[WN] + en - van het NK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

+ en - van het NK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 22:35

In verschillende topics wordt fel uitgehaald naar het NK.
Zet nu eens alles op een rij. Wat vond je minpunten op dit NK, maar ook wat vond je plus punten van dit NK.
Wat zou je graag anders zien en wat was perfect voor elkaar.Ik weet dat pluspunten niet altijd even makkelijk te benoemen zijn, maar beperk je niet alleen tot wat er fout of slecht ging.

Het is niet de bedoeling om te reageren op elkaars mening of om die te bediscuseren (start er dan een nieuw topic over), maar gewoon een opsomming wat je minder, maar vooral ook, wat je super vond aan dit NK.

Ik vond de omroep super. goed duidelijk verstaanbaar, met een vleugje humor, maar niet partijdig of met slap prutsmuts.
De bodem en vooral de afwezigheid van veel stof vond ik prettig.
De parcoursen die ik gereden heb waren leuk en uitdagend.
Het strodorp was geweldig. (kostte wel veel geld )
Feest was gezellig! (alleen jammer dat ik niet zo lang kon blijven, maar met 5 finaleonderdelen wilde ik het niet te laat maken)
Boxen waren prima.
Wasplaatsen waren zeer prettig.
Boekjes waren er in overvloedde.
Secretariaat was prima, leuk dat alle scoresheets gekopieerd waren zodat we die mee konden nemen.
Stalmeester reageerde adequaat op problemen en loste die ook direct op, was alleen af en toe wat lastig om hem te vinden.
Van de algehele sfeer heb ik genoten! lekker kletsen met iedereen en het was ouderwets gezellig.

Ik vond de bewaking in de stallen minimaal. Iedereen kon zo in en uit ondanks de roze bandjes en ik heb een aantal keer mensen gevraagd te vertrekken omdat ze niets te zoeken hebben in de stallen.
Stro was ronduit slecht!
Veel open onderdelen waren op zondag zodat ik zaterdags niets te doen had en zondag 5 proeven moest rijden.
Als je niet hoefde te rijden was het bijna onmogelijk om je paard een beetje fatsoenlijk beweging te geven omdat er gewoon geen ruimte voor was.
Entree geld voor bezoekers vond ik erg hoog (€15 als niet wran lid)
Jammer dat er tussendoor zoveel los gereden mocht worden in de hoofdarena, als dat niet zou gebeuren zou de show veel minder uitlopen en vlotter achter elkaar doorlopen.
Boekjes waren erg onoverzichtelijk en het was niet altijd even duidelijk dat sommige onderdelen uitvielen omdat er te weinig deelname was in de voorrondes zodat je opeens ruim een half uur vroeger moest starten.
Wegbewijzering kon wat beter, verschillende bezoekers hebben een beetje moeten zoeken.

Chantalleke

Re: + en - van het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:50

PeppySan schreef:
Entree geld voor bezoekers vond ik erg hoog (€15 als niet wran lid)

dat was voor een passe partout voor drie dagen. En WRAN lid ja of nee dat maakte naar mijn idee niet uit. ( Je leert toch nog wat als je in de federatiestand staat )

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 23:18

Hoi allemaal,

Aan het verhaal van deborah heb ik niks meer toe te voegen. Vond het een geweldig NK. Alleen vond ik het diep bedroefd waarmee ik het hok van mijn kampioentje op moest strooien. De schimmel stond erin. Dat vond ik het ergste. Verder heb ik een KEIGAAF NK gehad. Allemaal bedankt voor de gezelligheid.

Groetjes Marja en Shadow

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 23:47

Eigenlijk maar 2 kleine minpuntjes.
Ja dat stro was erg beschimmeld
en de bewaking en controles bij de stallen (ivb de roze bandjes)waren minder.

verder vond ik het er weer hartstikke gezellig.nog 355 dagen tot het volgende WRAN NK

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 00:02

Organisatie was top.
Bodem wordt van jaar tot jaar beter
Strohdorp was een aanslag op je spaarcentjes, maar gezellig.
Heel prettig dat je veel met pin kon betalen, super service.
Alleen maar leuke mensen gesproken (waren dan oo zeker alleen maar leuke mensen)
Voor het losrijden zou er nog een binnenbak in gebruik genomen kunnen/moeten worden, maar dan moeten de paarden in een tent ondergebracht eventueel.
Voor het volgende jaar misschien uitzoeken of er buiten het wedstrijdterrein een buiten ritje gemaakt kan worden (wegen, weiland etc.) voor de broodnodige beweging van paarden die op dat ogenblik geen wedstrijd hebben.
Campingplaats zag er prima uit evenals de boxen en de wasplaatsen, toiletten etc.

Het is jammer van het stro, maar dat is dit jaar bijna overal van bedroevend slechte kwaliteit. De boeren hebben door de voortdurende regen bijna niet en veel te laat kunnen oogsten. Slechte pakken ertussen waren niet te vermeiden alleen heel vervelend als je er eentje te pakken had natuurlijk.
Er was voldoende afwisselend warm eten en andere dingen. Wel aardig prijzig, maar ach.

Jammer genoeg geen feestje voor mij dit keer, maar volgende keer beter.

Heb een paar (meerdere) leuke en mooie paarden gezien, maar ik heb er al genoeg. Jammer.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:24

Ik vond het NK ook weer geslaagd.

Heb ook weinig bij PeppySan toe te voegen. I.i.d. die bandjes; Afgelopen keren werd er veel gecontroleerd, nu eigenlijk helemaal niet (bij de stallen). Ik was groom, en wat kreeg ik? Een blauw bandje

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:40

Ik ben blij dat ik zelf stro meegenomen heb als ik dit zo lees.... Verder baalde ik ervan dat de scoresheets van de voorronde niet in te zien waren.
Voor de rest zullen er altijd wel wat puntjes zijn waarop verbetering mogelijk is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:00

minnetjes
- boekje was niet zo overzichtelijk
- teveel mooie dingen in het strodorp, terwijl ik moet sparen voor een zadel
- weinig mogelijkheden voor vegetarisch eten
- niet iedereen was herkenbaar zodat ik nog steeds veel mensen gemist heb, die er wel waren.
- tijdens de voorrondes heb ik een paar heel mooie ruiters zien afvallen wegens een toevallig foutje. Vroeg me af of het slim is om juist te proberen netjes maar vlak te rijden of alles uit de kast te halen met het risico op fouten.

Plussen
- leuke duidelijke proeven en geen mikado bij de trail
- leuke mensen gezien, heel gezellig, geweldige sfeer
- geen zaken die echt niet door de beugel konden qua omgang met paarden, wat dat betreft was er kennelijk ruim voldoende toezicht in stallen en inrijbak.
- camping prima voor elkaar, toilet had aan eind van de dag wel wat schoner gekund.
- feest was heel gezellig.
- mooie proeven gezien bij alle onderdelen. Ook een paar minder mooie, maar dat is m.i. logisch.
- lijsten hingen er heel snel, secretariaat liep prima.
- vrijwilligers die zich uit de naad hebben gewerkt om zaken vlekkeloos te laten verlopen.

Alles bij elkaar: erg goed NK, goed georganiseerd en heel gezellig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:22

Over het niveau zal ik me niet uitlaten, daar lopen al genoeg topics over
Ik beperk me dus tot de rest.

Pluspunten:
-Het organisatorische/uitvoerende deel is mij geheel niet opgevallen.
En dat is dus bedoeld als een dikke pluim !! (Facilitaire mensen doen hun werk nl achter de schermen en vallen pas op als het NIET goed gaat.)
-Goede trailproeven.
-Voldoende winkeltjes in het strodorp.

Minpunten:
-Boekje was niet overzichtelijk (kleine letterjes, dwars gedrukt etc)
-Inrijbak was op sommige momenten weer erg druk.
-Ik mistte de Bokt-banner
-Marienheem blijft moeilijk te vinden. Ben er nu 4x geweest en alle keren vanuit een andere richting aangekomen (niet bewust).
-Verder vindt ik het niet een NK-waardige plaats. Ondanks dat de aankleding het probeert op te vrolijken blijf ik het een shabby-looking geheel vinden, met een manege-gedeelte (stallen/paarden) waar je maar beter niet langs kunt lopen.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:09

ik voeg mij bij de anderen aan...ja idd ik heb zelfs stro en hooi voor div mensen van huis meegenomen...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:10

klaasjuhhh schreef:
Ik vond het NK ook weer geslaagd.

Heb ook weinig bij PeppySan toe te voegen. I.i.d. die bandjes; Afgelopen keren werd er veel gecontroleerd, nu eigenlijk helemaal niet (bij de stallen). Ik was groom, en wat kreeg ik? Een blauw bandje

Vond het programmboekje erg onduidelijk, waarom niet gewoon op volgorde?

WC's mogen ook wel wat schoner..
Inrijbak was soms een behoorlijke chaos..

* Even wat bij toegevoegd *

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:19

Ik vond het een fantastisch NK, heb slechts 3 minpuntjes:
1: het boekje had overzichterlijker kunnen zijn. (Het dwarsgedrukte deel op volgorde van het programma.)

2: Er was een pauze van 10 minuten toegezegd op zondag tussen de junior en senior pleasure, die is niet gegeven. Xono had deze aangevraagd en toegezegd gekregen om een ander overhemd aan te doen en om Golden Boy nog een paar minuten in te kunnen rijden. Gelukkig heeft de plaatsing daar blijkbaar niet onder geleden.

3: Het toilet had wel wat beter bijgehouden kunnen worden.

Verder vond ik het een super NK, met een zeer strenge jury zoals het ook behoort op een dergelijke wedstrijd.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:24

Hmm plus en min van het NK.

De gehele opzet ,de bezoekers ,de deelnemers,de vrijwilligers(van manege Bartels) zorgde ervoor dat er eigenlijk weinig te minnen is.
Maar er zijn een paar belangrijke punten die aandacht verdienen.

Het stro Dit stro was buitengewoon slecht.Er was niets anders.Volgend jaar eerst ff checken wat ze hebben.
Erg onduidelijk was ook wie nu de verkoop deed van sto en hooi(de manege dus) lijkt me handiger om simpelweg 2x per dag 1 uurtje iemand bij het stohok te plaatsen.

Tja en de de controle in de stallen,er waren 3 plaatsen met stallen (197 stuks) en er waren veels te veel ingangen naar die stallen.Controle was erg moeilijk Dus volgend jaar misschien een paar vrijwilligers die de uitgangen willen bewaken.

Al met al zijn er een paar punten die beter kunnen ,maar een NK met ruim 900 starts,197 boxen en ik weet niet hoeveel toeschouwers dat zo loopt als deze vind ik niet erg slecht.

Oja toch een minpunt
Volgende keer liever geen amerikaanse jury meer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:46

Blaze schreef:
Oja toch een minpunt
Volgende keer liever geen amerikaanse jury meer

Vond Sandra hem te leuk

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:00

Ik heb toch nog een klein minpuntje, niet het NK, maar de uitslagen. Waarom staat er nergens bij wie goud, zilver of brons hebben gekregen? Door de niet altijd eenduidige beoordeling van de jury is het mij in ieder geval niet altijd duidelijk. Of ben in nou

Misschien is het anders een leuk idee dat iemand die dit wel weet het in een apart topic zet???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:05

Ik heb maar erg weinig tijd op het NK doorgebracht dus heb eigenlijk weinig recht van spreken, maar ik wil toch een paar puntjes aangeven:

* Ik blijf het voorrondes-systeem niet goed vinden. Voor een NK moet je je kwalificeren door het jaar heen. Niet tijdens 1x tien minuten in het jaar.

*Als WRAN-lid: wij zijn WRAN. Dat betekent dat je met niet-Amerikaanse rassen welkom bent. En dat we volgens WRAN-regels (die overigens uitstekend en duidelijk beschreven staan) werken.
Derhalve moeten we ook een jury hebben, die weet hoe een niet-Amerikaans ras eruit ziet en beweegt. En die dat dus naar waarde kan schatten en beoordelen/belonen/bestraffen. EN die de WRAN-regels daar op toepast.
Om dit concreet te maken: dat betekent dus bijvoorbeeld dat als je in de pleasure rondes lang met een TE lage hoofdhouding rijdt (zie beschrijving in WRANboekje) je NIET als eerste geplaatst kunt worden. (NOOT: ik was hier niet bij en heb dit niet gezien. Alleen heeeeeeeeel veel onvrede over gehoord in de paar uurtjes die ik er was. Ben ook erg verbaasd dat dit hier verder niet genoemd wordt)

Op de volgende ledenvergadering zal ik dus ook pleiten voor een Europese jury voor het WRAN-NK. (tenminste, als er de volgende vergadering wèl tijd is om dergelijke dingen in de groep te gooien buiten de rookpauze op de gang om.... )

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:08

Ja nog een groot minpunt: ELKE KEER ALS IK DOUCHEN GING HAD IK STEENKOUD WATER. Volgend jaar is dat beter hoop ik want dat was echt niks.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:10

@ Sonja: ook een AQHA-jury mag niet meer positief oordelen over een paard met een duidelijk langdurige veel te lage hals/hoofdhouding. Ook daar zijn de regels al lang op aangepast.

Een Europese jury is geen maatstaf voor deze regel. Ik blijf het zien als persoonlijke voorkeur.

Zijn deze specifieke WRAN-regels vooraf met de jury doorgenomen ??

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:10

Sonja schreef:

(NOOT: ik was hier niet bij en heb dit niet gezien. Alleen heeeeeeeeel veel onvrede over gehoord in de paar uurtjes die ik er was. Ben ook erg verbaasd dat dit hier verder niet genoemd wordt)

Ik wel,en waarom het niet genoemt is weet ik niet(nu dus wel.)

Het is toch van de zotte dat wran ruiters gedurende het jaar zich moeite doen om volgens de regels van de wran bv pleasure te rijden(hoofdhouding etc.)
En je ziet vervolgens op het NK dat de paarden die eigenlijk geen plaatsing zouden moeten hebben hoog eindigen.
LETWEL ze liepen mooi en constant MAAR niet volgens de wran norm.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:12

Shadowboy schreef:
Ja nog een groot minpunt: ELKE KEER ALS IK DOUCHEN GING HAD IK STEENKOUD WATER. Volgend jaar is dat beter hoop ik want dat was echt niks.

Voor 7.00 uur gaan douchen Ik had altijd warm water

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:13

Ik was tijdens het hele NK in een supergoede `mood` en zag alles (absoluut niet meer objectief) als plus, maar wat ik wèl een minpuntje vond was dat dit mijn eerste NK was met mijn baby, wij vrijdag kampioen werden en de fotohoek voor kampioenen pas zaterdag gereed was. Toen stond mijn baby alweer lekker waar zij thuishoorde: thuis.

Dus geen statie-foto voor Zowie en mij Too bad....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:16

Blaze schreef:
Voor 7.00 uur gaan douchen Ik had altijd warm water

Goede tip voor volgend jaar dus. Tegelijk, of anders gewoon met Blaze gaan douchen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:18

Ik heb het wel genoemd. In het NK-topic. Ik vond dat tenminste bij de amateurpleasure een aantal mensen die volgens nederlandse jurering te diep liepen verhoudingsgewijs hoog geplaatst werden. In mijn bescheiden optiek (ben geen jury, pretendeer ook niet te kijken als een jury) zouden die gediskwalificeerd worden op gewone nederlandse wedstrijden.

edit aanvulling: liepen inderdaad wel constant zoals Blaze al zei. Maar toch wel met de oren onder de schoft.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:21

Sonja schreef:

Goede tip voor volgend jaar dus. Tegelijk, of anders gewoon met Blaze gaan douchen

Ja hoor gezellig

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:22

Anya schreef:

In mijn bescheiden optiek (ben geen jury, pretendeer ook niet te kijken als een jury) zouden die gediskwalificeerd worden op gewone nederlandse wedstrijden.

Ik pretendeer wel te kijken als een jury en je hebt gelijk