S'morgens lesgegeven en smíddags ging ik mijn toekomst droom rijden. Sinds 1-5-2005 ben ik de trotse bezitster van King Walters Ghost en een fijnere hengst kan iemand zich niet wensen. Eerlijk, puur en een paard zonder streken. soms liever lui als moe
Na hem gereden te hebben en eindelijk weer eens een goed gevoel te hebben liet ik deze stoere hengst uitstappen door een kleine meid. (Want dat kon met hem, zo makkelijk is hij in de omgang) Toen gebeurde het ....... Hij verstapte zich , en ze kwamen me halen want hij liep ineens erg kreupel. Ik gaf hem het voordeel van de twijfel en ging er vanuit dat hij de volgende dag weer normaal zou lopen we verstappen ons allemaal wel eens een keer...... TOCH?Helaas bleek dus de volgende morgen dat hij er alleen maar meer last van had gekregen en eigenlijk nog maar op drie benen wilde staan, afgespoten en na toch een beetje gestapt te hebben zag ik de dag erna wel in dat dit niet normaal was voor gewoon een beetje verstappen en ben de kliniek gaan bellen, daar konden ik Dinsdags terecht en zouden we wat meer te weten komen. Nou dat kwam ik hoor
eerst verdooft en toen foto's gemaakt en daaruit bleek dus dat Ghost een behoorlijke hoefktrol gradatie heeft op allebei zijn voorbenen. Ik was daar samen met een vriendin en we hebben op dat moment verschrikkelijk gehuild 3,5 is voor een 4 jarig paard die eigenlijk nog niet eens echt gewerkt heeft een beetje te hoog..... vind ik. Maar omdat ik niet over 1 nacht ijs ga ben ik die week daarop voor een second opion naar een andere kliniek gegaan en heb daar opnieuw hetzelfde onderzoek laten doen. Toen wist ik het zeker en was ik ervan overtuigd dat de toekomst plannen die ik met deze mooie meneer had verleden tijd waren.Geen dekhengst meer want de laatste kliniek gaf toch wel heel duidelijk aan dat dit bijna niet anders als een genetische afwijking kon zijn en zeker geen reining toekomst meer voor deze meneer. Nu gaan we er straks hard aan werken om hem na een rust periode op het land weer proberen hem aan het werk te krijgen. En de toekomst zal uit wijzen of Ghost dit allemaal gaat trekken. want ondanks dat blijft hij een kanjer van een paard met gouden hartje

thnks