[WN] Sunflower appie's ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

native

Sunflower appie's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 20:05

Wie heeft er allemaal een, laat hem eens zien en vertel eens wat je er mee doet?! Ben nieuwsgierig naar (naaste) familieleden van mijn paard!

spatter

Re: Sunflower appie's ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:49

als je zelf eens begon

spatter heeft als grootvader(moeders kant) sunflower's joys jewel!

foto's zie profiel

woldhoeve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:47

Wij ook. Hij is namelijk jaren van ons geweest. we hebben nu een zoon van hem aangehouden. Super mooi beest. Werd als tweejarige derde in The International Top Ten en als driejarige tweede in de The International Top Ten. Ik rij ook op een zoon van hem, onze andere dekhengst Zips Jewel. Ze zijn zooooo lief. Kijk maar eens op onze site!
groetjes Tea

woldhoeve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:56

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:05

ben even vergeten erbij te zetten wat ik er mee doe

spatter start ik in de amateur en open pleasure en trail en amateur horsemanship
verder ben ik nu bezig hem de beginselen van de reining aan te leren en ik hoop in het najaar dat ook voorzichtig te kunnen starten

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:09

Sundancer van kellebel88 op bokt is een kleinzoon van sunflower's joys jewel

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:18

Ik heb Sunflowers Pride, in april 10 jaar. Zoon van RMS Bright Dreams en Sunfl. plaudy jill.
De eerste jaren heb ik hem in de westernsport uitgebracht, tegenwoordig dressuur en endurance.
Ook hebben we een tijd meegereden in het appaloosa showteam, in het caroussel, westerndemo en vrijheidsdressuur.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:41

Ik heb volgens mij ook een verre afstammeling, maar dat weet Woldhoeve denk beter te vertellen. Mijne heet ABC Blue Daddy's Joy, maar zijn moeder heet Woldhoeve's Lady en dat is ook een afstammeling van Sunflower (dacht ik). Kijk hier heb ik dus een beetje de hulp van Woldhoeve nodig, weten jullie meer over deze merrie? Ik weet alleen dat ze een Nederlandse app als moeder en Amerikaanse app als vader heeft en niet zo groot is. Blue is daarom ook niet zo groot: 1.40m, maar hij groeit nog wat. Ik dacht ook in de papieren Sunflower of Joy's Jewel te hebben zien staan.

Blue wordt in juni vier jaar en ik ben nog met de basis van western bezig. Ik heb me nog niet gericht op een specifiek westernonderdeel.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:46

Een van mijn vriendinnen heeft een appie genaamd Sunflower's Image, ik zal eens vragen of ik fotootjes mag plaatsen en wat de preciese voorouders zijn . Ze heeft hem geloof ik gekocht bij Dick de Vroom(e) in Lisse ofzo (als mijn geheugen me niet in de steek laat hier, ik praat over een goede 10 jaar geleden ). Ik geloof dat de ouders toen net uit de VS waren geimporteerd en dat haar appie in de VS verwekt is maar hier geboren... ik weet het alleen niet zeker. Grote jongen met een hoop spikkels iig.

woldhoeve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:53

De naam Sunflower was de stalnaam van Dick de Vroomen.

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:02

Ik had jaren Sunflower's Jersey, een dochter van Sunflower's Olympic Queen en White Satin, een engelse appa-hengst.
Ik had haar gekocht bij Dick de Vroomen, van de Sunflower Appaloosa Ranch in Lisse. Ik heb haar verkocht aan een Belgische mevrouw, heeft iemand ooit nog wel eens iets van haar gehoord?

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:21

Ook hier geen foto's graag, dan verdwijnt het topic naar ITP.

Jester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:43

Ik heb Sunflowers White Jester (few spot). Een zoon van Loretta Bars en Incrediblue Too. Hij wordt in april 8 jaar en we starten in de amateurklasse pleasure, trail en horsemanship en zijn aan het trainen voor de reining. Verder maken we lange buitenritten, geven demonstraties voor het paardrijden voor gehandicapte kinderen (speciaal aangepaste zadels ed) en doen lekkere gekke dingen: zoals een paar dagen trainen tussen de koeien bij Willem Oldendaal, een weekje trainen/vakantiehouden in Duitsland bij Chris Knol op de Together Ranch, paar daagjes knolhobbelen op de Veluwe etc.
Een heel braaf veelzijdig paard en ik ben erg blij/trots op hem.

native

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 16:54

Wat leuk allemaal! Zal inderdaad even vertellen wat een schatje ik heb en wie de ouders zijn. Ze heet Spirit of Sunflower, 11 april wordt ze 6 en ze is de dochter van Sunflower's Plaudy Jill (afstammeling van Joker Reed Charge) en en (wijlen) de hengst Zippo's Rock Star. Zag dat ik geen foto mag plaatsen maar het is een chestnut met de billen van een hertje qua vlekjes maar de massa van een quarter...pfff. Alleen in de hoogte is ze een beetje achter gebleven want ze haalt net de 1.50 niet... maar dat kon ik ook niet weten toen ze een half jaar oud was. Ben benieuwd naar de rest!

MissPippin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:05

marion heeft een mooie hengst..sunflowers joys diamond

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:27

Sunflowerlady's Jive.
Ook geboren in Lisse en een dochter van RMS Bright Dreams en Lady of Sunflower.

We rijden western, endurance maar vooral voor de lol!

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:08

Ik heb er ook een: Sunflowers Blaze, zoon van RMS Bright Dreams en Lady of Sunflower. Hij is een solid Chestnut en zooooo lief....
Ik rij geen westrijden (teveel zenuwen) maar hij kan reinen als de beste!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:43

Hey wat leuk! Een volle broer van Jive dus!

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:00

Een paar van onze paarden hebben ook Sunflower's in de pedigree
Voor de plaatjes zie je maar op onze website.

Jester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:41

Wat leuk, dat ook de eigenaar van Blaze (MaukB) op bokt zit. Ik heb hem geboren zien worden en had toen al een zwak voor hem. Hij was gewoon een heel leuk schattig, lief maar groot veulen. Hij is geboren uit een "mis" lukte deksprong van Bambam (Bright Dreams) met Lady. Dick dacht dat het niet gelukt was en Lady werd na verloop van tijd steeds dikker. Eerst op dieet (arme mama), maar al snel bleek dat ze een veulen zou gaan krijgen. Een hele leuke verrassing dus. Later is Blaze meegegaan met Frans Flaton naar het hoge noorden en ben ik hem uit het oog verloren.

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:23

Wie weet wat er eigenlijk is gebeurd met Dick de Vroomen? We kwamen er vroeger veel over de vloer maar al een paar jaar niet meer. Onze merrie is destijds 2x gedekt door Joker Reed Charge, dus al een heel tijdje geleden. Later kochten we Sunflower's Jersey (geboren als Sunflower's Misty) van hem, zoals ik al vermeldde.

native

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 18:31

Dick de Vroomen is helaas op 11 juli 2002 overleden Bokkers. Ik heb hem leren kennen als een groot appie- en mensen- liefhebber en vond op de Sunflower appaloosa ranche altijd een welkom thuis.
Jammer dat hij een deel van zijn "kroost" niet meer ziet opgroeien.

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:00

Dick was een geweldige persoonlijkheid, ik heb veel van hem geleerd over de Appa fokkerij en ben ook enthousiast geworden van Amerika, door hem. Ben nu een fervent amerikaganger en bezoek regelmatig indianenstammen die o.a. Appa's fokken.
Was hij ziek geworden?

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:36

@ Jester,
Blaze is nog steeds een hele grote (letterlijk, 1.63 schofthoogte en heel fors) lieverd. Zou hem niet meer kwijt willen of willen ruilen voor een quarter. Hij doet zo zijn best om alles te doen wat ik wil, en het valt niet altijd mee omdat hij zo groot is.
Ik wist niet dat hij met Frans Flaton is meegegaan, heeft hij hem ook ingereden dan? Of weet je dat niet?
Ik vind het altijd leuk om weer een stukje verleden van hem te weten te komen. Ik heb hem indertijd gevonden bij WSW te Marum en hij was toen in ieder geval van iemand anders (ik dacht eigenlijk dat deze persoon hem al van veulen af aan had, foutje zeker .

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:22

Grappig! Fotootje?