerder klanten kwijtraakt als dat hij ze krijgt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:33

ik heb begrepen dat de eerste persoon het wel op prijs stelde, vanwege wedstrijdspanning

de trainer in kwestie zou moeten weten dat dit niet mag en als je het dan toch wil doen, ter training, je dan even contact moet opnemen met de jury

bleuberta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:49

@dance: Ik wil de toverdrank!!!!
@smarty Hoe is het je nu vergaan? Ik was net te laat om je proef te zien, jammer.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:56

Het begint hier een beetje op Harry Potter te lijken hihihi