[WN] jetalito jet set

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sultje

jetalito jet set

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 16:57

ik wil mijn paint merrie volgend jaar laten dekken en mijn oog viel op jetalito jet set wie heeft er nakomelingen van en hoe zijn die?mischien foto's erbij ben heel benieuwd

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:02

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:08

stalgenote van mij, heeft een dochter van hem.
Ze is effen bruin, met 4 witte voetjes, klein snebje en een kolletje.
Erg lief dier, ontzettend koel qua karakter.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:14

Van de 16 geregistreerde veulens zijn er 10 solid.
Als je met deze hengst wilt dekken iets om in je achterhoofd te houden dus.

Bonnigje

Re: jetalito jet set

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:17

Hoi!
Ik heb vorig jaar een veulen gehad van jetalito.
Dat was een geweldig hengstje meet een super lief karakter.
Dit jaar heb ik een merrie drachtig van hem en ben zeeeeeeer benieuwd naar de uitkomst!
Jetalito is een hele brave hengst met een luize leven
Hij heeft vroeger goed gepresteerd in de sport en is momenteel alleen dekhengst. Loopt lekker op de wei en mag af en toe dekken.
Ik vind hem geweldig!
Op mijn website staat meer info over hem
Afbeelding

Oh.... en Sugarmiss....
Dat zijn alleen de registreerde veulens. Hij heeft veel veulens van niet paint of quarter merries dus die statistieken kloppen niet. Mijn veulen van vorig jaar was een Red Dun Overo.... maar met nrps papieren...... dus staat niet in het lijstje.
Daarnaast zou statistisch gezien de kans steeds groter zijn op bonte veulens naarmate er meer solids geboren zijn.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:25

Statistisch gezien misschien wel, maar ik denk dat een hengst er geen statistieken op na houdt
Overigens staan er 5 Quartermerries in het lijstje (waar uit 3 solids).

Als je met een Paint merrie 'gaat' voor een bonte dan zou ik óf kiezen voor een homozygote hengst óf 1 die beduidend minder solids heeft gebracht.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:27

Sugarmiss schreef:
Van de 16 geregistreerde veulens zijn er 10 solid.
Als je met deze hengst wilt dekken iets om in je achterhoofd te houden dus.

Hier niks van aantrekken hoor! Hij geeft gewoon 50% kans op bont, het kan met zo'n klein aantal veulens alleen best zijn dat er toevallig, tot nu toe iets meer niet bonte zijn dan bonte. Net als met Kop of Munt spelen. Je hebt 50% kans, maar soms gooi je zomaar 5 keer achter elkaar Munt, dat wil niet zeggen dat je bij de volgende gooi meer kans op Munt hebt.

Een hengst houdt zeker geen statistieken erop na en juist daarom kan je er dus niks over zeggen.

Er zijn hengsten die 8 keer achterelkaar bont geven, maar dan ook 10 keer erna solid.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:28

jeddah schreef:

Hier niks van aantrekken hoor!

Overigens bedoel ik met deze zin dat je je niks van de gegevens moet aantrakken, niet dat je je van SM niks moet aantrekken...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:30

Dus wil de TS persé een bonte of is een solid ook geen probleem

@Jeddah: mag van mij beide hoor

Bonnigje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:32

Sugarmiss schreef:
Statistisch gezien misschien wel, maar ik denk dat een hengst er geen statistieken op na houdt
Overigens staan er 5 Quartermerries in het lijstje (waar uit 3 solids).

Als je met een Paint merrie 'gaat' voor een bonte dan zou ik óf kiezen voor een homozygote hengst óf 1 die beduidend minder solids heeft gebracht.

Hè... wat ben jij toch gezellig af en toe....

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:06

Jetalito Jet Set???? was die niet van Larissa du Mont?? Ben niet nieuwsgierig hoor maar heb mij altijd afgevraagd wat er na dat drama van hem geworden is.. De naam klonk mij zo bekend in de oren..

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:09

Wát een geweldige hengst

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:49

bij ons op stal staat een nrps geregistreerde nakomeling van hem..
hij is als ik me niet vergis... 3 jaar oud...
en het is echt een sul, nergens van onder de indruk...
maar wel 1 met een nek erop waar je u tegen zegt, dit maakt wel dat hij daarom niet de makkelijkste is onder het zadel... hij is gewoon zooo enorm sterk...

zijn eigenaresse zit soms ook wel op bokt, misschien kun je haar eens een pb sturen...( ze heet geloof ik kewan op bokt)

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 01:04

PocoMisss schreef:
Jetalito Jet Set???? was die niet van Larissa du Mont?? Ben niet nieuwsgierig hoor maar heb mij altijd afgevraagd wat er na dat drama van hem geworden is.. De naam klonk mij zo bekend in de oren..

Yep, klopt.
Ik kan me herinneren dat De Telegraaf [ku*krant] indertijd enkele reportages had over het drama, wat ze nog eens dunnetjes overdeden toen Jetalito Jet Set enige tijd daarna te koop werd aangeboden "Moordhengst te koop"

Ik heb het altijd een geweldig paard gevonden en ben blij te horen dat hij het zo getroffen heeft met zijn huidige eigenaar

sultje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 08:08

zo te lezen ben ik gelukkig niet te enige die hem super vind ik had de eigenaar gebeld en gevraagt of een keer kon komen kijken en dat was zeker geen probleem dus dat ga ik doen mijn merrie bloedlijnen zijn: sire lucky w bobar mm :mr winters bar :king mission
dam :kelos black beauty :mr jet max miss hialeah story
maar mijn merrie is een bs heeft een geweldig mooi wit masker met zwarte randen er om en hazelnoot kleur ogen.ik wil dan ook proberen om er een bont veulen te ktijgen maar wel met een cool karakter en de bouw van mijn merrie en hopelijk karakter een beetje van jetalito mijn merrie is nogal heet namelijk }> maar ik vind het heel moeilijk om een hengst te vinden die ik bij haar vind passen ik vond jetolito super maar andere ideeen zijn zeker welkom oja mijn merrie is reining en cutting gefokt en omdat ik het veulen wil houden hoop ik dat het een super veulen word hahaha

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:21

Sultje, het is wel een dgoed idee om je merrie eerst op OLWS te laten testen, zeker gezien ze veel wit aan het hoofd heeft zou ze een drager kunnen zijn. Jetalito is ook een drager en dat zou dan kunnen betekenen dat je 25% kans maakt op een Lethal White veulen. (die gaan binnen 24 uur dood)
Ik wil natuurlijk geen roet in je eten gooien, maar dit is wel belangrijk, als je het nog niet gedaan hebt natuurlijk.

sultje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 12:40

dank je jeddah voor je tip waar zou ik dit moeten laten testen? en als zij negatief is dan kan het wel?of heb jij mischien nog een idee voor een hengst

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:45

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 05:11

Mijn vorige paintje (zie profiel) komt uit de Jetalito-lijn, vind het nog steeds de mooiste bloedlijn.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 08:28

sultje schreef:
dank je jeddah voor je tip waar zou ik dit moeten laten testen? en als zij negatief is dan kan het wel?of heb jij mischien nog een idee voor een hengst

Als je merrie negatief is voor OLWS kun je met Jetalito Jet Set heel goed dekken.
Als je merrie positief is, vallen sowieso alle Frame Overo Hengsten als potentiele vaderdieren af. Dan zou je naar Tobiano Hengsten moeten kijken, met als leuke bijkomstigheid dat het Tobianogen dominant is, en je meer kans heb op vlekken.

Volgens mij kon je OLWS bij het van Haeringen Laboratorium laten testen...

Echt hoor, laat testen, een niet levensvatbaar veulen (ik ga er van uit dat je weet wat OLWS is) is tegenwoordig niet meer nodig!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:50

Ik ben het helemaal met Cassidy eens! Behalve dat Frame overi ook dominant is en dat je daarmee net zoveel kans hebt op vlekken als bij een Tobiano, of je moet naar een Homozygote Tobinao gaan, dan heb je wel meer kans.

sultje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 08:06

ik laat zeker mijn merrie testen omdat ik mezelf en zeker het belangrijkste mijn merrie het verdriet wil besparen.zou er niet een clinick kunnen worden gegeven over kleur vererving?? want ik vind het erg moeilijk om nu tebepalen welke hengst nu geschikt is voor mij merrie voor mij is natuurlijk het karakter het belangrijkst maar een mooi bouw en kleur er op is natuurlijk ook belangrijk.Het dek seizoen is nog niet maar ik wil voor volgend jaar een goede keus hebben gemaakt.aanstaande vrijdag ga ik in ieder geval naar jetalito jet set kijken maar ideeen voor andere hengsten heel graag

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:32

Binnenkort komt er inderdaad een clinic! Hou bokt maar in de gaten!

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:43

he? dit is toch die zogenaamde killer hengst??

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:17

Zogenaamde is het belangrijkste woord uit die zin...