[WN] Leuke dingen organiseren voor westernruiters.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

Leuke dingen organiseren voor westernruiters.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:27

Wij hebben een nieuwe lokatie tot ons beschikking en willen graag dingen organiseren voor de westernruiter in het noorden.
De lokatie is in Noordbroek. Ongeveer 20 minuten van Groningen, vlak bij de snelweg A7. (http://www.jessy-stable.nl)

Maar waar is behoefte aan?

Laat eens weten wat jullie zouden willen. Bijvoorbeeld wat voor soort clinics en door wie gegeven, gezamelijke trainingen met wat voor onderwerp of andere activiteiten.
En ook hoeveel jullie bereid zouden zijn om ervoor uit te geven. Wat vind je een redelijk bedrag en wat zou echt de limit zijn.
Hoe lang mag zoiets duren? (een miniclinic van 2 uur of liever een hele dag?)

En zouden jullie eraan mee doen als zoiets ook werkelijk georganiseerd gaat worden (geen verplichting natuurlijk, maar als iemand iets opschrijft en vervolgens afhaakt omdat hij of zijn te ver weg woont ga ik dingen organiseren met verkeerde informatie)

Barst maar los.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:32

Ik wil heel graag leuke dingen, als er overnachting voor ruiter en paard mogelijk is. Het is te ver om heen te rijden, leuk ding te doen en terug te rijden. Voor ons dan. Dan zijn we kapot.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:35

leuke dingen:

clinic horse & dogtrail (zie topic Chris van tijdje terug)
clinic voor beginnende jeugdruitertjes

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:22

Mmmm, Leuk: Hand in trail.. Freestyle.. Grondwerk. Daar liggen op dit moment mijn interesses.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:22

Voor mij is het te ver om voor de grap even op en neer te rijden, maar ik kan wel aangeven waar ik persoonlijk behoefte aan zou hebben:

Stomweg samen trainen, op thema (en dan ook eens GEEN trail en reining), maar dan met ruiters van gelijkwaardig niveau. Ik heb hier wel eens een gezamenlijke training opgezet samen met Anya en Jip, maar dan komt het er op neer dat je als wat minder onervaren wedstrijdruiter dus gewoon een hele middag beginners staat te helpen en dat er niemand is die eens naar jou zelf kijkt...

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:39

Net wat Sonja zegt, de simpele gezamelijke trainingen (die we hadden in Pekela) en ja ik zal nog niet mee kunnen doen, omdat mijn knollie nog maar 1 keer onder het zadel is geweest. maar TZT wil ik toch wel graag met haar komen.

die dog en trail lijkt me ook gaaf al denk ik niet dat mijn hond mee zal willen doen

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:43

Hahaha ik zie die stuiterbal van je al gaan....

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:38

HAHAHA ja dat bedoel ik. gooi daar een cuttingClips bij in het spel en je hebt gegarandeerd lol

JolSan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:13

misschien ook iets voor mensen met jonge paarden???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:17

Ieuwwwwww 'iets'.....
Doe eens iets concreters?
(ik krijg nl heel vaak sollicitanten die 'iets' met mensen willen doen. Die verwijs ik standaard door naar de AH voor achter de kassa )

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:29

Sonja schreef:

Stomweg samen trainen, op thema (en dan ook eens GEEN trail en reining), maar dan met ruiters van gelijkwaardig niveau. Ik heb hier wel eens een gezamenlijke training opgezet samen met Anya en Jip, maar dan komt het er op neer dat je als wat minder onervaren wedstrijdruiter dus gewoon een hele middag beginners staat te helpen en dat er niemand is die eens naar jou zelf kijkt...

Hier dezelfde wens en tevens hetzelfde probleem
Hebben liggen en zitten na te denken hoe je mensen met hetzelfde niveau bij elkaar krijgt cq hoe je zou moeten selecteren.
Uiteindeijk zie ik als enige oplossing de persoonlijke uitnodiging.
Maarja we weten waar dat toe kan leiden dus

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:32

Toch denk ik dat het de beste manier is Blaze...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:37

ik denkt het uiteindelijk wel. Het was best heel gezellig, maar ik heb ook geen zin meer om een hele dag te besteden aan allerlei paarden zover krijgen dat ze een voet op een zeiltje zetten o.i.d.

Rob_H

Re: Leuke dingen organiseren voor westernruiters.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:42

Hmm dan zal ik maar niets meer organiseren
Wordt een erg kleine groep namelijk

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:42

En helemaal hetzelfde niveau hoeft nog niet eens, maar trail komen doen en nog nooit een trailhindernis hebben gezien, Of komen in een volkomen niet passend vals drukkend westernzadel op een veel te dik paard en een grote mond hebben, dat vind ik weer teveel van het goede.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:43

Jij bent toch een groep apart?
Blaze is a crowd hihi

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:44

En ik zeur in m'n eentje al voor 2 Blaze dus samen komen we al een heel eind

Rob_H

Re: Leuke dingen organiseren voor westernruiters.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:44

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:48

Kleine groepjes werken overigens het lekkerst....

PeppySan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 17:19

Blaze is een hele crowd, sonja al voor 2, dan heb je idd een groep vol.

Een groep van ongeveer 8 werkt het fijnst. Iedereen leert van iedereen en niemand is in z'n uppie bezig en de paarden zien veel andere paarden en kunnen daar mooi aan wennen.
Van hetzelfde niveau is niet per definitie noodzakelijk, maar een niveau waarop je zelf traint zonder continu begeleiding nodig te hebben en af en toe een keer hulp nodig hebt is idd wel gewenst.
Voor een groep zonder enige kennis van zaken, kunnen we beter een beginnersclinic organiseren met een trainer erbij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:22

Wat is de doelgroep waar je iets voor wilt organiseren Deb?

PeppySan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 17:30

De westernruiters en natural horsemanshippers (maar die komen van een ander forum).
Er wordt vaak gezegd dat er zo weinig te doen is voor westernruiters, maar als je wat wilt organiseren weet niemand wat en als je wat georganiseerd hebt komt er niemand!

Ik wilde inventariseren waar behoefte aan is en daarvandaan dingen gaan organiseren.

We zijn bijvoorbeeld ook begonnen met westernlessen te geven, want er is zo weinig mogelijkheid om te lessen wordt overal geroepen, nou, ik krijg de les niet vol hoor! en dan ben ik niet duur met 100 euro voor 10 lessen in een groep van max 6 lessers.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:44

Leuk idee! Ik las op je site ook dat jullie koeien in het bezit hebben, misschien leuk om daar ook iets mee te gaan doen? Oefenmiddagen ofzo? Ik kan zelf helaas niet meedoen ivm de leeftijd van m'n paard. Of iets voor de kinderen, zoiets als Jos ook georganiseerd heeft?

Over de lessen: Je bent daar toch nog maar net mee begonnen?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:12

ik vind die combi ook wel leuk: dus western en NH

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:13

klaasjuhhh schreef:
Leuk idee! Ik las op je site ook dat jullie koeien in het bezit hebben, misschien leuk om daar ook iets mee te gaan doen? Oefenmiddagen ofzo? Ik kan zelf helaas niet meedoen ivm de leeftijd van m'n paard. Of iets voor de kinderen, zoiets als Jos ook georganiseerd heeft?

Over de lessen: Je bent daar toch nog maar net mee begonnen?

Waar heb jij die gezien Klaas???? Ik kan ze niet vinden namelijk...