[WN] Hollywood Reckless&zijn nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bandit

Hollywood Reckless&zijn nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 22:34

Hoi allemaal

Ik zou het leuk vinden,en mischien leerzaam ook,om ervaringen te horen over Hollywood Reckless zijn nakomelingen..

Ik weet dat genen bepalend kunnen zijn,en ook de Merrie enig inpact hebben qua karaktereigenschap...

Toch hoorde ik,dat Reckless veulens niet 1 van de gemakkelijkste zijn??

Wij zijn dus super trots op onze Reckless zoon van nu 5 maanden,en hebben bewust niet gekozen voor een opfok bedrijf,en staat hij in een roedel van 2 Paints mannen,en een gezeldschap Shet van zijn leeftijd..Heel veel weide de gehele dag,en loopstallen tot hun beschikking,en zelf zorg voor ze zodat we hem elke dag kunnen ervaren...beleven...en kunnen leren....

Het lijkt me ontzettend leuk om ervaringen te horen van jullie kant..!

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:16

net wat je zelf zegt kan ook weleens aan de merrie liggen, opvoeding enz, hengsten kunnen soms lastiger zijn omdat ze dekken, maar ja je eigen keus, denk ik zo.
ik heb een finalized te nakomeling moesten ook moeilijke paarden zijn die van mij is tot nu toe zeg ik er goed bij net een lammetje, heeeeeel braaf en lief.
de mijne is een hengst van bijna 2 jaar en loopt bij 1 jarige hackny welshpony in de wei dat gaat super. let maar op de opvoeding dat is het aller belangrijkste wat er is.

succes verder heb jij ook fotos van jou paarden.

Bandit

Re: Hollywood Reckless&zijn nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 23:07

Opvoeding is inderdaad erg belangrijk,en kan bepalend zijn voor hetgeen wat je straks met je paard van plan bent...

Karakters verander je niet,maar je kan zelf aanpassingen hierin naar eigen behoeftes invullen

Wij hebben de fantastische kans gehad,om een geweldige draagmoeder te mogen lenen voor dit Reckless veulen,en ook deze genen van zijn moeder,is terug te herkennen in Bandit..

De juiste Combi geldt,en ik ben van mening dat iedereen dit voorzichzelf uitzoekt,wat bij zich past..!

Hoe je een foto plaatst is mij op dit moment een raadsel,maar zonder reclame te willen maken,kan Bandit bekeken worden op:

www.doubledutchreininghorses.nl

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:07

mag ik vragen waar je je veulen vandaan heb. want een kennis van mij was tot kort de eigenaarresse van reckless

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 21:06

Tuurlijk mag je weten waar ons veulen vandaan komt Uit een hele mooie,lieve Red-Roan merrie hahaha

Wij wonen in Rotterdam,en op dat moment van het Ki gebeuren stond Reckless in Duitsland bij Rudy.

Martina in het Veldt heeft dit toendertijd voor ons geregeld dat het zaad naar Rotterdam kwam..

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:48

Heb een veulen, nou ja nu ondertussen wordt hij volgend jaar 7, uit een van de eerste dekkkingen van Reckless.
Het is een heel fijn, makkelijk en super getalenteerd paard. Hij kon makkelijk tot zijn derde jaar hengst blijven. Nooit geen problemen mee gehad. Het karakter van de merrie speelt natuurlijk ook een heel grote rol, maar ook opvoeding en omgang met het paard zelf.

Wens je net zoveel plezier met je paardje als wij ervan hebben.

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 00:20

Dank je wel Dance...en alle prive berichten die ik heb ontvangen..

Wat onze doelstelling was,hebben we gelukkig kunnen verwezelijken..We kunnen elke dag met dit veulen bezig zijn,en vind ik persoonlijk dit heel erg belangrijk.Zijn karakter is tot nu toe erg meegaand,en plukken we beiden hier de vruchten van.!

Het proces van veulen tot rijpaard moet uiteraard stap voor stap gaan,maar zoals we nu al kunnen samenwerken,zal dit toch wel iets heel speciaals gaan worden...Een band Together... Met up en downs...

Smartme9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:28

Dance schreef:
Heb een veulen, nou ja nu ondertussen wordt hij volgend jaar 7, uit een van de eerste dekkkingen van Reckless.
Het is een heel fijn, makkelijk en super getalenteerd paard. Hij kon makkelijk tot zijn derde jaar hengst blijven. Nooit geen problemen mee gehad. Het karakter van de merrie speelt natuurlijk ook een heel grote rol, maar ook opvoeding en omgang met het paard zelf.

Wens je net zoveel plezier met je paardje als wij ervan hebben.

Hoi... ik was benieuwd welke nakomeling jullie hebben van Reckless... Er zijn er nl. niet zoveel van dat jaar. Er staat er bij ons een van Walter Bouwmeester; Hollys Brennas Kid. Hij doet het super; staat 19 op de Wereldranglijst NRHA Intermediate Open.

Wij zijn de nieuwe trotse eigenaren van Reckless 'himself' en hebben diverse nakomelingen van hem. Ook verwachten we aankomend jaar weer 5 veulens van hem. Onderstaan een aantal foto's van hem in Mooslargue, Frankrijk en thuis met Walter (juni 2005).

En... Bandit hadden we a gefeliciteerd! Supermooi veulen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:27

Tja, dat klopt Ildi. Reckless was toen pas twee jaar. Ik heb hem zien aankomen uit de VS samen met nog andere leuke hengsten. Een daarvan is Smart Little Egger, de andere een Palomino is Bo Knows Hollywood.

Onze is Hollywoods Illusion, het eerste veulen van mijn merrie Coys Illusion. Hij lijkt sprekend op z'n vader, alleen de ogen en de bles heeft hij van z'n moeder. De kleur is ook dezelfde. Hij heeft ook de talenten van z'n vader en we hopen dat hij nu ook eens uitgebracht gaat worden volgend jaar. Zie je Reckless in de stop op een foto, kon het net zo goed Hollywood zijn. Bovendien hoeven wij om palen de grond in te zetten geen grondboor meer te huren, We laten Hollywood gewoon een spin doen, het gat is zo geboord . Geintje hoor. Maar hij laat inderdaad zo mooi zijn been staan dat er een gat in het zand zit. Echt onwijs gaaf. Zal zien dat ik binnenkort eens een foto maak en die stuur ik je dan wel op.

Smartme9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:39

Gaaf! Ja stoppen kunnen ze allemaal net als pa! Ben erg benieuwd naar Hollywood... door wie is/wordt hij getraind?

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:56

Stuur je wel een PB.

OP het ogenblik heeft hij even vakantie en amuseert zich met z'n vrienden buiten. Mijn bak is even niet bereidbaar en ik ben even buiten dienst.

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 00:01

Heb je al eens bedankt Ildi.. Thanks voor dit voorpagina nieuws op jullie site..!!

De toekomst bepaald...en ik hoop met onze kleine meid met haar Reckless veulen,de legende voort te zetten... Niks moet,alles mag...

Ben wel benieuwd naar Lightmore haar kennis eigenlijk....wie bedoelde jij daarmee die eigenaarrese was..??

Ildi....hoe gaat het met deze grote meneer momenteel..??

Smartme9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:14

Supergoed! Hij heeft een virus gehad en veel last van zijn maag, maar het gaat heel goed nu. Hij is weer lekker aangekomen en glimt je weer tegemoet. Hij wordt gereden en komt weer lekker in conditie. Hopelijk gaan we een spetterend (wedstrijd)jaar tegemoet!

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 20:41

[url]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=2&id=661077

Dit is een test... Kunnen jullie dan deze foto zien van Bandit..??

Ennuh....Ildi,wat ontzettend goed dat Reckless weer helemaal up to date is geworden..!!

We zijn nog niet zo heel lang geleden bij hem op visite geweest,en was toen al weer aan de betere hand met die andere voeding..!

Mijn kleine meisje heeft nog 1 grote wens voor haar fotoalbum....

En als dat zou mogen.....is alles compleet in haar boek...

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 21:42

[/url]http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=TJG88H8P[url]

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 22:24

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=XSYP8HV7[img]

Hehe...enne....pfff.....Hier issie dan....!!!

BlankReckless Bandit....!! Verleden week genomen,en nu alweer 6 maandjes oud!

Time's Fly's...!!

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 22:34

Afbeelding

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 00:12

Afbeelding

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 00:45

Zoooo....verschil moet er wezen he.... Toverballen noemen ze deze "crisis" Wel...Niet....Wel...Niet.....Oke....hij neigt toch echt naar een Red-Roan.

De laatste foto was Bandit 4 maanden oud,en wilde we graag eens weten hoe hij reageerde zonder zijn Mama op een Wedstrijd,en alle indrukken vandien...!!

Zo leerde ik hem kennen,en hij was de braafste van de Weaning Stallions,alsof ie daar al zoveel ervaring in had...!!

Trots..??? Mwha...mag geen naam hebben....!!!

Smartme9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:49

Nou, haar wens wordt dan eindelijk vervuld aankomende vrijdag! Dus... spijkerbroek en laarzen aan en fototoestel in de aanslag! Laten we hopen dat het niet gaat sneeuwen!

Enne... ik heb EINDELIJK de site weer eens een beetje bijgewerkt... Pfff werd echt tijd! Niet zoals men van me gewend is Nog niet helemaal klaar, maar het begin is er.

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 20:02

De spijkerbroek en hoed,laarzen liggen al klaar...De sporen zijn geslepen....hahaha

Fantastisch dat we weer eens een bezoekje kunnen brengen aan Reckless,en dat haar wens kan uitkomen..!!

Ik hoop dat het door kan gaan,want de weersvoorspellingen zijn nou niet bepaald iets,om vrolijk van te worden...

Enne...de site ziet er weer toppie uit zeg..!!

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 18:20

Tis gelukt.. !! Ondanks er slecht weer werd voorspeld,zijn we toch afgerezen naar de Double Dutch,waar onze kleine meid haar wens in vervulling mocht laten gaan..Rijden op Hollywood Reckless,de Papa van haar Veulen..

Voor een kind van 9 is dat een hele happening op een Wereldberoemde Hengst te mogen rijden,dus er was weinig geslapen..haha

Daar ging ze dan op Reckless zijn rug,al galopperend stops en spins inzettend...Alles deed hij zo braaf en gemakkelijk met een kind op zijn rug..! Dat toont dus wel even Karakter zeg van Reckless,super Cool en verschrikkelijk braaf..!! Helemaal super gaaf is dat paard..!Ze wilde er zelfs niet meer van af,en heeft toch zo,n dik een kwartier gereden..!!

Ildi en Friends...nogmaals onze dank,dat dit mogelijk was..!! En bedankt voor deze super gastvrijheid..!!

Afbeelding

Afbeelding

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 18:27

Afbeelding

Afbeelding

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 18:31

Bandit vandaag in de Sneeuw...!

Afbeelding

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:58

Geweldig Bandit, wat een gave foto's en wat moet dit een fantastische dag zijn geweest voor je dochtertje! Dit vergeet ze echt nooit meer... en is ook nog eens een heel mooi warmmakertje en voorproefje voor wat haar over drie jaar langzaam aan staat te wachten.
Ik heb mijn eerste stops op Reckless gemaakt. Was natuurlijk half in paniek, want 'dat kan je toch niet maken op een topper', maar jeetje wat ging dat relaxed. Tophengst is hij, wat een karakter!