Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lars_power schreef:Ehm nou jekan gewoon beginnen met galop wissels om de zoveel pas.
**Dat is een goed idee! Gewoon van die serietjes weet je wel, om de drie passen. Is ideaal om het aan te leren. Ongeveer net zo handig als een jong paard eerst leren piafferen en daarna pas draven
![]()
En veel van volte wisselen.
** Gaan ze daar goed van wisselen dan? Wat zit ik dan toch moeilijk te doen met sterk maken, schouder en heupcontrole, rechtrichten etc... Wat ben ik toch ook een kluns...![]()
En tja gewoon goed door oefenen!
** Geef je ook les? Want ik ben behoorlijk onder de indruk van je adviezen![]()

Sonja schreef:** Gaan ze daar goed van wisselen dan? Wat zit ik dan toch moeilijk te doen met sterk maken, schouder en heupcontrole, rechtrichten etc... Wat ben ik toch ook een kluns...![]()

)

Cassidy schreef:Belangrijk is dat je voldoende gang maakt dat je paard ook achter omspringt, gang is alles.

) om naar een gecontroleerd changement toe te werken.Sonja schreef:Lars_power schreef:Ehm nou jekan gewoon beginnen met galop wissels om de zoveel pas.
**Dat is een goed idee! Gewoon van die serietjes weet je wel, om de drie passen. Is ideaal om het aan te leren. Ongeveer net zo handig als een jong paard eerst leren piafferen en daarna pas draven
![]()
En veel van volte wisselen.
** Gaan ze daar goed van wisselen dan? Wat zit ik dan toch moeilijk te doen met sterk maken, schouder en heupcontrole, rechtrichten etc... Wat ben ik toch ook een kluns...![]()
En tja gewoon goed door oefenen!
** Geef je ook les? Want ik ben behoorlijk onder de indruk van je adviezen![]()
cornelie schreef:Behalve in de wedstrijdring natuurlijk, waarna vaak het paard 'een lesje moet worden geleerd' in de inrijbak ['hij heeft me laten stikken...'Het rijkunstje: je paard de andere kant opgooien mbv de teugels. 9 van de 10 keer lukt het wel![]()
] Cassidy schreef:Blazingboots, wordt je paard heet als hij heeft gechangeerd?