Er zijn voorstanders en er zijn tegenstanders cq mensen die zich afvragen wat de toegevoegde waarde is van het bekend maken van de proeven eerder dan het verpichte uur voor aanvang.
In principe hoort die discussie niet in dat topic,vandaar dat ik een nieuw topic open.mede dankzij een aantal opmerkelijke uitspraken en vragen.
Wij hebben als een van de eersten(denk ik) op onze show in Uitgeest gekozen voor een sluitingsdatum 2 weken voor aanvang van de show.
De rede om dit te doen was tweeledig .
Ten eerste zodat het mogelijk zou zijn om alle deelnemers in 1 week van te voren het prog.boekje te kunnen opsturen met alle proeven en deelnemers incl de starttijden die tot op de minuut zijn aan gehouden.
We hebben eerst de jury benaderd om te vragen wat hij er van dacht.Zijn antwoord was dat dit alleen de kwaliteit ten goede zou komen.
Ten tweede om zo misschien eens te bereiken dat deelnemers niet gaan wachten tot het laatste moment met inschrijven.
In de praktijk bleek dus dat bovenstaande een aantal voordelen had.
1*Omdat de proeven bekend waren en konden worden geoefend kon men zich meer concentreren op de kwaliteit van de uit te voeren manouvres.
2*Je kunt tot op de minuut aangeven wanneer een onderdeel begint.
dus alle rust om op tijd te komen.
3*Als er niet voldoende deelnemers zijn kan je de wedstrijd 2 weken voor aanvang nog afzeggen en zit je niet met shows waar geen kip start en waar de organisatie opdraait voor de kosten.
4*Als organisatie wordt een stuk ouder door de vermindering van de stress omdat 2 dagen voor aanvang nog zo weining deelnemers zich hebben ingeschreven.
Er werdt door iemand geopperd dat je een hoop leert van het feit dat de proeven pas 1 uur voor aanvang bekend worden.
Hmm hier zie ik dus de waarde totaal niet van in.
Maar ik wil graag leren,dus alle positieve en negatieve opmerkingen en aanvullingen zijn welkom

)