Met wat voor merk en type zadel rijden jullie dan???
en wat zijn de voor en nadelen van jullie zadel??
bedankttttttttttt
Ryan Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ryan
vera schreef:Mac@ Heb jij een foto van je BM?
??

vera schreef:Huh?

vera schreef:Heb je ook nog een bling bling BM dan?
Vera schreef:Rijd jij nu met een gewone pad eronder?
Vera schreef:Welk type is dit?

LindyH schreef:Ik denk dat je hier wel een erg eenzijdig beeld schets van 'de amerikanen die westernrijden'.Ik heb je oorspronkelijke vraag nog even gelezen. Misschien is het interessant voor jou om te weten dat in Amerika westernzadels nauwelijks aangemeten worden. Op een ranch hebben ze een paar zadels en die gooien ze in principe op elk paard. Nou is dat in zo'n geval ook wat makkelijker omdat de paarden vaak familie van elkaar zijn en dus ongeveer dezelfde maat hebben en er alleen maar met QAPs gereden wordt..
Voor het eerst dat ik dit hoor als reden voor een nieuw zadel. Over het algemeen zit men niet te springen op de uitgave van honderden euro's om zijn eigen rijstijl te maskeren.Citaat:Ik merk het bij mezelf ook: gaat het even niet zo lekker, dus dan zal het zadel wel niet meer goed passen, en moet er snel een andere komen. Omdat we niet willen toegeven dat onze technische kwaliteiten soms tekort schieten, gooien we het op het materiaal. (Dit is een veel voorkomend fenomeen in de meeste sporten).
Eén amerikaan is IMO geen maatstaf voor deze uitspraak.Citaat:Herman van de Country Mill in Nijkerk (een goede zadelpasser) had laatst een Amerikaanse zadelman op bezoek en die keek zijn ogen uit naar al dat zadelpasgedoe hier. Daarin lopen wij in Europa zeker voor op Amerika

vera schreef:Wat voor zadel heb je nu bijbesteld?
.
was de Bob's ook een hele fijne ervaring.

. 

He, he Sonja, zover was ik ook al.... Heb zelfs al contact met Sablou gehad.. MAAAR wat is er dan mis??? M.i. is het zadel dus te smal van voren maar volgens Red Pebbles (ook even gevraagd) is het zadel dan te breed van voren.. Kijk en dat zou geen probleem zijn want ze mag nog ruim een jaar groeien ( ze is nu 2 jaar en 8 maanden).. Maar als het nu al te smal is????