[WN] Reinsman Tacky too contour solid pad en bestellen in USA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Reinsman Tacky too contour solid pad en bestellen in USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 15:55

Hallo allemaal.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze pads,
weet dat de horseman outfitter ze verkoopt.

Op de site van horsesaddleshop.com staan ze ook en
ik vraag me af hoe de kwaliteit is en wat er bij de aankoop van zo'n pad komt kijken.

Naast de verzendkosten zullen er ook nog wel invoerrechten betaald moeten worden neem ik aan.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:10

Reken qua verzending maar op zo'n $25/30, want ze zijn aardig aan het gewicht. Per boot is verdeliger als per vliegtuig, maar duurt langer.
Over het totaal (pad+verzending) kun je aan belasting/invoer ongeveer 23% rekenen. Nu is de $$ gunstig, dus wat je aan $$ kwijt bent, kost het je ook ongeveer aan €€.

Soms heb je geluk en komt je pakje zonder douanetussenkomst aan

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:26

JoesPleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:44

Ok bedankt voor het antwoord!

Verder geen ervaring met deze pad of het merk Reinsman?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:46

Reinsman is een goed merk die goede kwaliteit levert. Erg bij de tijd met die speciale onderkant en voorgevormde/gecontourde rug.

sablou

Re: Reinsman Tacky too contour solid pad en bestellen in USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:46

ZipNRascal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:47

reinsman doet niet verzenden naar NL, heb ik ze laatst ook gevraagd per mail
ik kreeg van hun gezegd dat ik het via horseman outfitter wel kon bestellen, moet je daar even contact mee opnemen!

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 03:03

Ik importeer zelf o.a. Reinsman.

Reinsman contourpads zijn te verkrijgen met 2 soorten vulling:
1: vilt
2: neopreen

De tacky too is gevuld met neopreen. Reinsman is een prima merk met verschillende modellen pads en eindeloos veel kleuren.

De best verkochte zijn trouwens de met vilt gevulde pads. Neopreen neemt namelijk geen zweet op.
Je kunt beiden op mijn website vinden. Binnenkort zet ik daar ook de zogenaamde barrelrace pads van Reinsman op.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:25

Wauw! Qua kleur weet ik nu al NIET welke ik zou willen, teveel keus is ook niet altijd handig (voor mij)...

Maar toch een vraagje aan de kenners. Ik rij nu met een neopreenpad met aan de buitenkant een laagje vilt. Nu krijgt mijn paard, nu ze winterhaar heeft, 2 kale plekken aan de achterkant. Gebeurt dat met een Reinsman tacky too contour niet, of minder??

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:38

Enig nadeel van de Tacky Too (bubbeltjes neopreen)onderkant is dat ze moeilijk schoon te maken zijn zonder dat ook de vulling erg nat wordt.

@Equinecoach: ik vind die felle suede-achtige kleurtjes heel mooi

JoesPleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 10:09

Ik heb via "Kate's net" zo'n pad besteld, want dat is de goedkoopste aanbieder van dit produkt die ik kon vinden en heb 'm in de kleur royal blue besteld, lijkt me mooi staan bij m'n zwarte paardje. Zal m'n bevindingen laten weten zodra íe binnen is.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:12

Die kleur vond ik idd ook heel mooi, net als de paarse.
Hoeveel was het verzenden bij hun ??

JoesPleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 12:32

Usd.10- en usd.1,- verzekering, neem dus aan dat het op de boot gaat. Heb alwel gevraagd per mail of dit boot of lucht is, zodat ik wat weet. Er was maar 1 keuze optie voor het buitenland en dat is International, er stond niet bij welke vervoersmodaliteit dat was.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:55

Ga er maar vanuit dat dat per boot is, die prijs kan anders eigenlijk niet

"Even" 6 - 8 weken geduld dus

JoesPleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:24

Dat is wel lang, gaat het per roeiboot? Normaliter vaart een containerschip in ca.8 dagen vanaf de oostkust naar Europa. Heb nog niet gekeken waar Kate's gevestigd is, als het aan de westkust is, zal het idd wel laner duren.

Hoe zit dat met de invoerrechten, moet je dat voldoen zodra de postbode aan je deur komt?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:37

Europa hoeft niet Rotterdam te zijn, kan ook Italië zijn

Mijn ervaring is dat het minstens 6 weken duurt. In een enkel geval had ik het binnen 2 weken, toen bleek dat het dus toch per vliegtuig was gegaan ondanks dat ik voor 'schip' betaald had.
Dubbel mazzeltje dus

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:56

Equinecoach,

Als je bang bent voor schuurplekken is het wellicht raadzaam eens te kijken naar de Reinsman superflex contour pad. Deze is met neopreen gevuld maar heeft een fleece onderzijde.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:00

Volgens mij is fleece (kunststof) in kombinatie met neopreen nog veel 'schuurderiger' dan een pad van vilt in kombinatie met fleece.
Ik zou eerder kiezen voor echt wol of een pad die door de inlages aan de onderkant van de pad de langere bovenkant iets boven het paard zijn billen uittilt.

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:24

De vraag ging hier over Reinsman pads. Reinsman heeft maar 3 soorten (vulling van vilt met fleece onderkant, vulling van neopreen met fleece onderkant, neopreen onderkant)

Het minst gevoelig is een vilt vulling met fleece onderzijde (dit zijn de gewone Reinsman contour pads). Het vilt neemt het zweet op waardoor de kans op schuurplekken minimaal is. Dit zijn ook de best verkochte Reinsman pads.

Daarna krijg je de Superflex (neopreen met fleece), door de fleece krijg je nog een beetje lucht tussen het pad en de huid. Voor een betere luchtcirculatie zitten er tevens gaten in de neopreenvulling

Bij de "tacky too" ligt de neopreen direct op de rug en kan het zweet niet weg. De kans op schuurplekken is hier het grootst.

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:41

M.b.t. invoerrechten;

Op het moment dat je het pakket door de post krijgt aangeboden, moet je het bedrag contant aan de postbode voldoen. Naast de eigenlijke invoerrechten brengen ze ook behandelkosten in rekening.

JoesPleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 18:16

Krijg ik net een mailtje van Kate's, het verschepen zou usd.65,- moeten gaan kosten en dan heb ik het binnen 4-10 dagen in huis.
Heb dus maar gezegd dat dat wel erg veel is en dat ze op de order bevestiging usd.10,- gezet hebben.

Ook maar aangegeven dat ik usd.25,- nog wel redelijk zou vinden om het dan binnen een week of 3 in huis te hebben.

Hebben ze bij jullie ook wel eens achteraf gezegd dat het meer ging kosten dan dat er op de orderbevestiging stond?

Zijn ze verplicht om zich aan het bevestigde shippingbedrag van usd.10,- te houden? Zo heb ik het nl zwart op wit per email.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:43

Tja netjes is het niet, ze zullen iets te voorbarig geweest zijn in het shippingcosts, maar $65 is echt te veel, dan zullen ze het wel priority willen doen en dat is ook onzin.
Hier heb je een link waarin je zelf kunt uitrekenen wat iets moet gaan kosten met de diverse methoden (snel en langzaam)
http://ircalc.usps.gov/default.asp?Mode ... &CID=10298

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:31

Ik heb dat een keertje moeten betalen voor een German Martingale van SSTack. Heb ernstig bezwaar gemaakt en uiteindelijk werd het us. 35,-, ook nog veel. Het was er wel supersnel......

JoesPleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:53

Net weer bericht gekregen, voor usd.35,- via surface postal, schijnt een soort gewone TPG Post dienst te zijn. Ze kunnen je pakket dan alleen niet traceren. Dat risico neem ik dus maar. De usd.10,- was voor domestic deliveries binnen de US.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:08