Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
mcqh schreef:heb het zelf MEERDERE malen gezien maar er zijn helaas ook echt veel ruiters die hun paard(en) gewoon een nacht voor de wedstrijd opgezadeld op stal zetten met de teugels strak om de knop heen gebonden zodat het paard de hele nacht met zijn hoofd omhoog staat!!!
mcqh schreef:er zijn helaas ook
echt veel ruiters
die hun paard(en) gewoon een nacht voor de wedstrijd opgezadeld op stal zetten met de teugels strak om de knop heen gebonden zodat het paard de hele nacht met zijn hoofd omhoog staat!!!
Als het er "echt veel" zouden zijn, dan zou het ook wel bekend zijn, als jij het ook allemaal zelf gezien hebt? (ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je het zelf gezien hebt en niet "van horen zeggen")
mcqh schreef:freerider schreef:Ik denk dat sommige ruiters het vlak voor een wedstrijd; meer doen dan ze thuis gewend zijn en meer doen dan ze zelf in de gaten hebben.
Vlak voor een wedstrijd zijn er idd veel ruiters die het meer doen , helaas is het ook zo dat veel ruiters, en dat is echt niet verzonnen, heb het zelf MEERDERE malen gezien maar er zijn helaas ook echt veel ruiters die hun paard(en) gewoon een nacht voor de wedstrijd opgezadeld op stal zetten met de teugels strak om de knop heen gebonden zodat het paard de hele nacht met zijn hoofd omhoog staat!!!
Als ze het paard dan sochtends loslaten loopt hij wel laag met zijn hoofd bij veel ruiters is het dus niet zo dat het door de zenuwen komt maar gewoon omdat ze "(vind ik) NIET kunnen rijden, het ziet er wel allemaal heel leuk en aardig uit maar zon paard loopt ook echt wel naar beneden als het net zon nacht met zn hoofd strak in de lucht heeft gestaan!!!
mcqh schreef:heb meerdere malen savonds nog paarden los gemaakt als ik naar huis ging van een wedstrijd!!!

PeppySan schreef:En jij dacht dat dit soort excessen bij de engelse sport niet gebeuren?

PeppySan schreef:Begin liever eens een topic over hoe goed en netjes sommige ruiters hun paard losrijden ipv dit soort dingen breed uit te lichten
mcqh schreef:ik hoop natuurlijk op nog veel meer reacties!!!!
PeppySan schreef:De voorbeelden die ik aanhaalde uit de engelse sport is dagelijkse kost hoor! gebeurd elk weekend op elke wedstrijd wel een keer, maar niemand ziet het en als het wel gezien wordt, dan wordt het afgestraft,
zo ook in de westernsport
, waar minder incidenten zijn
Naar mijn mening moet er bij western-wedstrijden véél strenger opgetreden worden tegen dit soort praktijken. Het gebeurt nu niet of nauwelijks, tenminste in de regio waar ik aan wedstrijden deelneem of bezoek (NB). Bovendien vind ik niet dat er minder incidenten zijn, ik zie het aantal ruk-en-plukkers alleen maar schrikbarend snel groeien. Of komen ze nu ineens allemaal tegelijk aan wedstrijden deelnemen? En juíst omdat de westernsport nog maar zo klein is in Nederland (vergelijken met de Engelse sport), valt het meer op. freerider schreef:Hoe dan ook, wat voor truckjes je ook bedenkt als je niet kunt rijden zul je je paard nooit goed kunnen showen
freerider schreef:Waarom "Engels" erbij halen als het over misstanden bij western gaat?
mcqh schreef:Wat vind jij van al die rukkers en plukkers die je ziet op bijv. een wedstrijd, Gewoon normaal of dierenbeulerij???
Toekie schreef:Mijn persoonlijke mening is - en dat vind ik gewoon- dat het niet goed gaat met de westernsport. Zeker niet naar 'de buitenwereld' toe. Als deze sport gezond wil blijven doorgroeien zal er heel wat moeten gebeuren om te voorkomen dat er een negatief beeld blijft bestaan.
. PeppySan schreef:Begin liever eens een topic over hoe goed en netjes sommige ruiters hun paard losrijden ipv dit soort dingen breed uit te lichten. Dat gebeurd in de topics van engelse ruiters toch ook niet!
Toekie schreef:Vind je? Als ik kijk naar afgelopen NRHA-wedstrijd in Asten vind ik juist dat er bar slecht gecontroleerd wordt op bepaalde ''trainings-technieken'' in de losrijbak. De jury, de doorman, ze zien het allemaal gebeuren. Maar geen haan die er naar kraait, terwijl je het juist van die personen wel mag verwachten!!
spatter schreef:mijn paard geeft pas na als ik dat doe!