Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

DWSS schreef:er zou beter een regelgeving komen dat je op 2 handen mag blijven rijden op trens ongeacht de leeftijd van het paard..... ( wedstrijd gericht )

Natuurlijk is dat zo. Een slechte starter is tenslotte ook geen visitiekaartje voor een lesgever, maar ik denk niet dat die er veel meer aan kan doen dan adviseren. Of er moeten meer oefenwedstrijden komen met een strakker startbeleid.Citaat:Moeten die mensen dan gewoon niet starten als ze er niet aan toe zijn? Of geadviseerd worden dat niet te doen

PeterV schreef:Wanneer je een bit mag gebruiken!
Dit bedoel ik niet perse voor het uitbrengen van een paard op een wedstrijd, nee, dit bedoel ik voor namelijk vooral die eigenpaard rijders, die er misschien verstandig aan zouden doen, om nog een tijdje door te lessen op een manege paard, waar de trainer/eigenaar, wel als van zelf sprekend een trens in laat hangen.
) en de regelgeving is toch prima?
En al die paarden liepen met de mond wijd open. Niet het bit of de trens bepaald de hardheid, maar de hand van de ruiter! jessiejanes schreef:Nog meer regeltjes???![]()
![]()
Wat doe je op je eigen manege eraan, als je vind , dat iemand met een bit rijdt en daar ,jou inziens, nog niet mee om kan gaan?
Sonja schreef:Ik denk dat je dat probleem nooit op zult lossen Peet. Op een trens rukken en plukken 'ze' ook als ze dat op shanks doen (misschien zelfs nog wel harder) en de regelgeving is toch prima?

DWSS schreef:er zou beter een regelgeving komen dat je op 2 handen mag blijven rijden op trens ongeacht de leeftijd van het paard..... ( wedstrijd gericht )