[WN] Clinic Walter Bouwmeester op Stal Wennekers Aalsmeer 15-1-06

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shah

Clinic Walter Bouwmeester op Stal Wennekers Aalsmeer 15-1-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 13:02

Jaaah eindelijk komt hij er dan een clinic van Walter Bouwmeester bij ons op stal! 15 januari leuk begin van het nieuwe jaar!! *o/* Iedereen is welkom om te komen kijken natuurlijk want we willen er een hele gezellige en leuke leerzame dag van maken!! Vanaf 1januari weten we of er eventueel ook nog plekken vrij zijn om mee terijden, maar in ieder geval moet iedereen zeker komen kijken Ik houd jullie op de hoogte!!

Voor eventuele vragen kan je ook een pbtje sturen naar Charita, ik beschik namelijk niet altijd over internet!!

Groetjes Mascha
Laatst bijgewerkt door Shah op 01-12-05 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

charita

Re: Clinic Walter Bouwmeester op Stal Wennekers Aalsmeer 15-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:03

jA EN IK BEN DUS CHARITA ......
Ik kan dus helaas niet meedoen..ivm dracht Joelyn..erg jammer

groetjes....en tot januari allemaal....

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:45

Als alles goed gaat doet Yankee ook mee en ik ga kijken en maken.

charita schreef:
Ik kan dus helaas niet meedoen..ivm dracht Joelyn..erg jammer

Even off topic: Hoever is Joelyn eigenlijk??

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:56

9 december 6 maanden........... ff wachten nog............

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:49

Vreselijk off topic maar hoe gaat het met de kleine in die warme buik

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 01:26

Vindt het jammer voor je Charita dat je niet mee kan doen

charita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:42

MSQuincyTE schreef:
Vindt het jammer voor je Charita dat je niet mee kan doen

Ja aan de ene kant wel maar aan de andere kant tis voor een goed doel

Ik heb jullie pbtjes doorgegeven...

Shah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 17:44

Even voor alle duidelijkheid, iedereen is natuurlijk nog steeds van harte welkom om te komen kijken, en we beginnen om 10 uur smorgens tot een uur of 4 smiddags!!(Op stal Wennekers natuurlijk, in Aalsmeer)

Sammy_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:29

Tja, Texas staat nu bij Bo Kasbergen in training maar,
ik kom zeker kijken !!!

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:55

Tot morgen allemaal.....

groetjes Charita

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:53

Vol verwachting wezen kijken als bakrandridder ........ maar dit was geen clinic. Er werd gewoon les gegeven en als bakrandridder hebben wij daar niets aan gehad, je kon niets verstaan aan de kant van wat Walter te vertellen had, helaas. Wellicht was een microfoontje handig geweest, dan had ik zeker ook wel entree willen betalen, want ik hoef niet voor een dubbeltje op de 1e rij. Ik hoop dat je leerlingen er wat aan gehad hebben, maar wij niet. Volgende keer het niet een clinic noemen als het gewoon lessen zijn, want er zijn ook mensen die van ver kunnen komen en dan met te veel verwachtingen komen kijken en dus voor niets komen. Gelukkig was ik zo weer bij mijn paarden, dat vond ik zinvoller. Jammer en helaas ........... Nogmaal, hoop dat de leerlingen er wel iets aan gehad hebben aan hun LES.
Grts. Irene

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:53

Misschien is het raadzaam om eens te definieren wat een clinic is!!
Misschien ook raadzaam om eens een aantal criteria samen te stellen wanneer het voor een ruiter nuttig is om een clinic te volgen.
Maw,was degene die de clinic gaf debet aan het geven van een les???,of was het de deelnemer die daar aanleiding toe gaf????

Ik weet het niet,misschien een van jullie wel

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:23

Definitie van "clinic" uit de Van Dale:

[spel] training aan een groep spelers onder leiding van een topspeler

Nou, die "groep" stond er wel in volle verwachting, alleen die "groep" kon het niet volgen bij gebrek aan een microfoon. Verder richtte de "topspeler" zich tot 1 à 2 deelnemers per les en werd de rest er niet bij betrokken. Dus ik denk dat het gebeuren gisteren gedefinieerd kan worden als "les" en niet als "clinic". En dat maakt verder natuurlijk niet uit, want les van Walter is natuurlijk hartstikke leuk VOOR DE DEELNEMER, maar je moet niet de verwachting wekken dat er een clinic wordt georganiseerd als dat niet zo is. Dus wellicht voor de organisatie iets om de volgende keer uit te werken. Microfoontje en speakers, tribune, plek voor bakrandridders, programma en dan natuurlijk entreegeld, ook voor kijkend publiek. De accomodatie is geweldig, maar bouw dit dan uit. Voor Walter sowieso ook leuker. Het deed nu een beetje "kil" aan. Kantine ging ook veels te laat over voor de vroegen onder ons (gelukkig had ik zelf koffie mee !!!!). Nogmaals, dit is opbouwende kritiek, zeker omdat ik binnen 10 minuutjes bij mijn eigen paarden was en dus mijn tijd nog zinvol heb kunnen besteden, maar als ik uit Almere of weet ik veel van waar vandaan had moeten komen, dan had ik niet blij geweest.

Irene

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:18

Toen ik begon met westernrijden heb ik "clinics" gevolgd bij Rieky Burgmeijer. Deze clinic bestond uit: in de ochtend les met een groep van 4 deelnemers en 's-middags les met 2 personen waar ze om en om aandacht aan besteedde. Dit gebeurde allemaal zonder microfoon en was ook alleen bedoeld voor degenen die kwamen rijden. Ik weet dan ook niet beter of dit was een clinic. Zodra je met een microfoon gaat werken, dan denk ik eerder aan het woord "demonstratie".

De definitie uit de Van Dale klopt ook wel. Er was een topspeler (Walter Bouwmeester) welke training gaf aan een groep spelers (ruiters) Hier worden geen bakrandridders mee bedoeld denk ik )

Wel jammer dat over het woord "clinic" misverstanden ontstaan. Bakrandridderen is altijd leuk en leerzaam, maar als je ergens naartoe gaat en je verwacht iets heeeeel anders, dan is dat inderdaad erg balen.

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:26

Tja ook dat is waar
Maar als er van te voren veel ophef over gemaakt wordt hier op bokt, moet je niet raar opkijken als er mensen vol verwachting naar de "clinic" komen kijken.
Ik heb in het verleden meerdere malen clinics gevolgd van Fred Thornton. De organisator zorgde wel voor microfoon/speaker. Het was een weekend lang en er werd omstebeurt gereden. Dus als ik aan de beurt was geweest, zadel ik gauw mijn paard af om de rest van de lessers te kunnen volgen "aan de bakrand"! En dat was goed te volgen, vanwege de microfoon, en daardoor, doordat ik alle anderen hun les kon volgen, was de "clinïc" waardevol voor mij, maar ook voor de mensen die op de clinic af waren gekomen. Ik vind het ook veel professioneler. Maar goed, wellicht dat anderen er anders over denken, maar op mij heeft het geen indruk gemaakt.
Grts Irene

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:35

Mijn bijrijdster heeft mijn paard gereden en ook ik kon er (als bakrandridder ) niets van verstaan wat ik overigens ook erg jammer vond. Maar wat ik al zei, ik weet niet beter

Naar een clinic van Fred Thornton ben ik nog nooit geweest, dus helaas heb ik daar geen ervaring mee. Het lijkt me in ieder geval wel een mooi systeem als je je mederuiter ziet rijden en ook direct het commentaar kan horen. Leer je zeker een hoop van

Misschien moet inderdaad de definitie van een "clinic" maar eens worden gegeven

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:10

Mijn defenitie van een clinic is:
Ik beheers al een basis
Ik heb een methode hoe ik een paard leer spinnen
Ik heb een methode hoe ik een paard leer changeren
Ik heb een methode hoe ik een paard leer stoppen

Ik neem les als ik bovenstaande nog niet beheers

Ik ga naar een clinic om kennis te maken met andere methodes om bepaalde manouvres aan te leren.
Ik ga naar een clinic als ik weet dat de trainer die hem geeft een bepaalde specialiteit heeft.

Oja wij waren gisteren ook als deelnemer aanwezig op die clinic.

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:24

ja precies !!
is het voor de toeschouwers ook leuk om te kijken
we komen niet voor een clinic basis !!
Blaze heb je niet zien rijden (wel in de kantine zien zitten) ..... sorrie ....... verveelde me de pletter dus snel weer weggegaan
irene

luckyzeven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 05:09

nou lekker dan dat jullie mij niet verteld hebben dat er 15 jan. die clinic te zien was op stal .ik had juist een vrije dag genomen.... >;)
maarja de troost is dat het amper te horen was.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:46

Een clinic mee beluisteren, is natuurlijk ook heel prettig, en ik denk dat als je als bakridder er entree voor had moeten betalen, dat je dan ook mag verwachten dat je dan ook redelijke wijs het één en ander goed had moeten kunnen volgen.
Met een klein beetje mazzel hebben wij nog mee kunnen doen aan deze clinic van Walter Bouwmeester. Walter Bouwmeester, die vooral het afgelopen jaar in onze ogen heeft laten zien, dat hij een ruiter is die met meerdere paarden tegelijk in de reining top kan meerijden, trek daar natuurlijk de aandacht mee van mijn dochter. Omdat er vele wegen zijn die naar Rome leiden, om het zomaar te zeggen, binnen de reining sport, is een clinic van zo’n ruiter, die weer net even, door het hebben van een andere kijk op, een muntje zou kunnen laten vallen, bij een deelnemer die aspiraties koestert in deze tak van sport.
Mijn dochter, ook een ruiter die op meerdere paarden dit spelletje probeert uit te voeren, dus aspiraties heeft op het gebied van reining rijden, was dan ook met een oude bekende van Walter, op deze clinic aanwezig. Met dank namens mijn dochter aan Walter, dat hij haar van puzzelstukjes heeft kunnen voorzien, daar waar zij op zoek naar was, om Okie goed te kunnen rijden. Ondanks dat Okie het er niet helemaal mee eens was, dat Walter aan mijn dochter lied zien, dat hij wel het één en ander in huis had, is het nu aan haar, om dit op haar eigen manier er ook uit te halen, daar zij nu weet, dat hij het kan. Vele wegen naar Rome gaf ik al aan, en ondanks dat de te volgen wegen, divers zijn, is het zeer handig om te weten, dat je er kan komen, omdat je in dit geval weet, dat Okie in deze, het wel kan.
Dus voor mijn dochter, was dit ook weer een clinic, waar zij het links om gaan, en of rechts om, in een voor haar van acceptabele manier van rijden, zal gaan zetten.
Verder rest mijn Walter te feliciteren, want met zijn behaalde resultaten van het afgelopen jaar, zal er mijn inzien, eerdaags wel gemeld worden dat hij een A-kader, ruiter is geworden, daar zijn scores een gemiddelde hebben van boven de 70 punten. Gefeliciteerd!

Vr Gr Peter Vet

budweiser

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:13

Ik heb ook mee mogen rijden met mijn Paintmerrie "Shady".
We hebben(ik had ook bakrandridders bij me)er weer een hoop van geleerd.
Super was het dat er een stal netjes voor ons klaarstond.
De volgende keer hoop ik weer van de party te zijn.
Walter bedankt!

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:26

Ik was er ook en ook als bankrandkijker...en ja ik heb me wel vermaakt..naderhand nog met verschillende rijders gesproken en allemaal enthousiast over Walter..en ja daar kun je ook veel van leren..

En misschien als tip voor Irene K..als de kantine niet open is ..Is er zat te snoepen en te drinken hoor...een koffie/thee/warmechocomelk/soep automaat een megasnoep/koek/sigaretten automaat en nog een frisdrankautomaat en je kunt er lekker warm zitten en gewoon naar de toilet dus ja....En vanuit deze ruimte kun je ook de binnenbak zien..

En dat je je verveelde terwijl je Blaze wel in de kantine heb zien zitten ..had je hem toch even aan kunnen spreken
..Ik weet niet of ik je ook gezien heb maar er staan daar zowat 300 paarden en ik ken niet iedereen persoonlijk en iemand van buitenaf valt dan niet gelijk op, dus jammer dat je niet wat mensen aan hebt gesproken en gelijk bv Shah (masja) of Walter of mij aan had gesproken hierover ......misschien was er dan ook wat met Walter te bespreken/regelen..

Groetjes Charita

En Ciska leuk dat je het toch nog voor elkaar kreeg om te komen en dat je mij herkende door mijn hond ..je heb een erg leuk paintmerrietje...jammer dat je al weg was ..maar ja volgende keer beter en kunnen we misschien wat meer kletsen...
Laatst bijgewerkt door charita op 18-01-06 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:40

Beste Charita,
Ik kom niet voor de kantine en de snoep en andere eetwaren en ik kom ook niet om gezellig met de hele wereld te kletsen. Mijn ervaring is dat je daar niet altijd beter van wordt . Er wordt al genoeg geOH-d over de sport, dus dat laat ik aan anderen over. Verder zat ik prima aan de overkant achter de boarding, ook daar heb je me niet over gehoord. We zaten eersterang!
Ik was er ook niet om met Blaze of wie dan ook te kletsen, daarvoor ga ik niet naar een clinic maar naar een kroeg !!!!!!!!!!!!!!! Hoezo moet ik mensen aanspreken om iets te leren van de clinic. Ik geloof niet helemaal dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik kan me voorstellen dat de helft die daar in de hoek stond er voor de gezelligheid was en dat is hun goed recht. Maar ik ga naar een clinic om iets te leren. Regelmatig kom ik op Wennekers voor de gezelligheid en dan loop ik inderdaad langs die 300 paarden, maar wat heeft dat nou met die clinic te maken. Ik had ook niet de ambitie om Walter aan te spreken, maar ik had zo graag iets meegekregen van zijn lessen. Dat is de insteek van een clinic. En blijkbaar heb jij de clinic georganiseerd. Wellicht dat je mijn kritiek ten harte kan nemen en de volgende keer wellicht hier iets mee kan doen. Hoeft niet, maar kondig dan aan in je topic hoe de clinic eruit gaat zien. Geweldig dat jullie op Wennekers zo veel organiseren en ik ben er helemaal voor, ook ons als westernruiters komt het ten goede, nogmaals alle lof. Jammer dat je mijn (opbouwende) kritiek meteen de grond inslaat. Het was overigens niet persoonlijk bedoeld.
Grts. Irene

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:30

Nee ik zat/zit niet in de organisatie ...

Dat van de kantine was ook alleen maar een TIP wist niet dat je bekend was met wennekers..

Maar ik denk/ben van mening dat de mensen die deze dag mogelijk hebben gemaakt..er meer aan hebben als ze persoonlijk worden aangesproken..dan via een forum ..want ik weet niet of ze ook allemaal op bokt komen...

Groetjes Charita

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:00

Daar heb je gelijk in .
Ik had de indruk dat jullie de organisatie hadden gedaan, vandaar.
Nou, volgende keer beter denk ik dan maar!
Hoop dat er nog veel evenementen volgen bij Wennekers, zie ik naar uit!
Grts. Irene