Het plan is nog steeds om van de zomer/najaar een keer een (al dan niet onderling) wedstrijdje te starten, maar buiten het rijden om loop ik al tegen en probleem aan.
Ze dult namelijk geen (met name vreemde) paarden in haar directe omgeving. Sta ik naast iemand die ook op een paard zit te praten, staat ze dreigend met dr oren in dr nek. Ze heeft ook al een keer dr kont gekeerd. Tot nu toe nog nooit uitgehaald, maar ik vertrouw het gewoon niet.
Nu heeft ze op zich wel reden voor haar gedrag.
Een paar jaar geleden stond ze buiten vast omdat ik haar ging poetsen, ik was even de zadelkamer in om wat te pakken, en toen ik nog niet eens terug was zie ik mijn paard los, in paniek naar haar box rennen.
Wat was er nou gebeurt? iemand anders liep met een paard langs, dat paard begon naar jamaica te meppen (4 klappen met 2 hoeven vol in dr buik) en jamaica is zo in paniek geraakt dat ze zo'n grove musketon van het halstertouw dwars door midden heeft getrokken.
Maarja, reden of geen reden, het is gewoon een probleem als ik een keer zou willen starten...
Honey is de enige die ze zonder mokken toe laat.
In de wei is ze trouwens wel prima sociaal naar andere paarden toe, alleen aan de hand en onder het zadel dus niet.
Jullie ideeen? Tips?