Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anya schreef:
LiSSy schreef:mijn instructrice adviseerde me om met een thiedeman te gaan rijden, sherley is absoluut niet constant in haar hoofdhouding (en nee, dat is geen rijtechnisch probleem) en dit zou haar daarin kunnen verbeteren.
zijn er western thiedeman teugels? ik heb al bij verschillende webshops gekeken, maar kan ze niet vinden. een engelse thiedemand zijn de teugels toch een stuk te kort van?
LiSSy schreef:ze is niet soepel genoeg in haar voorhand, passen zijwaarts en dergelijke vind ze heel erg moeilijk. maar omdat ze er in die oefeningen tussenuit knijpt door haar hoofd hoog te houden ben ik alleen maar daar mee bezig en kan ik haar nog niet goed soepeler krijgen.
ik ben daar dus continu mee bezig en ik kom dan nauwelijks aan andere dingen toe, dingen die dus belangrijk zijn om haar soepeler te krijgen 

LiSSy schreef:gebit is in orde, paard is 11 jaar oud.
ze is niet soepel genoeg in haar voorhand, passen zijwaarts en dergelijke vind ze heel erg moeilijk. volgens mijn instructrice moet dat eerst verbeteren voordat de hoofdhouding kan worden verbeterd.
maar omdat ze er in die oefeningen tussenuit knijpt door haar hoofd hoog te houden ben ik alleen maar daar mee bezig en kan ik haar nog niet goed soepeler krijgen.
het is dus idd een tijdelijk oplossing tot ze soepel genoeg is.
hoop dat ik het goed heb uitgelegd
)