[WN] waarom zijn er zo weinig wran wedstrijden in ov. of drenthe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

garfield92

waarom zijn er zo weinig wran wedstrijden in ov. of drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 13:28

ligt het nu aan mij of zijn de wran wedstrijden nu bijna verdwenen
ik lig er nu een jaar uit met rijden
en vorig jaar had ik toch minstens 2 x per maand een wedstrijd in een straal van 100 km van coevorden
vind het wel jammer want de wedstrijden waren altijd zo gezellig
weet iemand hier meer van??

groetjes annemiek

spatter

Re: waarom zijn er zo weinig wran wedstrijden in ov. of dren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:36

nou, hier in het zuiden hebben we er maar één komend jaar!

garfield92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 13:47

? zo weinig nog wel andere wedstrijden toch
heb namelijk nog geen nieuwe WRAN gekregen
ze hebben namelijk problemen met de administratie werd er verteld

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:53

op de site van de federatie kun je alle wedstrijden zien voor het komende jaar!

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:03

Annemiek,

Ga maar vast weer trainen want op 25 maart hebben we onze wedstrijd in Den Ham weer.
Voor jou qua afstand prima te doen denk ik.

Groetjes Marjan

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:01

Maar Annemiek heeft wel gelijk. Deze regio heeft erg weinig wedstrijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:33

Afgelopen jaar vond ik het wel meevallen. Naar volgend jaar heb ik nog helemaal niet gekeken. Ik ga een beetje uitwijken komend seizoen denk ik. Beetje verder weg soms...

jeanette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:38

Ben het wel met Garfield eens. Weinig wedstijden in de regio.

Heb 25 maart alvast in mijn agenda gezet Marjan.

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:56

ja idd weinig wedstrijden meer, voor mij is het bekeken zaak, heb voor volgend jaar niks meer voor de shows helaas...
voor de anderen veel succes.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:04

Wran Wedstrijden worden dus niet door de WRAN georganiseerd (maar dat zal een open deur zijn) maar door ......tja, Manegehouders meestal. En vorig jaar is daar behoorlijk de klad ingekomen als gevolg van 'het gedoe' rond de startnummers. Uit eigen waarneming weet ik dat er enkele organisatoren behoorlijk de smoor hierover in hadden want wel georganiseerd/uitgeschreven maar nauwelijks deelname. En in de periode daarvoor waren er wel erg veel WRAN wedstrijden waardoor de spoeling, zeker in het noorden, erg dun werd. Gevolg: veel wedstrijden en weinig deelnemers. En het zijn de deelnemers die met hun startgelden de organisatie compenseren voor de inspanningen en de prijzen.

En dan blijkt tevens dat er voor de organisatoren meer te verdienen valt aan AQHA/DRHA en dergelijke wedstrijden. Tel daarbij op dat er in het noorden verhoudingsgewijs minder Western Ruiters rondhobbelen en ziedaar....een mogelijke verklaring voor het geringe aantal WRAN wedstrijden in het noorden en de gebieden die er tegenaan liggen.

Wat eraan te doen? Zoek een (western)manegehouder en maak de man enthousiast om weer eens een WRAN wedstrijd uit te schrijven.

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:09

nou eerlijk gezegt moet je erveel voor doen om eenwedstrijd op touw te zetten. met al die nieuwe regels enz. word het er soms wat moeilijker erop. aangezien dat e vorig jaar meer dan 1000 sets startnrs is weggeven,vraag ik mij af waar de deelnemers dan toch blijven.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:31

iski schreef:
Tel daarbij op dat er in het noorden verhoudingsgewijs minder Western Ruiters rondhobbelen en ziedaar....een mogelijke verklaring voor het geringe aantal WRAN wedstrijden in het noorden en de gebieden die er tegenaan liggen.

Niet waar. Uit een onderzoekje op postcode onder Wran Leden blijen enkele regio's er behoorlijk uit te springen: het Noorden, Noord Holland, rondom de Veluwe, rondom Den Haag. Nog een vlekje in Brabant e.o.

Twente is een blinde vlek, Flevoland en Zeeland ook. D.w.z. erg weinig westernruiters.

garfield92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 20:39

he marjan bedankt zal kijken of ik 1 van mn paardjes optijd wedstrijd klaar heb ik vind den ham namelijk wel een leuke wedstrijd locatie en inderdaad niet zo ver weg

he regina als je dit zo leest wil jij dan niet meer wedstrijden organiseren?bij jou op de wedstrijden vind ik het altijd SUPER gezellig en je zij me vandeweek dat je zelf toch niet zo heel veel wedstrijden wil halteren of rijden!
misschien een idee?

REGINA76_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:50

heb voorlopig 2 wedsrijden gepland staan in hardenberg, de westrijddatums wat wij altijd hadden in zuidwolde hebben andere organisaties van ons af gepakt helaas.
kan volgend jaar zelf geen shows meer starten ivm tegenvaller helaas flink voor geknokt, maar mag niet zo zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:52

het zuiden is volgens mij ook een blinde vlek!

jaren geleden waren er in limburg nog wedstrijden
toen viel het terug op eersel brabant, jaren goed voor 3 a 4 WRAN wedstrijden per jaar
nu dat ook wegvalt is er niet veel meer

ja, reining wedstrijden, gelukkig rij ik die dicipline ook

garfield92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 19:54

he regina heb je je naam verandert?

had ik vandaag net ff veel zin in een goede training van mn hengst oreos begint het te sneeuwen heb hem nog wel gelongeerd maar het was niet echt leuk in dit weer

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:17

ik ga aan komende jaar zeker starten! wel met een ander paard niet meer met Laukje...
maar goed ik vind het jammer dat er niet zoveel wedstrijde georganiseerd worden...
ik ga dus in april iig starten en alles wat hier in de buurt staat wil ik rpoberen.. ook de wedstrijd van anya

hehe nou ik ga weer daag

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:57

heb voorlopig 2 wedsrijden gepland staan in hardenberg, de westrijddatums wat wij altijd hadden in zuidwolde hebben andere organisaties van ons af gepakt helaas.

sorry regina, maar waar was je bij de verdeling van de wedstrijden van het volgend jaar?????
als je daar bij was geweest, of je had iemand voor je gestuurd, die de data's had doorgegeven, hadden "andere organisaties"deze data niet van je afgepakt.

Groetjes van sandra

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:59

dit is dus een opmerking van regina hé.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:04

RGERRITS schreef:
nou eerlijk gezegt moet je erveel voor doen om eenwedstrijd op touw te zetten. met al die nieuwe regels enz. word het er soms wat moeilijker erop. aangezien dat e vorig jaar meer dan 1000 sets startnrs is weggeven,vraag ik mij af waar de deelnemers dan toch blijven.

Tja, dat is natuurlijk gewoon een lastig bijverschijnsel van de startnummers; al start je maar 1 x met een bepaald paard (denk bv aan een Pro met handelspaarden) dan heb je toch een startnummer voor die combinatie nodig, die daarna dus helemaal niet meer gebruikt wordt. Je krijgt zo eigenlijk een heel 'vervuild' bestand met nummers die helemaal niet meer gebruikt worden...
Er komt gewoon zo veel bij kijken om eens een ander paard te starten bv... Lijkt mij voor de organisaties ook niet handig

REGINA76_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 01:14

ben hetmet sonja eens, koppel het startnr bijv aan het paard.
minder gedoe in het bestand lijkt mij.
yosan ik vraag mn wedstrijden altijd bijna 1 jaar van te voren aan, maar omdan ook laat er bericht van terug te krijgen dat is erg jammer. ik heb een brief gekregen met voor de organisaties die dit jaar de weekenden datums gepland hadden, kunnen deze in het jaar 2006 weer krijgen. dus mooi niet. zoals je kunt zien ben ik er net weer van mn werk, en heb ik niet altijd tijd om vrij te krijgen van mn werk.
maar maakt mij ook niet zoveel uit dan maar wat wedstrijden minder.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:40

Ik heb een vraag over je onderschrift maar zal daar even een nieuw topic voor openen.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:25

RGERRITS schreef:

Bullshit!! zoveel regels zijn er niet veranderd die een nadeel opleveren voor de show organisatoren.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:57

iski schreef:

Tel daarbij op dat er in het noorden verhoudingsgewijs minder Western Ruiters rondhobbelen .

NAh denk dat het wel meevalt verhoudingswijs, ik ken er toch een aantal, jij toch ook

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:02

Misschien moet je kijken naar het aantal wedstrijd-ruiters en niet naar de recrea-hobbelaars