'k zal zelf beginnen. Vroeger waren bij de vereniging waar ik reed altijd de Limburgse kampioenschappen. Iedereen van de club ging dan kijken en we vonden het prachtig hoe die paarden over die flinke hindernissen gingen. Er was toen nog geen B paarden, en volgens mij (achteraf gezien) werd er altijd stevig gebouwd.
Ik ging zelf dan ook met mijn pony altijd de bossen in en de gemakkelijkere dingetjes oefenen. Toen ik Bitwise leerde kennen en wij samen deden paardrijden zag ik bij de vereniging een keer een uitnodiging hangen voor de cross van Ysselsteyn (toen die nog in het voorjaar was). Het leek me wel grappig om Bitwise daar eens voor in te schrijven en hij twijfelde eerst een beetje. Vroeger had hij wel eens gecrosst en toen ging het nog niet zo goed.
Maar een beetje doorgedramd en toen vond hij het goed.
Uiteindelijk vond hij het zo leuk dat we zijn doorgegaan. Hij heeft toen zelfs een heel goed cross-seizoen met dat paard gehad.Dat paard ging uiteindelijk weg en toen kwam Online er voor in de plaats. Met Online hebben we het crossen ook weer opgepakt, en toen hij ervaren genoeg was durfde ik het zelf ook.... (wat een schijtbroek ben ik toch
).Ik ben niet van plan om officieel te gaan crossen, want dan moet ik dat wp in het springen halen, maar ik hoop volgend jaar wel weer Ede te kunnen rijden (alleen de oefencross natuurlijk), of een tripalon.
* Gelukkig wel goed afgelopen.En ook gewoon doorgecrosst.) Ik vond het zo gaaf,dat ik mijn ouders had overgehaald. En zij vonden het oke als ik zelf mijn protector aanschafte,en dan mocht ik wel crossen van hun. Heb toen met dat paard 3 crossen gereden(ze vond de eerste doodeng,en de andere 2 was ik foutloos rond!) Daarna werd ze helaas verkocht,dus zat ik zonder crosspaard. Maar waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer crossen met een paard van iemand anders.Want het kriebelt ontzettend bij mij! Ik heb afgelopen week al een oefenrondje gemaakt op de tripalon.

Ik heb vroeger wel vaak gekeken op Outdoor Helvoirt en zo, maar toen ik nog met Trammelant startte (in de grijze middeleeuwen) heb ik een keer besloten te gaan crossen met hem. Thuis eens wat geoefend op een wal, een keer het water geoefend (drama) en vol goede moed vertrokken naar Vlaardingen. Dat ging maar matig (al heeft hij daar wel een van de beste dressuurproeven van zijn leven gelopen, bijna 80
maar hij wilde niet bij de andere paarden weg (stop op 1 en 2), daarna wel goed (oa de eerste afsprong van zijn leven zonder problemen) tot het water waar hij weer stopte. Het was trouwens een L cross, B bestond toen nog niet meen ik.
Eerst wat gerommeld met blessures en schrikkigheid en in 2003 nav een advertentie in de sgw gids en een PBtje van Marieke Rob Janssen gebeld voor een introductieles. Dat moest wel want ik had me al ingeschreven voor de sgw week in Ermelo en voor Wieringerwerf een paar weken later.
Die zag mij al bijna in de greppel liggen (wat helemaal niet het geval was