[WN] startnummer voor een AQHA-show???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mehlika

startnummer voor een AQHA-show???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:04

Ik hoorde vandaag dat je, als je een paard in de halter wilt uitbrengen op het FederatieNK, je een startnummer nodig hebt.
Lijkt me sterk aangezien het om een aqha-show gaat, welke georganiseerd wordt door de federatie.
Dan zou je dus voor iedere, veulen, jaarling, 2-jarige of 3-jarige voor die ene start een nummer moeten aanvragen????

XoNo

Re: startnummer voor een AQHA-show???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:06

Zoals je al weet had ik altijd begrepen dat de AQHA (of een dochterorganisatie zoals de NQHA) niet bij de Federatie aangesloten zit en dus niet aan het hele startnummergebeuren meedoen.

Maar je brengt me aan het twijfelen

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:07

Nou, ikke niet...de federatie.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:08

Ga eten!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:56

De NQHA heeft zich niet aangesloten bij de federatie. Dit betekent dat er ook geen ontheffing is aangevraagd om het startnummer systeem te mogen hanteren, zoals (naar wat ik begrepen heb) de DPHA wel heeft gedaan.
Kort gezegd betekent dit dat startnummers voor een AQHA show niet verplicht gesteld kunnen zijn. Dus je hoeft normaliter (volgens de regels) geen startnummers te hebben.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 18:02

Maar het gaat hier met name om het NK in marienheem, ik zal ff geen namen noemen voor ik het gevraagd heb, maar er werd duidelijk gezegd dat het wel moest voor de AQHA.
Ik ken de regels en weet dat het niet verplicht gesteld kan worden vandaar mijn vraag:-)

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:48

Ik ga morgen gelijk even met de NQHA bellen, want volgens mij is de AQHA niet op de hoogte hiervan.

Zal dan ook absoluut niet met mijn veulen en jaarling starten als dit zo is, al die extra kosten voor die ene keer.
Straks tellen je punten voor de jaarling niet eens mee, als je die zou halen dan.
Gooi je je geld helemaal in de sloot oftewel in de zakken van de Federatie. Tevens ben ik niet lid van de WRAN of de Federatie en de NQHA is niet aangesloten dus zijn de kosten helemaal niet te overzien.

Kan niemand van de WRAN of Federatie hierop antwoorden????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:29

Waarom bellen jullie Sheila niet even, dan weet je het zeker...
Ik heb idd ook al mensen gehoord die voor een AQHA-onderdeel een startnummer aan dachten te moeten vragen, omdat het een FederatieNK is

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 19:40

Omdat zij degene is die dit gezegd zou hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:41

Ehhhhh.....

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 19:44

Hahahaha:-)

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:50

NQHA bellen heeft in dit geval geen zin. Simpelweg omdat het niet door de NQHA georganiseerd wordt. Wat zij zullen zeggen, is precies hetzelfde als dat wat in de regels staat.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:53

Bert Wiekema of Jan Trel bellen een idee? Zij staan naast Sheila te boek als showmanager...

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:03

Wat jammer, dat na alle discussies hier en overal, na steeds weer de letterlijke weergave van de tekst uit het AQHA regelboek, het schijnbaar nog steeds niet doorgedrongen is bij de federatie wat deze regelgeving betekent, zou het waar zijn dat je er een federatiestartnummer voor zou moeten aanvragen. (jeetje wat een zin ).

De federatie mag wel en heeft ook toestemming verkregen een AQHA show te organiseren. Overigens mag iedereen een AQHA show organiseren mits toestemming verkregen van de AQHA. Deze AQHA show zal moeten verlopen volgens de regels van de AQHA, daar kan en mag ook door de federatie niks aan veranderd worden. Zou men daar zijn eigen regeltjes bij gaan plakken, kan de hele show voor ongeldig worden verklaard.

Dan, de AQHA show is een extra en is dus niet het WRAN NK. M.a.w. de show is geen NK, geen WRAN en ook geen Federatie show. Er is een AQHA show die wordt georganiseerd door de Federatie. Het NK voor de AQHA wordt pas in oktober verreden.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:08

Dat is nu precies wat ik bedoel
Ondanks dat de AQHA hier duidelijk in is zijn er dus toch een heleboel mensen verkeerd voorgelicht en hebben dus onnodig 12,50 uitgegeven voor een startkaart met bijv. een jaarling....
Leuk voor die mensen om nu erachter te komen dat het niet nodig was geweest....

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:25

Ik heb Sheila inmiddels gebeld, ze gaat met Jan Trel en Bert Wiekema overleggen. Zij zullen een reactie geven, dus geen paniek !!!!

met vr.gr. johanna Vellinga

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:32

Hoezo 12,50?? Ik dacht gelezen te hebben dat een startkaart voor de federatie zou 10,-- kosten.

Voor de AQHA wedstrijden, wie het ook organiseert, zijn de startnummers bij de inschrijfkosten bij inbegrepen. Een borgsom kan verlangd worden, die terug betaald wordt als je de startnummer terug brengt.

En dan ook nog weer eens keer voor diegenen die ook dat nog niet weten. Het startnummer bij AQHA wedstrijden hoort bij het paard en niet bij de ruiter. Dus wie er ook op start, iemand amateur, iemand open, het blijft hetzelfde startnummer.

@XoNo: of de NQHA zich nu wel of niet aangesloten heeft bij de federatie. Voor een officiële AQHA wedstrijd gelden dus altijd de regels
van het AQHA.

Hoezo zou er paniek moeten zijn, de regelgeving is, lijkt me erg duidelijk. Af een toe een duik in het boekje en er gaat een wereld voor je open.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:34

Dance amen.... precies wat ik bedoelde alleen niet zo duidelijk uiteen wist te zetten.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:47

Azhari schreef:
Dance amen.... precies wat ik bedoelde alleen niet zo duidelijk uiteen wist te zetten.

Tnks.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:46

Inderdaad 12,50, ik zelf ben lid van diverse verenigingen en heb inmiddels meerdere startkaarten aangevraagd, tegelijkertijd zelfs en heb per startkaart 10 euro + 2,50 verzendkosten betaald.
Postzegel is 39 eurocent en een gemiddelde a5 envelop kost 30 cent, tel uit de winst voor verzenden.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:52

@Desiree01: als je ook op het NK start met je paarden, dus het allbreed NK en niet de rassenshows, is je startkaart niet weg en wel nodig. Doe je dat niet, gelden dus voor de rassenshows m.i. toch echt alleen maar de regels van de betreffende rasvereniging.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:56

@Dance, gaat me niet om de shows, maar puur om die 2,50 per kaart aan verzendkosten, doe ze desnoods in 1 envelop en reken maar 1 keer verzendkosten en niet voor elke kaart apart, zoals bij mij nu is gebeurt.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:01

De paints hebben naar mijn weten wel een ontheffing vanuit amerika om shows met verplichte startnummers te houden. Maar ik wil het niet ingewikkelder maken dan het al is.

Voor de quarters is geen startnummer verplicht.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:10

Azhari schreef:
De paints hebben naar mijn weten wel een ontheffing vanuit amerika om shows met verplichte startnummers te houden. Maar ik wil het niet ingewikkelder maken dan het al is.

Voor de quarters is geen startnummer verplicht.

Daar de appaloosa club zich ook aangesloten heeft, kan het zijn dat die ook ontheffing hebben. Dat weet ik niet.

Maar dat kan dan ook alleen maar voor de inwoners/leden in Nederland zelf gelden.

Voor deelname aan een quartershow is natuurlijk wel een startnummer verplicht, maar geen verplicht startnummer als bedoeld door de federatie.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:12

De ontheffing geldt natuurlijk voor alle deelnemers of je nu in Nederland of in Timbaktoe woont. Een APHA of ApHC show mag geen onderscheid maken. Het is overigens niet eens een echt "ontheffing" want het valt wel compleet binnen de regels van de APHA. Ik ben degene die het uitgebreid met de APHA erover gehad heeft en die ook een bevestigings email gekregen heeft van de APHA dat het volkomen binnen de regels valt.