[WN] Lessen: Hoevaak, hoelang, kosten etc

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Lessen: Hoevaak, hoelang, kosten etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 21:06

Hoevaak lessen jullie? En wat betalen jullie dan daarvoor? Les van een prof (namen hoeft niet) of van "de buurvrouw" ?

Ik zit al een tijdje zonder les, en zit te denken om misschien eens in de zoveel tijd mijn paard in de trailer te gooien en samen met een stalgenoot bij een prof te lessen.
Bij gebrek aan zoekfunctie open ik dit dus maar even

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:42

Ik les om de week bij een professionele trainer een uur voor € 40,00
Alleen als ik door omstandigheden (bv. slecht weer) amper heb kunnen trainen dan zeg ik de les af.
Dan vind ik het zonde van mijn geld als ik toch niet geoefend heb.

Smoske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:44

In het begin dat ik mijn paard had nam ik 2x per week les, nadien 1x per week. (aan 25 euro per uur). Nu ik onregelmatig werk kan ik het me niet meer veroorloven om elke week les te nemen en neem ik 1x in de 2 weken ongeveer les.

spatter

Re: Lessen: Hoevaak, hoelang, kosten etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:09

door de jaren heen heeft dat nogal gewisseld

een jaar geleden lesde ik nog voor 1.5 uur voor 15 euro bij een goede prof maar het was een eind rijden(1.5 uur alleen heen) en dat koste ook wel weer wat diesel
ik lesde daar om de 3 weken

sinds kort les ik een stuk dichter bij(3 kwartier rijden), ook bij een goede trainer, voor 20 euro per half uur, maar daarvoor mag ik eerst losrijden en daarna rustig uitstappen
hier ga ik nu om de week lessen

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:43

Ik les gratis, rijd haar paard bij en in ruil daarvoor krijg ik zo nu en dan eens les. Ze is zelf nederlands kampioen geweest en heeft een uitnodiging voor de wereldkampioenschappen in amerika gehad dus niet iemand die net komt kijken. De lessen zijn erg duidelijk en heb ik wel veel aan.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:21

half uur, twee keer per week op het moment (soms 2x Lanna, soms Wizkid voor wat grondwerk, soms Barbie, soms Seven). 15 euro per half uur en heel wat gratis steun, advies en hulp.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:19

Twee keer in de week dressuurles met Faiz, en als ik met Mileen op een probleempje stuit, dan pak ik die in de les.

Westernles: veel te weinig. Zou graag vaker willen maar daar ontbreken de tijd en het budget voor. Ik ga eens in de 6 tot 8 weken proberen te lessen, en dan meteen een heel weekeinde intensief. Dan rij ik dus minimaal 2x per dag.
Wat ik daarvoor betaal? Ik geloof 35 euro per uur maar dat weet ik niet eens zeker. Is een pro trouwens. Ik zou ook niet weten wat ik bij een niet-pro zou moeten zoeken.

Qua tijd:
Dressuurlessen met Faiz nu 1x een uur en 1x een half uur. Dressuurles met Mileen een uur.
Westernles bij Chris is tot het klaar is. Ergens tussen een uur en anderhalf uur. Ik hoop in februari weer te kunnen gaan, zit me er nu al op te verheugen

Jester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:07

1 x per week een half uur of 1 x per 2 weken een uur les (€ 24,--) afhankelijk van de mogelijkheden bij een pro (in de lijn van Chris).
Verder 1 a 2 x per jaar een trainingsweekje bij Chris (€ 35,-- per uur).

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:20

We reden bijna ieder weekend naar Vorstenbosch. Vrijdagavond heen en zondagavond terug. (200 gulden voor een weekend clinic) Dat hebben we zo'n 3 jaar volgehouden. Daarna af en toe les op onze eigen stal. 3 jaar geleden regelmatig naar Venhorst (ook in training gestaan, maar ik weet niet meer wat ik voor een les betaalde) en toen werd ik zwanger. Nu rijd ik nog maar 2x per week want ik vind het best moeilijk om de balans te vinden tussen kind en paard. Nu heb ik 1x (soms 2x) les van iemand bij ons op stal. (euri 15,- per half uur) Daar ben ik ook erg tevreden over. Krijg ik tenminste die schop onder mijn kont die ik wel eens verdien!

cesara

Re: Lessen: Hoevaak, hoelang, kosten etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:27

ik les ongeveer om de 2 weken

ze komt aan huis em het kost 25 Euro per half uur.
meestal loopt het wel uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:10

O ja Stef, vergeet ik nog in m'n stukje erbij te zetten:
De lessen die ik rijd, laat ik opnemen op video. En die kijk ik heel regelmatig af!

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:46

ik leste iedere week en btaalde 20 euro voor een half uur
doordat ik verhuisd ben gaat dat lessen naar een keer in de week en komen er nog reiskostenvergoeding bij...
en ja het is van een prof

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:57

Ik kijk wel eens bij een les van een Europees prof die vraagt Euro 18 per kwartier.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:09

Bij een prof, 2 keer in de week een uur. Ik betaal niets omdat hij Jae in de les mag gebruiken, maar normaal rekent hij €10 met een eigen paard en €14 met een "manegepaard" (let wel dit zijn goed getrainde quarters)

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:54

Toen ik Bonanza net had, kreeg ik 1x in de week een half uur les van een bekende Nederlandse prof (o.a. meervoudig Nederlands Kampioen). Een les kostte 30 euro (half uur). Daarnaast trainde zij Bonanza 1x in de week, ook 30 euro. Dat was dus een jaar lang 60 euro in de week.

Momenteel heb ik - door verschillende omstandigheden - nu geen les meer. Zelfstandig pleasure-matig trainen gaat super, maar als ik in de toekomst weer reining ga rijden, wil ik zeker weer lessen gaan volgen.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 17:52

crazycactus schreef:
Bij een prof, 2 keer in de week een uur. Ik betaal niets omdat hij Jae in de les mag gebruiken, maar normaal rekent hij €10 met een eigen paard en €14 met een "manegepaard" (let wel dit zijn goed getrainde quarters)

dat is dan ook niet veel als ik hier de prijzen zo eens lees...

Wat verstaan jullie trouwens onder prof? Want ik heb bij iemand gelest die niet veel in de wedstrijden deed, maar wel officiele instructeurs papieren (western, in belgie gehaald) had

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:13

Ik les om de week bij een prof (in mijn geval: actief en succesvol wedstrijdruiter) voor 40 euro per uur

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:06

Ik versta onder prof ook een bekend wedstrijdruiter die goed internationaal meedraait.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:08

(ik heb geen eigen paard maar ik les wel )
Ik betaal voor 10 lessen 85 euro (lessen van 1 uur)

losse lessen zijn dan 10 euro per uur.
Geen manege maar een trainer/instructeur die een eigen paard heeft staan op een pensionstalling

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:30

In het verleden trainde ik 1 keer per maand bij een Europees bekendstaand prof. Uur les voor (als ik me goed herinner) 60 euro. En dan had ik ook genoeg werk voor de hele maand...

Straks met Dot wil ik het ook weer zo gaan doen... eens in de maand ofzo (als ik dat kan redden) ergens naar toe voor een uur les en dan verder thuis aan't werk. Bij een goede trainer moet dat genoeg zijn, mits je zelf al enige ervaring hebt. Ben je zelf, of je paard nog iets meer 'beginnend' dan is vaker les wel prettig.
Voor de beginperiode van't inrijden heb ik een vriendin in de buurt die me daarmee heel goed kan helpen. Zij is een ervaren ruiter/instruce, ervaren met het inrijden van jonge paarden en rijd zelf ook al jaren western. Voor het vervolg heb ik meerdere western-trainers op het oog waar ik dan af en toe heen wil. Ik ben zowiezo niet iemand die aan 1 trainer 'hangt'.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:33

Ik les 1 x in de 2 weken een half uur voor 18 euro... Toevallig ga ik a.s. dinsdag een keer een uur rijden (35 euro) maar ik kan het gewoon niet betalen elke week. Verder rij ik zo afwisselend dat ik het ook wel weer lekker vind, 2 weekjes trainen en dan weer les...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:52

stef schreef:
Wat verstaan jullie trouwens onder prof? Want ik heb bij iemand gelest die niet veel in de wedstrijden deed, maar wel officiele instructeurs papieren (western, in belgie gehaald) had

Tot voor een dik jaar geleden beschouwde ik alles wat pro was als pro maar toen ik wat meer wedstrijden ging rijden kwam ik er achter dat sommige pro's aardig wat amateuristischer waren en sommige amateurs heel wat professioneler

Onder een pro versta ik nu iemand die een goede basis heeft in zowel theorie als praktijk, die weet waar het in wedstrijden om draait zonder door te draaien dus het belang van mijn paardje in het oog houdt, die mij kan motiveren, stimuleren en corrigeren, die dingen op een mooie manier voor kan doen, die zich ook kwetsbaar op kan stellen door te zeggen dat je voor sommige dingen net zo goed of beter naar een ander kan gaan, en die ook professioneel genoeg is om in te blijven zien dat LOL MET JE KNOL nog altijd het allerbelangrijkste is.

En als ik dan die laatste superlange regel teruglees denk ik dat "Lol met (je) Knol" dan voor mij letterlijk en figuurlijk het beste bij Mileen en mij past op dit moment maar die moet je willen zien.

MardoKnol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:57

Zeker 3 x in de maand. 1 uur prive les. Instructeur rijd zelf
op niveau. 20 euro

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:01

MardoKnol, zonder persoonlijk te worden of aan te vallen:

Wat is 'op niveau' ? Ik heb nl ook al vaker bij een pro gestaan die zegt 'op niveaú' te rijden (en eerlijk is eerlijk, rijdt ook netjes hoor daar hoor je me absoluut niet over!) maar op wedstrijden wordt hij nooit gesignaleerd. Altijd een grote mond over het niveau van anderen, dat Nederland 'm te min is en dat 'ie liever in Duitsland achteraan eindigt dan in Nederland bovenaan, maar resultaten (eigenlijk zelfs deelname!) ho maar....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:01

Overigens staat in je profiel dat je springt en crost. Had je al gezien dat je hier bij Western zit?