[SGW] Wat doen jullie na het cross-seizoen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Wat doen jullie na het cross-seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 21:08

Ik vraag me af wat jullie doen als het cross-seizoen over is.

Ikzelf geef de paarden zo'n 1,5 tot 2 maanden "wedstrijdrust" en daarna rijd ik wat spring- en dressuurwedstrijden, maak als het weer en de bodem het toelaat nog flinke buitenritten om ook de conditie op peil te houden.

Zo half februari neem ik weer eens een paar keer het crossbaantje bij mij in het bos en een "echte" crosstraining van Rob om me weer voor te bereiden op het nieuwe seizoen dat in maart van start gaat.

_Jitske_

Re: Wat doen jullie na het cross-seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:11

ik rijd best veel spring- en dressuurwedstrijden na het crossseizoen..
en ik maak sowieso ook veel buitenritten! rond februari/maart (ligt aan het weer) weer beginnen met crosslessen en dan weer het sgwseizoen!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:47

Ik gooi me weer vol op de dressuur.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 06:25

ik heb een paar weken rust, dan rijden we eind november/vegin december twee spring- en een dressuurwedstrijd (en dan is Pablo hopelijk, M2, M, M) en stoppen we even tot Indoor Wanroy. Jan/Feb is verder vrij rustig (oook ivm verhuizen dit jaar) en dan half feb weer eens naar Y´steyn en een les bij Rob, en op naar Chaam

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:41

Mijn ** paard heeft al lekker vakantie die pak ik na Barchem weer op en dan gaat die dresuur in het Z2. En vanaf Januari weer springen en weer conitie training enzo doen.Hij heeft dan mooi een 1,5 maand vakantie gehad. Hin is ook helemaal vrolijk staat lekker veel in de wei, kan hem bijna niet houden als ie de wei in gaat zo fris is ie.
Die 2 andere hebben na Barchem ff wat rustiger aan, maar die zet ik niet helemaal stil gaan mee naar de dressuur en springen. Maar niet elke week hoor.Bouw het wel wat af.
Deze winter ga ik heel goed aan de dressuur en springen werken, want dat kan nog veel en veel beter.
Dan weer vanaf half januari weer conditie training en in februari weer wat het terrein in enzo..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:19

Ik ga gewoon lekker verder met dressuur en springwedstrijdjes.
Moet ik wel bij zeggen dat ik niet heel zwaar train ofzo en ik rijd ook vaak buitenritjes of ga lekker een stukje met hem wandelen
Ik SGW trouwens ook maar B, dus dat is ook nog niet zo heel zwaar. Mijn vader en ik zien de SGW's ook meer als onspanninng, klinkt nu natuurlijk heel stom , maar voor Sam is het nu gewoon een paar weekjes lekker het bos in en dan in het weekend een crossje lopen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:10

Ik ga met Rex dressuren in de Z1, nog wat wp'tjes halen en dan maar eens Z2 gaan starten.
Pico start ik misschien rond januari, dan moet ze wel klaar zijn voor een M1 proefje.

Verder ga ik flink wat oefenparcoursen rijden, in Wanroij en bij mij in de buurt. Springwedstrijden misschien ook wel, maar meestal rijd je dan maar 1 parcoursje...aan de andere kant interesseert het me niet zo veel in welke klasse ik spring..doe het toch alleen maar om beter te leren springen voor bij de SGW's en bij ons in de buurt zijn nauwelijks springwedstrijden.

Ze krijgen iig geen vakantie.....Pico wordt knetter als ze niet loopt en Rex heeft in zijn leven al vaker stil gestaan dan goed voor hem is. Wel ga ik in het weekend wat vaker lekker het bos in

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:34

Ons SGW seizoen is nu al afgelopen.
Een stop hoeft Online niet echt te hebben, want hij heeft dit jaar al genoeg uitgerust

We rijden allebei de paardjes door, hopelijk zo snel mogelijk naar het M1 en daar wat winstpuntjes halen. Halverwege januari dan krijgen ze vakantie tot halverwege februari (wij zijn dan ook op skivakantie).

Daarna hoop ik dat Online weer mag gaan springen en dat dat goed blijft gaan. Zijn eerste cross zal ws. wel een B HC worden.
Verder willen we eens kijken hoe Ienie een springparcours oppakt. We beginnen op 80 cm met een oefenparcours.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:29

Ik rij de paarden door, maar rem wel even wat af na het cross seizoen. Vaak even 2 weken niks en dan af en toe een dressuur- of springwedstrijdje. Dit t/m de crossen weer beginnen. Vanaf half februari ga ik dan weer is wat cross hindernissen opzoeken.
Buitenritten maak blijf ik waar mogelijk zoveel mogelijk maken!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:26

Mijn paard bouw ik rustig af naar Barchem. Misschien dat ik nog 1 of 2 springwedstrijdjes start, maar na 12 december is het voor mij echt even over met rijden.
Ivm werk (postbode) kom ik rond de kersttijd niet aan rijden toe, allleen mesten voeren, binnen en buiten zetten.

Afhankelijk van het weer stap ik er 2de week januari weer op. Ga wat springwedstrijdjes rijden en in een vlaag van verstandsverbijstering misschien ook wel eens dressuur
Meestal begint de sgw training van west in maart.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:18

de mijne krijgt dan ook zeker 1 maand rust... ga dan wel nog veel wandelen en af en toe wat dressuur en eens springen (is meestal dan toch winter en de piste ligt dan toch slecht) en nadien beginnen we weer stilletjes aan. en dan wat jumpingwedstrijden en voor het seizoen terug begint ergens gaan trainen op crossterrein...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:59

ik ging vorig jaar na mn laatste cross (hattem) eerst een paar weken rustig aan doen, maar wel blijven rijden. En daarna gewoon ca 2x per maand springwedstrijd, verder reed ik wel veel buiten. Begin maart begon ik dan weer met conditietraining want mijn cross seizoen begint in april (roden).

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:34

....: Mijn leven als dressuurmuts weer oppakken.....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 16:42

mijn paard weer wat vaker afstaan aan mijn zus zodat zij ook weer wat dressuurwedstrijden kan gaan rijden

Zelf een paar springwedstrijden rijden en verder niet te veel veranderen aan de training, behalve de crosshindernissen, die volgen begin maart weer!

Zorgen dat de conditie op pijl blijft door regelmatig op het strand te gaan galopperen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:08

Ik blijf Otje gewoon net zo doortrainen als nu. Heb dit jaar niet speciaal voor de cross getraind, omdat ik natuurlijk mee zou stoppen

Otje heeft niet echt een heel zwaar seizoen gehad en tussendoor regelmatig een weekje vrij(nu ook).

Ik ga van de winter weer lekker springen, denk 2 keer in de maand ofzo. Verder dressuurmatig verder trainen, maar eigenlijk loopt hij op het moment wel heel fijn

Doe niet echt wat anders dan nu dus. In februari/maart wil ik de galoptrainingen en crosstrainingen weer oppakken(dit jaar overgeslagen ) en dan zien we wel hoe het verder loopt

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:38

Die van mij krijgt na de laatste cross (Hattem) even een paar weken wedstrijdrust. Daarna ga ik weer springen en na een paar B parcoursen L starten.
En als ik zin heb ga ik nog wat dressuur starten
Verder gewoon rijden zoals ik nu ook doe, 1 keer in de week een buitenrit, 1/2 keer in de week springen en de rest dressuur.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:48

Ik blijf meestal gewoon doorrijden zoals ik nu ook doe. Wel wil ik deze winter wat meer nadruk op het springen gaan leggen. Ik moet toch eens gaan kijken of ik wat regelmatiger les kan nemen. Het is alleen zo puzzelen met mijn werktijden.

In de winter zien we wel wat meer het strand van dichtbij Marple is namenlijk een erg fijn geleide paard bij de starndritten die we op de manege organiseren. Het paard van mijn vriendin is kreupel (een van de eigenaressen) en ze leent Marpie nog wel eens om haar mee voorop te nemen (vind Marple helemaaaal niet erg )

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:14

ik ga gewoon lekker indoor rijden. niet al te veel. alleen de selecties dressuur en springen en mooie wedstrijden als sallandse ruiterdagen...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:28

Sallandse Ruiterdagen ga ik denk ik ook wel weer heen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:31

Ik hoop dat ik daar ook heen kan, erg leuk concour! Lucky moet het volgensmij redden om dan weer een parcoursje te springen, dan rij ik er wel 1 ipv 2 maar wil er errug graag heen!

hmm dit was wel errug off-topic, maar eind december zit ik dus wel weer helemaal in de running met de paarden...

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 08:30

Prodeo gaat na Barchem na zijn nieuwe baasje. En dan kan hij daar rustig aan weer in het B beginnen.
Martino Utopia en Niverma gaan hun loopbaan als springpaarden weer oppakken. In december volgen 2 weken rust voor Martino.
Niverma word gewoon doorgetraind, die heeft maar 4 crossen gelopen dit jaar.
Martino krijgt in januari weer een paar weken rust, en daarna volgt de conditie training. In Chaam starten we nog 1x L en daarna gaan we M starten. Dus crosstrainingen zullen ook wel weer volgen in februari.
gr margo

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 08:31

Owjha, en ik mag Martino afstaan aan mijn vriendje. Die gaat er ook mee springen in het L!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 08:58

gesplit

Liezjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:30

ik train ook gewoon door zoals ik nu doe.. misschien komt het er wat minder van omdat ik het druk heb met school, en omdat het zo snel donker is als ik thuis kom..maar ik ga nog wel veel indoors rijden hoor, ook al train ik wat minder, zo'n springparcoursje kunnen ze makkelijk aan.. ik ga ook naar Sallandse Ruiterdagen
als het weer het toelaat, dus als het niet gevroren hefet ofsoow.. rijd ik wel in de bak wat dressuur en springen, verder ga ik ook vaak snel ff het bos in.. langs de weg kun je ook wel dressuren;)

Liezjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:31

oohjaah..mijn vaders paard gaat wel een paar maanden op rust bij mijn oom en tante in Limburg, en dan gaan wij een 4-jarig military gefokt paard van hun beleren