Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nielsd schreef:hallo,
Kan je eigenlijk als westernruiter een ruiterbewijs kunnen halen (ik wil/doe dit niet hoor) ik was er wel benieuwd naar, anders zou het een beetje banketstaaf zijn als je als westernruiter je bewijs niet kon halen.
gr Niels

Sonja schreef:Iski, waarom zou een GOEDE westernmanege je meer moeten kunnen informeren over een westernruiterrijbewijs?![]()
![]()
Jij maakt me ook altijd aan het lachen
Toch was het springen verplicht want het kon je tijdens een buitenrit ook wel eens gebeuren dat je moest springen....
dus... iski schreef:Omdat in mijn beleving een goede western manege, en dus een goede beheerder met kennis van de westernsport, ook informatie zou moeten hebben over het (western)ruiterbewijs. En wanneer de manegehouder of de instructeur het niet weet moeten ze in ieder geval weten waar iemand die er om vraagt de kennis vandaan kan halen.
** Als er IETS niets maar dan ook echt helemaal niks met westernsport te maken heeft, dan is het het westernruiterrijbewijs wel, dus ik zou dat eerlijk gezegd niet in de criteria van goede westernmaneges bedenken
Feit is dat er in Nederland stukken ruitergebied zijn waar het hebben van een ruiterbewijs verplicht is.
** Noem ze eens? De samenwerking tussen Natuurmonumenten en het Ruiterbewijs is namelijk twee jaar geleden al beëindigd omdat men er achter kwam dat het ruiterbewijs bepaald niet bijdroeg aan wat het eigenlijk had moeten doen....
En in dat geval moet je dus bij je manegehouder/instructeur informatie kunnen krijgen over dat ruiterbewijs of moeten ze je kunnen vertellen waar je aan moet kloppen.
** Kan de gemiddelde geïnteresseerde toch prima zelf Googelen?
Daarnaast kan het commercieel leuk zijn om als manege een cursus aan te bieden en kontakten te hebben met de examinerende instantie zodat je 1 of 2 keer per jaar een examendag kunt organiseren.
** Van mij mogen ze een leuke en leerzame clinic in die plaats plannen
Tja....dat ik jou ieder keer weer een lach om je mond kan ontlokken vind ik een aardig compliment.
**Ik ben ook best aardig en jij best lachwekkend
![]()
Alleen jammer genoeg geloof ik niet de eer gehad te hebben die mond ooit gezien te hebben.....of wel soms?
** Geen idee, ik zit hier gewoon onder m'n eigen naam en ben ook buiten Internet niet anoniem of onder pseudoniem bezig, dus wie weet?
Citaat:Ik ben ook best aardig en jij best lachwekkend
![]()
Alleen jammer genoeg geloof ik niet de eer gehad te hebben die mond ooit gezien te hebben.....of wel soms?
** Geen idee, ik zit hier gewoon onder m'n eigen naam en ben ook buiten Internet niet anoniem of onder pseudoniem bezig, dus wie weet?
sh*t.
Citaat:Sorry, maar dit is i.m.o echtsh*t.
Ik rij zelf al bijna 18 jaar, heb geen ruiterbewijs en zal 'm uit princiepe ook nooit halen. Het is gewoon geldklopperij en veder niets.
Ik rij mijn merrie bitloos (dit i.v.m. tong die er bijna afgelegen heeft) en dan zal ik verplicht een bit erin gaan hangen voor dat maffe papiertje![]()
Citaat:Met een beetje gezond verstand kom je volgens mij verder.
iski schreef:OK...soms dus om mee te lachen, soms om om te lachen en soms om uit te lachen...hoe dan ook, er wordt gelachen...and that's what counts doesn't it?
Citaat:Ik bedoelde het niet zo erg als het overkomt op je beeldscherm hoor![]()
Maar het is idd waar dat je overal een bewijs voor moet hebben.
En ik ben het ook helemaal met je eens dat er te veel "mensen met paarden" zijn vs de "paarden mensen". Maar ik denk niet dat een ruiterbewijs hier aan helpt. Ik kan me er gewoon zo aan ergere dat een organisatie wat regels in het spel gooit en ervanuit gaat dat dit iedereen past.
Citaat:Ik lach je toe hoor
Citaat:
Oh ja.....de muis is inmiddels wat afgekoeld...
Bramblerose schreef:Je zult versteld staan maar er zijn zat dingen die mensen dus niet op maneges leren... Voor mij is het een bewijs dat mensen enigszins kunnen rijden. Bij ons is het ook verplicht buiten en terecht. Je leert dingen die een gemiddelde ruiter niet leert en tegenwoordig stelt het examen ook echt iets voor, dus wat mij betreft mag het verplicht gesteld worden, maar moeten ze zich wel dan bij 1 ding houden en niet ook nog andere dingen verzinnen.
iski schreef:Allereerst zouden mensen gescreend moeten worden op de aanwezigheid van gezond verstand voordat ze op een paard mogen stappen.