[WN] myler bit kapot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cowgirl74

myler bit kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 17:36

ik was mijn paard vandaag aan het longeren en ineens lag het bit doormidden los gegaan bij de rolletjes in het midden dit is al de tweede keer dat mij dit gebeurt met een myler bit het is een d snaffle wie heeft dit ook al gehad met een myler bit?

JolSan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:40

je paard heeft sterke kaken! haha

Nee nooit van gehoord, anders stuur je de myler uitvinders eens een brief inclusief foto??

iski

Re: myler bit kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:59

Ik ga er even van uit dat je een myler niet om de hoek in de supermarkt gekocht hebt. Dus, zoals Jolsan al aangeeft, terug naar de leverancier en via haar/hem naar de fabrikant. Want duidelijk moet worden wat de oorzaak is.

Tijdens het longeren...is lastig...maar in een galop tijdens een buitenrit...wordt een buitengewoon speciaal ritje kan ik je uit ervaring verzekeren Krijg je stukken bos te zien waar je anders nooit komt...

JolSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:02

Citaat:
.maar in een galop tijdens een buitenrit...wordt een buitengewoon speciaal ritje kan ik je uit ervaring verzekeren Krijg je stukken bos te zien waar je anders nooit komt...

Whoa........

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:03

JolSan schreef:
Citaat:
.maar in een galop tijdens een buitenrit...wordt een buitengewoon speciaal ritje kan ik je uit ervaring verzekeren Krijg je stukken bos te zien waar je anders nooit komt...

Whoa........

Ja....dat dacht ik ook....heel erg hardop zelfs....

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:12

en de bitringen waren om zijn oren gaan zitten waardoor hij je niet meer verstond?

Maar ik heb ook zo'n bit en die doet het nog, maar ga toch even kijken of ik niet iets van slijtage oid zie

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:16

Kokopelli schreef:
en de bitringen waren om zijn oren gaan zitten waardoor hij je niet meer verstond?

Maar ik heb ook zo'n bit en die doet het nog, maar ga toch even kijken of ik niet iets van slijtage oid zie

Pat Parelli...: Prior and Proper Preparation...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:18

JolSan schreef:
Citaat:

Wuahaha ja indd Niet echt fijn denk ik

Zoals de rest al zegt even een brief schrijven aan de fabrikant, want dit hoort niet natuurlijk!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:39

Das nie zo mooi. Heb je m net nieuw of is ie wat ouder ? Ik zou het bit direct terug sturen naar Myler, USA en ze ff vragen wat voor materiaal ze ervoor gebruiken en ze dan even flink wakker slaan. Potverdorie, dit is gewoon een vorm van metaal moeheid , als je ze ff wijs maakt wat er aan de hand is krijg je misschien wel een kist vol bitten opgestuurd . Tja ik heb het ooit een keer meegemaakt maar dat was met een gewoon bit van Hypodrama.

francisca2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 07:51

Hoi,

Dat heb ik een aantal jaar geleden ook gehad, tijdens het rijden terwijl ik toch echt niets bijzonders deed. Ben er mee terug gegaan naar de winkel en heb gewoon een nieuwe gekregen.

Groetjes,
Francisca

Kaunos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:20

ik heb het bij een stalgenoot zien gebeuren terwijl ze aan het rijden was. Alleen was het in dit geval geen Myler, maar een Greg Darnell die al flink oud was. In dit geval was het gewoon slijtage.

Het leukste was dat ze het zelf niet echt door had, want het paard bleef keurig netjes op de neckreining reageren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:00

Dick heeft het met Leo tot 2x toe gehad en de eerste keer is hij (onder protest) vervangen door degene waar we 'm van gekocht hadden (nieuw). Was geen Myler overigens.
De (domme) reactie van de verkoopster was dat hij toch wel heel hard getrokken moest hebben als dat bit stuk ging. Tuuuuuurlijk....

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:32

Corige week had ik opeens hetzelfde met mijn Sprengerbit. Zelfde idee als Myler, met een koperrol, ik wilde wegrijden en opeens bit doormidden . is een zo'n stukje van het bit uit de koperrol geschoten.
Volgens mij komt het doordat het koperenrolletje aan de zijkanten is gaan vervormen, iemand had mijn paard vastgehouden tijdens opstijgen en ik denk dat die bij de shanks heeft vastgehouden en te hard naar elkaar heeft geknepen en dat het toen eruit is gesprongen. Andere verklaring kan ik er niet voor geven.
Helaas was mijn bit al iets ouder en tweedehands, denk niet dat ik een nieuwe van Sprenger zal krijgen, jammer want het was een erg fijn bit. Heb hem wel weer in elkaar kunnen zetten maar ik durf het niet aan om er nog mee te gaan rijden.

JolSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:15

Citaat:
en ik denk dat die bij de shanks heeft vastgehouden en te hard naar elkaar heeft geknepen

Dan mag het nog niet gebeuren natuurlijk!

Heel apart, hoop niet dat mij dit overkomt, heb ook n myler...

Nevada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:28

Heb het ook al zien gebeuren! Bij de mensen waar we onze hengst gekocht hebben... ze wilden het beestje de myler-snaffle indoen, het paard had de snaffle even in z'n mond, deed daarna z'n mond weer open (er zat nog niemand op gelukkig...) en de snaffle lag in 2-en! Ook "gewoon" bij het rolletje dwars door midden! Ze hadden het snaffeltje misschien 2 jaar...

Komt er dan misschien toch een beetje de klad in de kwaliteit van Myler? Ik hoop het niet, heb zelf namelijk ook 2 dure Mylers...

cowgirl74

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:10

nou dit bit heb ik denk ik nu zo'n anderhalf jaar en dit is dus de tweede waar het mee gebeurt bij de eerste kreeg ik te horen maandagproductie dan zal dit ook wel een maandagproductie zijn kreeg de vorige keer zo een nieuwe mee was geen probleem wel geregeld via een ander trouwens maar ik ga hier wel weer achter aan maar denk er sterk over om maar geen myler weer te nemen ik heb nog steeds het geluk dat het in de bak gebeurt maar moet er niet aan denken dat het langs de weg gebeurt wie weet er nog een ander goed merk? Zat zelf te denken aan de billy allen maar heb er geen ervaring mee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:57

Tja, ik heb zelf met een Myler nog nooit problemen gehad. Maar ik gebruik dan ook meer traditionele mondstukken en geen rolletjes...

Ik denk dat dat met BA ook kan gebeuren

Adrienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:18

Kaunos schreef:
ik heb het bij een stalgenoot zien gebeuren terwijl ze aan het rijden was. Alleen was het in dit geval geen Myler, maar een Greg Darnell die al flink oud was. In dit geval was het gewoon slijtage.

Het leukste was dat ze het zelf niet echt door had, want het paard bleef keurig netjes op de neckreining reageren

Even een aanvulling, die Darnell was al dik 7 jaar oud en werd elke dag gebruikt. Hij was niet gebroken maar het rolletje ( Billy Allen mondstuk) was gewoon door de tijd en gebruik versleten.

Een bit mag niet zo maar door midden breken. Vooral geen kwaliteits bit. Myler heeft een goede naam voor zo ver ik weet.
Ik zou contact opnemen met Myler in de VS als ik jou was. Ze zijn daar in de Vs behoorlijk gevoelig voor kritiek. Vooral als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren als je gewoon op je paard had gezeten.

Gewoon werk van maken!

janetbd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:05

cowgirl74 schreef:
ik was mijn paard vandaag aan het longeren en ineens lag het bit doormidden los gegaan bij de rolletjes in het midden dit is al de tweede keer dat mij dit gebeurt met een myler bit het is een d snaffle wie heeft dit ook al gehad met een myler bit?

heb ik ook een keer gehad, ben terug gegaan naar Oregon Trail Tack Store waar ik het bit kocht en een nieuwe gekregen.

tunes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:50

iemand van stal heeft het gehad, op het stand met zo.n leren bitje waar geen hoofdstel aan zit. heel gevaarlijk.

katyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:37

dat heb ik ook een keer gehad met mijn paardje. In volle galop breekt mijn bit (was geen myler). Ook koperrolletje gebroken. Nadeel was alleen dat het een nogal heet paardje was... Ze schrok er zo van dat ze nergens meer op reageerde.. }>
Na een minuut of 10 wilde ze nog niet stoppen of reageren op mijn stem om haar rustig te krijgen. Heb me er maar af laten vallen...
.Had niet willen weten wat er was gebeurd als ik buiten was geweest

kadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:00

als je een mondstuk heb met en rolletje of zo , dan kan er door het gebruik natuurlijk wat speling op komen waardoor na een tijd het rolletje kapot kan gaan , dit kan met een billy allen ook op den duur gebeuren , voorheen werden billy allen's vaker met een koper rolletje gemaakt , doordat koper zachter is en dus ook eerder dit probleem geeft worden de meeste billy allen's tegenwoordig met een stalen rolletje gemaakt.

xOrlando_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:56

dat is wel vreemd je dan licht het toch egt aan het bit vreemd nog nooit van gehoord

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:44

Ik wist niet wat ik las.
Ik heb ook een myler bit hij is nou 4 1/2 jaar oud

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:26

Ik rij ook altijd met een Myler bit en heb nooit ergens last van gehad. Rij er al 5 jaar mee en er is nog nooit wat gebeurt.

Ik heb het wel een keer met een Happy Mouth bitje gehad, die brak door de midden in het springparcours. Ik zag ik een keer bij ieder oor 1 bitring hangen en dacht: dit gaat niet goed!! Als je bedenkt dat het een giga heethoofd is met springen en hij 1.80m is en heel sterk. Duurde een kwartier voordat hij weer rustig was en ik maar Hoo braaf!

Hoop niet dat dit met mijn Myler bit ook gebeurt.