[WN] Fly-update

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Fly-update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:52

Vandaag ben ik naar Fly geweest...

Een vriend van mij wilde graag z'n angst voor paarden overwinnen en kennis maken met paardrijden en om één en ander te combineren hebben we dat bij Linda geboekt... zo kon ik gelijk kijken hoe't met Fly is én, for old times sake, eventjes op haar rijden...

Vandaag dus afgereist naar Aalsmeer. Niet het beste weer, maar Linda heeft een aardige buurman met binnenbak, dus dat kwam goed.
Fly stond lekker op stal d'r hooi te knabbelen en toen ik haar stal in stapte had ik heel even het idee dat ze me herkende, maar de kans is groot dat 't meer de wens was die vader van die gedachte was.
Ze zag er goed uit. Lichamelijk is ze goed opgeknapt, nog wat slap in de rug, maar lekker in vacht en vlees en d'r voetjes zijn ook weer zoals het hoort.
Ook geestelijk lijkt ze in ieder geval een héél eind op weg. Toen ik er geweest was, zo'n twee weken nadat ze bij Linda op stal gekomen was, vond ik haar nog erg 'naar binnen gekeerd'. Dat is nu wel weg... ze heeft nog wel een wat 'berustende' blik in haar ogen vind ik, maar goed, ze heeft dan ook het nodige meegemaakt en ik denk dat je dat altijd wel zult blijven zien.
Ze is in ieder geval lekker op d'r gemakkie, lekker ontspannen en volgens mij wel happy.

Voordat die vriend op zou stappen ben ik als eerste even op Fly gestapt... Uiteraard is ze lang niet meer op het trainingsniveau waar ik haar had en dat was duidelijk te merken... ik herkende direct weer haar gedrag van toen ik haar pas had. Ik ben dus lekker op m'n oude manier met haar aan de gang gegaan en ook hier had ik toch weer het gevoel dat ze me herkende... na een minuut of 10 vóelde ik ineens het kwartje vallen, kwam ze omlaag met haar hoofd, ontspande en begon rustiger te lopen (Fly moest ik altijd eerst heel erg naar ontspanning rijden voordat ik wat ging vragen omdat ze anders ging 'opkroppen', d'r rug wegdrukken, kort lopen en stresskippen). Zó leuk om te merken dat ze ineens iets had van 'hee....dit weet ik nog...'

De les van die vriend ging ook heel prima, eigenlijk wel tot mijn verbazing dat ze zo relaxed bleef, vroeger vond ze 'leken' op d'r rug niet echt wat... Ze bleef lekker ontspannen met d'r hoofd laag, dus die vriend had een lekker lesje waarin hij z'n angst heeft kunnen overwinnen.

Naderhand heb ik Fly zelf weer naar d'r stal gewandeld en terwijl ik zo met'r liep te kletsen kreeg ik ook toen weer het idee dat ze me herkende... ze kwam heel dicht bij me lopen en draaide meerdere keren d'r hoofd naar m'n gezicht... 't Zal wel verbeelding zijn, maar't gaf me wel een fijn gevoel.

Al met al kunnen we dus zeggen dat het goed gaat met Fly. Ze staat op een plek waar ze met liefde en respect behandeld wordt en ze is nog steeds aan't opknappen, fysiek én mentaal. Hoewel ik het nog steeds heel erg vind dat ze door zo'n hel is gegaan, ben ik blij dat ze nu een goed tehuis heeft.

Een paar van de foto's die van mij en Fly gemaakt zijn heb ik in een mapje gezet voor de liefhebbers:
Slideshow Fly

Jos

Re: Fly-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:58

fijn dat het zo goed meer haar gaat.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:14

Dat is hartstikke fijn!

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:18

wauw die merrie ziet er weer vanouds uit
en zo schoon!!!!!!!!!
goed om te zien dat alles weer op zijn pootjes terecht is gekomen

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:20

Heb net de foto's bekeken. Wat een ontzettend verschil. Wat fijn om te zien.

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:23

Ze ziet er goed uit!! Wat een verschil met toen!! Ben blij te horen dat het goed gaat!! Het zal inderdaad wel speciaal zijn als ze zo goed op je reageert!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 21:30

Nou Jojo... als van ouds nog echt niet hoor... Denk ook niet dat dat nog gaat lukken. Ze heeft door de ontberingen en nare drachten een wat doorgezakt/ingevallen uiterlijk, vooral rond d'r liezen en ik denk dat je dat niet meer helemaal weg krijgt. Daarnaast heeft ze nog lang niet de bespiering die ze bij mij had, kan ook niet in dat halve jaar en ik denk ook niet dat dat er weer helemaal op komt, omdat ze gewoon niet meer zo sterk doorgetrained wordt. Ze is nu lespaard en dan voornl. voor beginnende ruiters, dus de mate van training ligt gewoon lager. Maar goed, ze staat er ook nog maar een half jaar en als je dan ziet hoe veel ze in die tijd al opgeknapt is... Over nog een half jaar zal er zéker nog meer verbetering te zien zijn... ze komt er wel.

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:41

Wat fijn om te zien dat ze nu op een goede plek staat!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:41

Wat geweldig voor je dat je even lekker als van ouds van haar hebt kunnen genieten! Ik ben zo blij voor je dat ze nu goed staat en je je geen zorgen meer hoeft te maken!

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:47

Wat een fijn verhaal om te lezen en ook super om te weten dat Fly zo goed terecht is gekomen. Ik vind haar er erg goed uitzien op de foto's, echt een wereld van verschil met de foto's van haar op het andere adres. Het moet vast een ontzettende geruststelling voor je zijn dat ze nu op een plaats is waar ze goed wordt verzorgd en ze alle zorg krijgt die ze nodig heeft

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:01

Lekker he dat het zo goed gaat met haar...Op de site van Linda staan ook leuke foto`s van haar..
En Fly is nu een dorpsgenootje van mij..
Volgend jaar ben ik met Joelyn bijna buurvrouw met haar...

Ga je er vaker heen..

Groetjes Charita

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:18

gera schreef:
Wat een fijn verhaal om te lezen en ook super om te weten dat Fly zo goed terecht is gekomen. Ik vind haar er erg goed uitzien op de foto's, echt een wereld van verschil met de foto's van haar op het andere adres. Het moet vast een ontzettende geruststelling voor je zijn dat ze nu op een plaats is waar ze goed wordt verzorgd en ze alle zorg krijgt die ze nodig heeft

hier ben ik het helemaal mee eens

wat is het toch een mooi paardje!

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:34

wat fijn dat het goed gaat met fly!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:54

Heel fijn te horen dat Fly weer een stabiel en veilig tehuis heeft. Op deze foto's ziet ze er tenminste weer uit als een paard, lekker gevuld en schoon & verzorgd. Bedankt voor de update, Francis!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:06

Ze ziet er tevreden uit hoor!
Heerlijk om je paard eindelijk weer als paard te kunnen zien en niet als zielig hoopje....
Maar bij Linda heeft ze dan ook echt een liefdevolle plek!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 08:50

He fijn om te zien dat het met Fly weer goed gaat! Als ik nog denk aan het paard van toen......
Heerlijk dat ze nu een goede plek heeft en een heel stuk is opgeknapt!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:22

Monnik schreef:
He fijn om te zien dat het met Fly weer goed gaat! Als ik nog denk aan het paard van toen......
Heerlijk dat ze nu een goede plek heeft en een heel stuk is opgeknapt!

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:23

Fijn zeg dat het zo goed gaat! Pak van je hart natuurlijk! Lekker hoor!

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:25

Leuk om weer een berichtje over Fly te lezen. Fijn dat het goed gaat met haar. Ze ziet er op de foto's gelukkig weer gezond uit. De herinneringen aan haar vorige baas zullen helaas wel nooit helemaal verdwijnen maar ik kan me niet indenken dat ze geen herinneringen bij Francis heeft. Het is vast niet allemaal verbeelding geweest hoor. Ze heeft vast nog wel iets herkend.

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:19

Fijn dat Fly weer een goede plek heeft gevonden.
Wat was het toch een aangrijpend verhaal. Moet je goed doen dat alle moeite toen niet voor niets is geweest.
Petje af!

Desiree01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:40

Fijn om te lezen dat het zo goed met haar gaat nu, leuke foto's.
Stiekum toch nog een vraagje, weet je ook hoe het met pretty gaat?

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:05

Wat leuk om zo'n positief bericht te lezen over Fly! En ook heel leuk dat je haar nog op kunt zoeken en haar kunt rijden. De foto's willen niet openen, maar die kijk ik later nog.

Tamaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:12

Wat leuk dat je bent komen kijken. Ze is zeker opgeknapt sinds ze gekomen is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit echt een geweldig paardje vind.Na een half jaar naar haar gekeken te hebben en verzorgd te hebben heb ik er laatst ook op gereden. Wat een heerlijk gevoel dat paard zo gevoelig op je hulpen .
Met pretty gaat het ook allemaal erg goed. Ze hebben er laatst op gereden. Het veulen van dit jaar is net afgespeend en speelt nu met zijn grote zus en de andere paardjes in de padock.
Ik weet nog dat ze binnenkwamen als hoopjes ellende en ik ben echt trots op linda dat ze zo zijn opgevangen.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 23:40

Desiree01 schreef:
Fijn om te lezen dat het zo goed met haar gaat nu, leuke foto's.
Stiekum toch nog een vraagje, weet je ook hoe het met pretty gaat?

Met Pretty gaat het ook heel goed Desiree. Die begint ook al lekker op gewicht te komen en haar afstamming begint al weer zichtbaar te worden. Beide kinders doen het ook prima, vooral het veulen van afgelopen jaar wordt een buffeltje denk ik...

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 08:41

He ik heb toen enorm met je meegeleefd tijdens je zoektocht, maar eigenlijk nooit een afloop gelezen, is daar een topic van?