Ik heb een paspoort aangevraagd voor mijn paintveulen [naam]...tjonge jonge... Zo'n 4 weken geleden (rond 10 aug) heb ik horse-passport (van de NQHA) opgebeld met de vraag hoe lang het zou duren voor ik het paspoort zou hebben. Ik wilde hem nl. binnen 2 weken hebben ivm inenetingen die gegeven zouden worden en inschrijven voor het NK (ivm registratienr.). Als ik "spoed" op de envelop zou zetten, zou het passport met 1,5 week op de mat liggen... Ik netjes alles ingestuurd en 1,5 week later niets gehoord.
Ik bellen...ik kon de volgende dag de rekening verwachten en zodra ik het over had gemaakt zou het paspoort op de bus gaan.
Geld direct over gemaakt. En afwachten... 1,5 week later maar weer gelbeld, dierenarts was inmiddels geweest en ik mocht het paspoort laten aftekenen als ik het had. Nou goed, ik dus maar weer bellen met horsepaspport...ja het paspoort ging binnen 2 dagen op de bus, de betaling was goed aangekomen....mag ook wel na 1,5 week!!!
Nou...week gewacht, nóg niets. Weer bellen...ik zou die avond nog worden teruggebeld over hoe en wat...
Ik wachten en wachten...nee hoor niets. Uiteindelijk zelf de volgende dag (inmiddels 7 sept.) maar weer gebeld. Ja ze waren vergeten me terug te bellen. Maar het paspoort was die dag onderweg gegaan, het was de 22e augustus al klaar, maar waarom het nou zo lang was blijven liggen wisten ze niet... Nou goed, ik maar gelijk het registratienummer gevraagd zodat ik alvast mijn inschrijving op de bus kon doen, dat was goed.
Vandaag...hehe eindelijk paspoort in de bus! Ga ik hem doorbladeren...2 typfouten wat namen van voorouders betreft
...en kijk ik naar het registratienummer...heeft de persoon aan de telefoon een cijfertje verkeerd doorgegeven...
...Gevolg: ik kan dus met de organisatie van het NK (zijn niet makkelijk te bereiken!) gaan bellen om het registratienummer recht te zetten en wéér met horse-passport over de typfouten...
Bovendien kon ik de inschrijving dus ook pas na 5 sept. op de bus doen. Kostte me dus ook 10 euro extra... En het paspoort is natuurlijk ook niet gratis en dus wil ik wel een goed paspoort!Nee...in de toekomst toch maar weer paspoort bij de KNHS ofzo aanvragen...