Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Irene K. schreef:Er zijn wel verschillende pommels te krijgen, maar dat heeft met de breedte te maken van de schouders, dus niets met de hoogte van de schoft. De pommels blijven in hoogte gelijk en ik had de smallere (arabiertje) en die drukte al op de schoft, laat staan als ze breder worden, dan zakt zo'n pommel al helemaal op de schoft. En van de barefoot zijn de pommels vrij laag, dus al gauw contact met de schoft. Er zit ook geen uitsparing bij de schoft, dat vind ik heel raar van die zadels. Mijn vriendin rijdt met een Barefoot, die zijn stukken beter, maar dus ook stukken duurder.
Overigens is boomloos niet altijd "beter". Je belast maar 1 punt van de rug en er zijn flinke meningsverschillen over over boomloos.
irene
Sugarmiss schreef:@amigo1310: Ik ken geen boomlose kunststof zadels.
Heb je een merknaam voor me ??
fatima schreef:Hoi, ik weet van twee kenissen van mij die allebei een barefoot hadden dat hun paarden allebei zeer grote drukplekken kregen op zowel schoft als naarst de ruggegraat. Dit ondanks dat ze de originele speciale onderlegpads gebruikten. De paarden in kwestie hebben geen van beide een moeilijke bouw.

Sugarmiss schreef:Voor zover ik weet heeft Ooteman geen boomloze zadels of het met de Randoll zijn, maar dat is geen westenmodel.
Wat ze bij Ooteman wel hebben zijn zeer goedkope kunststoffen zadels, vergelijkbaar met de Euro 99 modellen van Zadelmarkt.
fatima schreef:Hoi, ik weet van twee kenissen van mij die allebei een barefoot hadden dat hun paarden allebei zeer grote drukplekken kregen op zowel schoft als naarst de ruggegraat. Dit ondanks dat ze de originele speciale onderlegpads gebruikten. De paarden in kwestie hebben geen van beide een moeilijke bouw.