[WN] BIT en Lead Line classe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

BIT en Lead Line classe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 20:32

ik lees net een stukje in de BIT over de NSBA.
waar de lead lne classe sinds een jaar een officiele classe is met een nationale titel.
er word ook geschreven over de walk en jog classe.

moet hier toch ook mogelijk zijn gaan worden.

silvester

Re: BIT en Lead Line classe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:34

Ook ik had het net gelezen.
Lijkt me heel leuk als dat hier ook gaat komen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:37

Leuk!!! Is de NSBA open voor alle rassen?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 20:49

crazycactus schreef:
Leuk!!! Is de NSBA open voor alle rassen?

ja , je moet er allen maar even voor naar belgie rijden

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:52

Ohhh nou ja laat dan maar....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 01:05

Ik heb het nog niet gelezen heb BIT wel al in huis

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 05:28

Je moet ervoor naar Belgie rijden omdat in Nederland nog geen NSBA club is. Wat let je om er eentje te beginnen?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 06:52

jeddah schreef:
Je moet ervoor naar Belgie rijden omdat in Nederland nog geen NSBA club is. Wat let je om er eentje te beginnen?

nee, dat moet maar niet
er zijn al genoeg clubjes in nederrland

maar misschien is het een idee om bij de WRAN een regel te maken dat kinderen vanaf zeg maar 7 of 8 jaar kunnen starten bij de 'walk en jog' classe
en dat er een lead line classe kan gaan komen.

diet is nu wel mogelijk op een D wedstrijd. maar die zijn er niet zo veel

dus misschien een echt onderdeel ervan maken op een C wedstrijd.

stond ook in de BIT dat ze de 'leadline classe' en de 'walk en jog' juist op een 'prime time' zetten in het programma.
het trekt in belgie veel kijkers . bv opa's oma's ooms tantes enz...
en dat was weer goed voor de omzet in de kantine.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 08:32

Jos schreef:
stond ook in de BIT dat ze de 'leadline classe' en de 'walk en jog' juist op een 'prime time' zetten in het programma.
het trekt in belgie veel kijkers . bv opa's oma's ooms tantes enz...
en dat was weer goed voor de omzet in de kantine.

Hihi, dat is idd wel een slimme zet . Ik zie niet in waarom het bij de WRAN niet in de C wedstrijden zou kunnen. Het zou wel een leuke stimulans zijn voor de allerkleinste ruitertjes.

De DPHC heeft ook leadline klasses, maar die zijn ook niet officieel.

Is de NSBA eigenlijk wel open voor alle rassen? Ik heb me er nog niet zo veel mee bezig gehouden. Heb wel begrepen dat het héél duur is .

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:21

jeddah schreef:

Ik vroeg me een tijdeje gelden ook al af of het oprichten van een NSBA afdeling in Nederland iets zou toevoegen.(toen dacht ik van wel) na een discussie met een bepaald iemand ben ik daar iets anders over gaan denken.(ben nog steeds voor)
Maar ben ook bang dat als je dat doet in de huidige situatie het western er in zijn geheel niet op vooruit gaat.

jos zegt het al,wat houd de wran tegen om deze onderdelen uit te schrijven.(zal het straks eens aankaarten )
Zou het zo zijn dat alle organisaties (ook de drha en nqha) de federatie
gaan erkennen dan voegt het iets toe.
Zoniet dan ben ik bang dat de nsba alleen weer een splitsing teweeg brengt in het opzetten van een algemene samenwerking.

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:54

Is het dan zo dat je met jouw paardje je nichtje of neefje mee mag laten doen? Want dan zou er een wereld opengaan voor de kids van mijn zus !!!!! Of zouden het alleen de kids van jezelf mogen zijn? Mijn nichtje Rowan is vandaag jarig *o/* , is acht geworden en ze heeft twee paardrijlessen voor haar verjaardag gekregen. Helemaal in de wolken. En ik logeer daar nu even een nachtje omdat ze "helemaal" in het westen des lands wonen en ik aan de andere kant, en dan ga ik mijn neefje Yannick van vier wekken en het eerste wat hij zegt is "gaan we dan nu naar Rookie?" Hij is er al afgedonderd en al, maar wil er altijd weer op. Dus ja, als de leadline en walk & jog(vaker) worden uitgeschreven, worden daar in ieder geval een paar mensjes ontzettend gelukkig mee gemaakt.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:38

Mijn oudste zou het ook helemaal geweldig vinden aan de lead, ik denk zelfs dat hij zoiets heeft van "laat mij maar los"....... . Gister heeft hij het laatste stukje vanaf het bos ook los gereden en zelf gestuurd, ging hartstikke goed.

djmaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:23

mijn dochter vind het geweldig dat ze meemag op wedstrijd, maar zou het nog mooier vinden om ook mee te doen. Is het mischien een idee om als ruiter je(geschikte) paard beschikbaar te stellen op wedstrijd voor kinderen die ook willen, zou mischien meer ruitertjes opleveren en de sport promoten.

Ina

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:29

Ik vind het een geweldig initiatief! Voor de kleintjes is er in Nederland eigenlijk nog niets, er zijn wel jeugdrubrieken natuurlijk, maar de beginnende kleintjes zouden denk ik bij de beginners moeten starten, en het duurt best lang voor ze daar aan toe zijn. Walk and jog en leadline zijn dan een goede opstap.

Mijn dochter is nu 8 maanden, duurt nog wel even voor zij kan meedoen

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:02

Mijn jongste heeft een geweldige aangeboren 'zit' en zou het werkelijk geweldig vinden om aan dergelijke activiteiten mee te doen. Krijg ik eindelijk familie enthoustiast die zeker weten komen kijken!!! Ik heb zelfs 2 paarden daarvoor beschikbaar, , kan met een Quarter én een Paint meedoen die kids- proof zijn......nu mijn conditie nog, . Een geweldige stimulans voor de aanstormdende jeugd én promotie van de Amerikaanse rassen!!! Mijn jongste is nu net 7 geworden, we kunnen nog even een klein jaartje oefenen....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:51

door de ervaring van een paar belgische ruiters hebben we dus pas in eersel ook deze rubriek gehad

walk & jog voor kinderen onder de 12 jaar

volgens mij hoefde de pony's (van chetlander tot tinker en quarter) niet van familie te zijn en ook het bit mocht naar keuze zijn
dus als een paardje altijd met een bit gereden werd hoefde er nu geen trens in

16 ruitertjes en best hele jonge die daar keurig door de bak gingen
het is geen wran onderdeel maar wat let de organisatie om het toch uit te schrijven op een (wran) wedstrijd

hier mijn dochter, 9 jaar oud
Afbeelding
voor nog meer leuke foto's kijk bij peterspictures

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:21

Het is bij WRAN D wedstrijden toegestaan om onderdelen uit te schrijven die niet in het WRAN regelboek staan, zoals walk and jog klassen en wat je nog maar meer kan verzinnen. Voor deze onderdelen heb je geen Federatie startnummers nodig en de regels mogen door de organiserende stal of vereniging bpaald worden.
Mits niet in strijd met regels die gemaakt zijn ter bescherming van mens en dier.
Dus geen personen onder de 18 op een hengst, al is deze nog zo braaf en heeft hij nog nooit iemand wat gedaan.

Er is intern nog gesproken om het ook toe te staan op de WRAN C wedstrijden, maar omdat deze wedstrijden vaak erg druk zijn is daar vanaf gezien. Maar, je kan natuurlijk met een aantal mensen een brief naar het bestuur van de WRAN sturen met het verzoek om de regel te wijzigen, dan komt het vanzelf in de ledenvergadering.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:57

De DAWRA heeft deze jeugdrubriek (walk-jog) pas ook voor het eerst uitgeschreven. Er waren twee deelnemers. Geweldig om die kids te zien gaan! Wat was iedereen trots!!! Zeker voor herhaling vatbaar!!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:32

JanT schreef:
Het is bij WRAN D wedstrijden toegestaan om onderdelen uit te schrijven die niet in het WRAN regelboek staan, zoals walk and jog klassen en wat je nog maar meer kan verzinnen. Voor deze onderdelen heb je geen Federatie startnummers nodig en de regels mogen door de organiserende stal of vereniging bpaald worden.
Mits niet in strijd met regels die gemaakt zijn ter bescherming van mens en dier.
Dus geen personen onder de 18 op een hengst, al is deze nog zo braaf en heeft hij nog nooit iemand wat gedaan.

Citaat:
302. Het voor- of uitbrengen van hengsten is uitsluitend toegestaan aan deelnemers die zijn ingedeeld in de categorieën "A" en "P" (volgens artikel 300) en bovendien op 1 januari van het lopende jaar een leeftijd van 19 jaar of ouder hebben.

uit het regelboek van de WRAN
hoe moet ik dit lezen?
mag je nu wel starten op een hengst als je 18 bent of pas als je 19 bent, of in het jaar dat je 19 wordt ?
ik heb namelijk zo'n geval thuis zitten

verder lijkt het me een goed idee om voor de volgende vergadering iets op papier te zetten , wat betreft de walk en jog classe.
en dat op te sturen naar het bestuur.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:45

Volgens mij is dat in het jaar dat je 19 wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:07

De 'jeugd' is toch TOT 18 en dan het jaar waarin je 18 bent geworden mag je 'uitrijden' onder de jeugd ??

Als regel 302 idd zo is als het er nu staat, mag iemand die op 2/1-05 19 is geworden pas vanaf 1/1-06 met een hengst starten (1 dag voor zijn twintigste verjaardag dus).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:28

Dat is dus de vraag idd.
Daar is toch een secretariaat voor ??

ElsJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:05

Bij de NSBA kan je met elk ras meedoen. Ik heb het pas geleden nog nagevraagd.

Vera

BIT en Lead Line classe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:52

Nou ik heb ook twee enthousiaste meiden thuiszitten die dolgraag een leadline en een walk and jog mee willen doen.
Bente heeft het 1x in de Klaverhoek mogen meemaken en vraagt telkens wanneer er weer een wedstrijd is waaraan ze mee kan doen.....
Dus organisatoren.....geef de kleine jeugd een kans!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:34