[WN] Arabier of Quarter Horse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Arabier of Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 13:17

Hoi

Ik zit al een tijdje met de vraag ofdat Arabieren geschikt zijn voor op topniveau reining te rijden. Nu rijdt ik op een quarter horse. Later wil ik op topniveau reining rijden en een Arabisch volbloed lijkt mij net zo goed als een quarter.

Cassidy

Re: Arabier of Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:22

Er zijn Arabieren die qua bouw gerust geschikt zijn voor de reining, en er zijn Quarters die qua bouw niet geschikt zijn voor de reining. Dus het hangt af van het paard. Een Arabier kan hoog eindigen, maar ik zou persoonlijk dan toch bij het ras blijven dat specifiek daarvoor is gefokt.

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:32

Mee eens!
Als je toch nog een paard moet kopen en je wil graag fanatiek wedstrijden rijden, kun je beter een Quarter kopen, die is er voor gefokt.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:03

Ik rij zelf reining met een arabier met ben het met de bokkers hierboven eens dat als je echt ver wil komen, dat je met een reininggefokte quarter verder komt. Vergelijk de spiermassa aan de achterhand maar eens. Ik heb dat vorig jaar gedaan met een jonge quarter die net was ingereden. De dijbenen van mijn arabier pasten twee keer in de dijbenen van die quarter. Maar desalniettemin blijf ik lekker bij mijn arabier, die het overigens zeer goed doet!
En er zijn inderdaad arabieren die ook goed tussen de quarters scoren, zoals Ibn Armani

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:54

quarter!

appleoosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:19

Wat dacht je van een Quarab ? Heb je van allebei een beetje. Er is iemand in Bergen (NH) die deze paarden fokt. Ik persoonlijk vindt ze heel mooi. Je zou eens kunnen informeren, weet alleen effe niet wie dat zijn maar kijk eens op de DAWRA-site. Suc6 !

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:30

Kaunos schreef:
Ibn Armani
alleen zit die afschuwelijk, daar kom je echt gebroken vanaf (heb les op hem gehad)

daar komt bij dat een quarter toch cooler is, bij Armani merk je daar ook duidelijk verschil in, hoe oud en gek hij ook inmiddels is met al zijn ervaring, hij blijft kijkerig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 23:04

appleoosa schreef:
Wat dacht je van een Quarab ? Heb je van allebei een beetje. Er is iemand in Bergen (NH) die deze paarden fokt. Ik persoonlijk vindt ze heel mooi. Je zou eens kunnen informeren, weet alleen effe niet wie dat zijn maar kijk eens op de DAWRA-site. Suc6 !

Dat is Chantal Logchies die met haar Quarter Hengst Pinocchio Pie ook Arabische volbloedmerries dekt.

http://home.planet.nl/~logchies/

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 23:06

appleoosa schreef:

Dat is Chantal Arabians!! Verders heb je nog Morequarabs.
Beide staan als sponsor vermeld op de DAWRA site.

Hierbij komt dat Quarabs met min. 50% av bloed, ook mogen starten op DAWRA wedstrijden.

Verders hebben wij ondanks een Volbl. Arabier kunnen aanschaffen met Quarter kont en reining bouw, aldus de Quarter kenners. Haar staart verdwijnt tussen haar dikke billen . Dus we zijn zeer benieuwd wat de toekomst zal gaan brengen, ze is nog helemaal groen. Ze heet Bas Almost June (G.Basgier x Silvana) en heeft ook een zeer meewerkend geweldig karakter! Zie ook www.sibasni.nl . Sorry we zijn een beetje erg trots

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 00:04

Bas Almost June ken ik wel een hele mooie merrie.
Die lijkt mij ook geschikt voor de western sport

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:34

Ik heb een arab die door Chantal gefokt is, waar ik het mee wil gaan proberen in (onder meer) de reining.
Heb bewust voor een geschikter ras gekozen dan mijn Fjord, en ook bewust niet voor een Quarter (dat laatste stomweg omdat ik het vertik een lening af te gaan sluiten om een paard te kopen...)

appleoosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:25

Wow CounTree wat een schitterend paard hebben jullie. Daar mag je zeker trots op zijn. Zou het paardje best wel in levende lijve willen zien .

mappeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:35

[edit Romkabouter]paarden kun je te koop zetten op EA[/edit]

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:57

de keuze hangt van jou af. zelf rij ik western reining met een volbloedreining en ga volgend jaar nrha starten tss de quarters en we zien wel hoever we geraken. net zoals in de quarters zijn er bewust gefokte reiningarabieren in de states en al enkele adressen in europa juist het enige verschil voor een getrainde arabier van 4of 5jaar betaal je vaak veel meer dan een getrainde quarter omdat die bloedlijnen en zo nog nieuw zijn

maar ga gewoon is op het net bekijken en zoek is en je zal zien

maar ik ken arabs die meedraaien in duitsland in de non pro en de rookie en open en eindigen vaak bij de 10 eersten tss die quarters dus waarom niet hangt af van de training en welke arabier je hebt de mijne is nu redelijk gespierd door zijn reiningtraining en maakt ook mooi lange stops en neem nu elke maand clinic bij bekende ruiter van belgie en die zegt ook dat hij het heel goed doet voor een arabier.

hangt ook af van jezelf iedereen raade me altijd arabieren af maar zelf ben ik koppig van aard en ik wil en wou een arabier voor de reining tot nu toe nog steeds geen spijt juist zijn soms moeilijker omdat ze vaak slimmer zijn en ander temperament maar voor de rest de mijne is net zo rustig als de quarters ben de enige steeds op die clinic en hij is even cool als die quarters juist minder geblokt das al

dus en ik wil en zal hem in nrha volgend jaar proberen te showen en dan zien we wel dus ben je ook zo een koppigerd als ik dan zie je zelf verder.

de mijne is geen bewuste reiningefokte arabier maar een gewoon arabier maar hij kan het echt goed nu juist alles wat afwerken op één hand en volgend jaar showen in de grotere klassen dan bawr

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:52

appleoosa schreef:
Wow CounTree wat een schitterend paard hebben jullie. Daar mag je zeker trots op zijn. Zou het paardje best wel in levende lijve willen zien .

ff het spui over met het pontje, direct links af en na twee km. ben je er!!

Tot ziens?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:56

nieuw paard countree? omdat ik nu ineens niet meer jouw en nirvana op je avartar zien maar een zwart arabJE,,?? iets nieuw bij??

ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:40

CounTree schreef:
Sorry we zijn een beetje erg trots

Wat een smoeltje....
*zucht*

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:35

Als jullie June in het echt zien zijn jullie dirtect helemaal weg van haar

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:36

Arabier of Quarter....27 augustus "Arabieren" DAWRA wedstrijd te Bunschoten. Kom kijken en misschien heb je een antwoord op je vraag.

Wetsernfriek...we hopen je wel een keertje te verwelkomen hoor! We willen jou en je paardje nu wel eens irl zien

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 00:09

Tsja. Ik zou voor een Quarter kiezen, maar je hebt natuurlijk ook nog de Quarabs. Ik rijd een paard voor mensen met een Quarab fokkerij (www.morequarabs.nl), MoReQuarabs hier op Bokt.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:07

Nance June is echt een super paardje....

Ik hou het ook lekker bij de arabier hoor. Arabische paarden spreken mij gewoon meer aan door hun karakter...ik zou niet anders willen!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:10

Hoe weet jij dat june een super paardje is barbaras?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:10

Ik mocht haar bewonderen in Oudenhoorn toen Nancy haar net had.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:13

En je hebt gelijk June is ook gewoon een super paard net als haar vader

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:30

Die ken ik alleen van een plaatje maar dat is ook een paard met een lief hoofd net als June, echt een schattig koppie.

Maar mijn arabjes zijn ook erg leuk hoor!