[WN] Claudia Vermee bokaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Claudia Vermee bokaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:43

Naar aanleiding van het onderschrift van Regina76:
"Zaterdag 22 April 2006 Western Wedstrijd Hardenberg. Claudia Velthuis Vermee bokaal beker wedstrijd."

Ik zou hier graag wat meer van willen weten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:26

Hmmm zo te zien ben ik niet de enige die iets gemist heeft want er zijn inmiddels 90 views op dit topic en niemand heeft een antwoord

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:40

sdenk dat iedereen net zo nieuwsgierig is wat het inhoud maar geen antwoord ziet en het je ook niet kan geven
daardoor vieuws maar geen antwoord

Margee

Re: Claudia Vermee bokaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:59

Sonja schreef:
Naar aanleiding van het onderschrift van Regina76:
"Zaterdag 22 April 2006 Western Wedstrijd Hardenberg. Claudia Velthuis Vermee bokaal beker wedstrijd."

Ik zou hier graag wat meer van willen weten.

Kan Regina76 daar niet zelf het antwoord op geven?

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:07

Ik heb geen idee! regina?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:40

Tja, wat zal ik eens zeggen. Ik heb ook geen idee waar de naam zo vandaan komt, maar ik schrok ervan.

Ik weet persoonlijk niet of ik het leuk vind dat er een bokaal naar Claudia wordt genoemd. Misschien omdat het allemaal nog te kort dag is. Dat kan.

Maar als er dan toch zoiets verreden moet worden dan kan ik me voorstellen dat het iets anders is dan degene met de meeste punten wint. Juist Claudia had sportiviteit altijd hoog in het vaandel staan. Juist Claudia was iemand die op een geweldige en sympathieke manier met haar paarden omging. Kortom: het zou haar nagedachtenis geen goed doen als zo'n bokaal toevallig door de grootste rukker en plukker van de dag gewonnen zou worden. Een nice guy/girl-bokaal zou beter passen.

smax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:01

Anya schreef:
Een nice guy/girl-bokaal zou beter passen.

Ja hopelijk word ie dan ook wel "echt "uitgereikt

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:03

Laten we die discussie a.u.b. niet meer overdoen. Ik kan er nog steeds wel om janken.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:15

Ik ga met Anya mee en zou de naam ook liever verbonden zien aan iemand zoals Claudia, niet de eerste de beste die toevallig 'die' wedstrijd wint. De link naar de Nice Guy/Girl ligt dan idd voor de hand.
Al liggen beide gebeurtenissen nog erg vers in het geheugen.

Zijn de familie-leden van Claudia eigenlijk op de hoogte van c.q. gaan die accoord met het bokaal gebeuren ??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:34

Dat mag ik toch wel hopen....

Ik heb hier eerder op de dag al met oa Anya over gePBt en ook ik ben van mening dat iets waar Claudia's naam aan hangt niet 'gewoon' met een zooitje punten bij elkaar te rijden zou moeten zijn...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:37

Sonja schreef:
Dat mag ik toch wel hopen....

Ik heb hier eerder op de dag al met oa Anya over gePBt en ook ik ben van mening dat iets waar Claudia's naam aan hangt niet 'gewoon' met een zooitje punten bij elkaar te rijden zou moeten zijn...

Want anders gaan er weinig mensen aan meedoen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:38

E.e.a. zal wel heel erg "Claudiaas" moeten zijn wil ik me er voor inschrijven ja....

jeanette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:53

Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen. Kan er niet blij mee zijn. Een Claudi Vermee Bokaal. Ik blijf me ook maar af vragen of ze hier zelf wel zo blij mee zou zijn. En ik kan me wel vinden in wat Anya zegt over degene zie zo'n wedstrijd zou kunnen winnen.

REGINA76_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 01:27

nou het gaat erom voor hardenberg dat zei daar voor het laatst heeft kunnen starten en omdan een mooie grote bokaal beker wedstrijd ervan te maken, voor degene die allround rijdt weint deze beker. is dit zo vreemd dan, er zijn wel meer die zo de geliefde mensen niet vergeten zoals de willem burgmeijer bokaal, en nog veel meer waar ik zo direkt niet opkom.
maar goed zal het bij deze uit mn onderschrift halen als erzoveel commentaar op komt.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 08:24

Helemaal niet vreemd.Heb Claudia amper gekend maar het is zeker niet vreemd om ter ere van .. een speciale wedstrijd te houden Denk alleen dat een vergelijk met de Willem Burgmeijer bokaal niet helemaal past.
Maar wie er dan wint en hoe dat wordt bekeken is iets waar *buitenstaanders zich helemaal niet mee dienen te bemoeien.
Dat is een zaak van de initiatief nemer en de familie.
Ik neem aan dat je het eea heb besproken met de nabestaanden en dat zij hier achterstaan.(betwijfel dat een beetje aangezien je bij het minste of geringste commentaar je onderschrift verwijderd)
Maar stel dat het puur een idee van jezelf is dan hoop ik dat je op die wedstrijd geen enkele deelnemer krijgt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 08:37

Regina, ik denk dat je (wederom) niet helemaal door hebt waar het om gaat.

Ik denk dat een aantal mensen stomweg ‘geschrokken’ is om deze aankondiging ineens zomaar in een knullig onderschrift tegen te komen.
Je moet niet vergeten dat van sommigen onder ons Claudia een goede vriendin was. Ik heb makkelijk praten, voor mij was ze ‘slechts’ en zeer gewaardeerde en graag geziene medewedstrijdruiter. En zelfs ik ben er even slecht van geweest dat ze ons moest verlaten. Laat staan hoe het voor haar ECHTE vrienden was…

Die wond is dus nog behoorlijk vers.
En dan ineens kom je deze aankondiging tegen. Zonder dat men er vanaf wist dat dit er aan zat te komen….

Wat ik me persoonlijk afvraag (en dat doen er meerdere): weet Claudia’s man en evt. overige familie hiervan? Heeft hij hier toestemming (en nog veeeeel belangrijker: zijn emotionele steun) voor gegeven?

Je vergelijkt dit nu met een niet-te-vergelijken bokaal. Dan heb je het over een landelijk bekende westernman. Kijk naar de reacties in het topic waarin haar overlijden bekend werd gemaakt, en je ziet aan de reacties wel dat de kennissen en vrienden van Claudia toch vooral uit deze regio kwamen.

Wil niet zeggen dat het niet KAN, een Claudia-bokaal, alleen vraag ik me persoonlijk af (OK, laat ik het dan maar even open en eerlijk op internet zetten) of jij dan degene moet zijn die dit in ‘de markt’ lanceert. Zou dat niet iets zijn wat we eerst op de WRAN-ledenvergadering zouden moeten bespreken bijvoorbeeld? Persoonlijk zou ik dat gewaardeerd hebben en ik moet zeggen dat ik er geen steun aan zou geven als het stomweg over een ordinaire (in de oorspronkelijke zin des woords, als in ‘gewoontjes’) allroundbeker moet gaan.

Ik moet trouwens zeggen dat ik me bijzonder ongemakkelijk voel bij dit onderwerp en de nu gevoerde discussie. Voelt als lijkenpikkerij als je begrijpt wat ik bedoel…

MightyMike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:03

Voor mij was Claudia een erg goede vriendin en ik schrik erg van dit topic en van de pm's die ik er al over heb ontvangen.

Regina kun je ons ophelderen of je contact hebt gehad met de man van Claudia? Voor hem is het nl allemaal nog erg vers zonder er verder op in te gaan. Zonder zijn toestemming opper je zelfs nog geen idee omtrent een bokaal lijkt me.

Claudia was iemand die helemaal niet graag in de belangstelling stond en ik kan me niet voorstellen dat dit iets is wat ze graag wil.

Ook ik vraag me af of jij degene moet zijn die dit in de markt wil zetten. Vind het absoluut niet passen. Het staat je vrij om mij te pm-en, maar ik krijg het idee dat je het persoonlijk voor je zelf erg belangrijk vind en over familie en vrienden misschien nog niet zo goed gedacht hebt. Misschien goed bedoelt, maar neem zeker eerst contact op met haar man.

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:26

Blaze, Sonja en Mighty Mouse,

Jullie gedachten en gevoelens zijn de mijne.
Ik denk er net zo over, durfde ze alleen niet eerder in het openbaar op te schrijven omdat ik Claudia niet echt goed heb gekend maar alleen bewonderd om haar doen en laten.

Marjan

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:30

idem als Blaze, Sonja, Mighty mouse en Missgoldy

Op zich een (misschien)goed bedoeld idee, maar ga eerst naar de familie A.U.B

shellybelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:25

ik denk persoonlijk dat haar man hier helemaal nog niet mee bezig is,het is allemaal nog zo vers. Als er zoiets in het leven geroepen moet worden laat haar man dit dan aanvragen, regelen. Ik denk dat Claudia hier helemaal niet blij mee is, ze heeft liever dat iedereen op een nette manier western rijdt ipv dat er voor een allround ruiter een bokaal met haar naam wordt uitgereikt. Ik zou hem persoonlijk niet eens willen winnen, ik herinner me haar liever zoals ik nu doe, een puur mens met hart voor mens en dier.
En als je op deze manier zieltjes probeert te winnen (ik spreek het maar uit) na je opmerking laatst over je wedstrijd en de ruiters die afgemeld hebben vanwege de sneeuw dan ben je verkeerd bezig! Organiseer gewoon een leuke show zoals je altijd hebt gedaan en ga je niet ineens anders gedragen, dat wordt niet gewaardeerd zoals je kunt lezen in alle topics.

jeanette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:38

Ik sluit me helemaal aan bij Shellybelly

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:14

Ja ik ook. Vind het eigenlijk een raar idee. ik denk dat je er beter even mee wachten kunt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:21

Mag ik uit het uitblijven van enig verder antwoord van de organisatie concluderen dat ik genoeg weet? Dan streep ik die datum meteen even weg uit m'n planning voor 2006...
Betekent weer tijd en budget voor wat anders

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 09:40

Weet je wat ik netjes gevonden zou hebben?
Als dit alles via pb's afgehandeld had kunnen worden.........

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 09:47

Ik ben het met margee wel eens hoor.